Najava malog auta sa stražnjim pogonom i motorom straga kod fanova Renaulta izazvala je brže kucanje srca. Posebice kod onih koji još pamte homologacijsku raketu sa stražnjim pogonom i središnje smještenim motorom - Renault 5 Turbo. No kada je potpuno novi Twingo stigao na tržište prije dvije godine oduševljenje entuzijasta je splasnulo jer premda vrlo simpatičnog izgleda, motorna se ponuda sastojala od dva benzinca snage 70 i 90 KS (turbo). Izvedba R.S. usto ostala je pusti sanak, no da bi donekle kompenzirali taj nedostatak u Renaultu su ponudili paprenu izvedbu Twinga s oznakom GT koja je s 90 pojačana na 110 KS.
Poznati Twingov TCe benzinski trocilindraš za ovu je prigodu nanovo mapiran te je uz jači turbo i novi ispušni sustav (pa i usisnik), pojačan s 90 na 110 KS. Uz karakteristični izgled koji sada obuhvaća spojler i dvije cijevi straga, dobio je i više snage te nanovo ugođeni ovjes s novim amortizerima i jačim anti-roll barom. Karakteristični trocilindarski zvuk sada pak zvuči bitno ugodnije od "zvuka mlinčeka" i kao da poziva na dodavanje gasa u svakom režimu vožnje. Motor pritom brzo reagira i ispaljuje Twinga naprijed sa svakim dodavanjem pa se GT izvedba vozi bitno brže i ugodnije od slabijih. Tako je na gradskim ulicama ovakav Twingo uvijek prvi na semaforu, a male dimenzije i mali krug okretanja daju mu na još većoj prodornosti i snalažljivosti. Usto, mjenjač od pet stupnjeva sa skraćenim omjerima dobro se i precizno šalta te je pravi užitak sjediti za volanom ovakvog Renaulta Twinga.
Za 20 milimetara spušten ovjes i naplaci od 17 cola vizualno se sjajno uklapaju uz ranije spomenute estetske dodatke, dok u unutrašnjosti pronalazimo karakterističan kokpit Twinga, ali s mnoštvo opreme koja uz doplatu uključuje i multimedijski sustav R-Link sa 7 inčnim zaslonom. Odlazimo van gradskih zidina na otvorenu cestu gdje se u vožnji zavojima sjajnim pokazao ovjes, no upravljač je pritom djelovao pomalo mlako za onu pravu vožnju "na nož", a kada smo poželjeli zabaciti stražnjicu svaki se puta više nego revno uključio ESP sustav kao podsjetnik da bismo mogli pretjerati.
Isto tako u konstantnoj vožnji autocestom do izražaja dolazi povećana buka motora koja pak neće smetati sportski nastrojenim vozačima, pa tako nakon ispražnjenog tanka dolazimo i do brojke prosječne potrošnje u svim uvjetima koja se zaustavila na 6,2 litre. Pritom treba znati da na autocesti pri konstantnim visokim brzinama kazaljka mjerača pada bitno brže "prema narančastoj lampici" nego u gradu. Na koncu, maleni Renault već kultnog imena u posljednjoj generaciji u izvedbi GT osigurava puno užitaka za volanom kao i puno zabave posebice mladim vozačima željnim adrenalina, a s obzirom na opremu, mogućnosti i sportski izgled ni početna cijena od 108.000 kuna do registracije ne čini se bezobraznom.
0.9 TCE 110 GT
TEHNIČKI PODACI
Cijena 108.000 kuna
S doplatama 117.293 kuna
SERIJSKA OPREMA • diodna dnevna svjetla • audiosustav R&GO s 5-inčnim zaslonom • zimski paket (grijanje prednjih sjedala, svjetla za maglu...) • automatska klima • podešavanje vozačkog sjedala po visini • el. podizači prednjih stakala • parkirni senzori straga • putno računalo...
DOPLATE • paket Techno (sustav za pomoć pri parkiranju + kamera za vožnju unatrag, multimedija R-Link sa 7-inčnim zaslonom, navigacija TomTom s kartografijom Europe, Flexi Case pretinac, sound paket...) • naljepnice na krovu i prednjem poklopcu • narančasta boja Piment / ukupno 10.394 kuna