Opel ima veliku tradiciju predstavljanja konceptnih automobila. U vrijeme kada to još nije bilo uobičajeno Opel je kao prvi europski proizvođač 1965. godine predstavio konceptni automobil. Bio je to model Experimental GT iz kojeg je tri godine kasnije nastao legendarni Opel GT.
Danas konceptni automobili obično nemaju takav put. Vrlo rijetko neki od njih postane serijski automobil, obično se koriste za reklamu i provjeru toga kako se "publici" sviđaju neke nove ideje. I nakon toga završe u nekom muzeju ili skladištu.
Sličan put će vjerojatno imati i najnovija studija Opel Experimental kojeg je proizvođač predstavio danas i koju će javnost moći uživo vidjeti za manje od mjesec dana na salonu IAA Mobility u Münchenu.
"Naš novi Opel Experimental pokazuje još oštriju interpretaciju naše odvažne i jasne filozofije dizajna. S njime se oblikuje naša vizija budućnosti. Mnogi elementi dizajna i temeljna filozofija naći će se u budućim proizvodnim modelima. Dizajn karoserije kombinira najbolju aerodinamiku s nepogrešivom siluetom.
A unutrašnjost prenosi intenzivno, emocionalno korisničko iskustvo", prokomentirao je novi automobil Opelov dugogodišnji šef dizajna Mark Adams. Njegove riječi su potvrda toga da od ovog automobila neće nastati nikakvo serijsko vozilo već je on samo eksperiment koji nagoviješta i/ili isprobava dizajnerski put Opela u nadolazećim godinama.
Crossover oštrih linija vrlo je agresivnog dizajna. Maska Opel Vizor je redefinirana te su u nju sada ugrađene tanke LED svjetlosne trake. Na masku se nadovezuje osvijetljeni nabor na poklopcu motora, pa proizvođač sada cijelo "lice auta" naziva "4D Opel Vizor". Tradicionalni vanjski retrovizori ustupili su mjesto potpuno integriranim kamerama od 180 stupnjeva na C-stupovima, a auto je pun aerodinamičkih dodataka među kojima je i stražnji difuzor, koji se izvlači ili uvlači ovisno o situaciji u vožnji. Auto ima gume koje su izrađene u suradnji s Goodyearom od recikliranih starih guma.
Što se tiče unutrašnjosti Opel obećava dimenzije srednje klase unatoč kompaktnim vanjskim dimenzijama. Pod idejom koju su nazvali "Space Detox", Opel je zamislio upravljač kojeg je moguće sklopiti kada ne bi bio potreban, recimo prilikom autonomne vožnje, kako bi se oslobodilo što više mjesta. Prilagodljiva lagana sjedala nude tanku strukturu s 3D mrežastom tkaninom. Neki materijali su reaktivni te imaju praktična svojstva. Ako je, na primjer, vozilo u mrtvom kutu, upozorenje u boji pojavljuje se na unutarnjoj strani vrata.
Sve ključne informacije mogu se personalizirati na tankom zaslonu, za kojeg Opel tvrdi da predstavlja evoluciju trenutnog Pure Panela (instrumenti i dodirni zaslon koji su spojeni u jednu cjelinu, primjerice u Astri i Mokki). U konceptu se umjesto na običnim zaslonima informacije reproduciraju pomoću tehnologije proširene projekcije. Sve to je začinjeno umjetnom inteligencijom i glasovnim upravljanjem "prirodnim jezikom". Tu je i "lebdeći" i prozirni Pure Pad ispred prednjeg naslona za ruku. Može se konfigurirati prema osobnim preferencijama, omogućujući izravan pristup najčešće korištenim kontrolama.
Iako mnogo voga zvuči kao znanstvena fantastika valja uzeti u obzir da sve ovo što smo opisali o unutrašnjosti ne postoji u konceptnom automobilu već su samo ideje koje je Opel prezentirao crtežima i digitalnim modelom u kojeg se moguće "smjestiti" pomoću VR naočala. Zbog toga je malo vjerojatno da ćemo nešto od toga uskoro vidjeti u konkretnim modelima. Sličan vanjski dizajn bi, s druge strane, mogao kroz par godina krasiti neki budući model Opela. Već se dugo priča o nasljedniku legendarne Mante. Možda će ga ona iskoristiti...