Audijev električni prvijenac e-tron iz 2018., do danas prodan u priličnih 150.000 primjeraka, sredinom studenoga prekršten je u Q8 e-tron. Jer, nema jasnije oznake za veliki električni SUV (Q8 e-tron), odnosno odmah od starta dostupan coupe SUV (Q8 e-tron Sportback). Nije, međutim, samo oznaka nova, nego i aerodinamika, elektromotori, baterije, punjači...
Treći je to model na struju u ponudi tvrtke iz Ingolstadta, uz u međuvremenu predstavljeni granturismo e-tron GT i crossover Q4/Q4 Sportback. “Strategijom Vorsprung 2030 odredili smo točan datum prestanka proizvodnje motora s unutrašnjim izgaranjem i prelazak na isključivo električni pogon u roku od 11 godina,” izjavio je povodom predstavljanja druge generacije Q8 e-trona Markus Duesmann, predsjednik uprave Audija.
Sprijeda je novo izdanje saćaste "Singleframe" maske koja se nastavlja sve do ruba prednjih svjetala, koja s gornje strane baca svjetlo na četiri prstena, novi dvodimenzionalni zaštitni znak Audija, a prvi put susrećemo i natpis Audi na okviru stražnjih vrata.
Koeficijent otpora zraka kod Sportbacka je s prijašnjih 0,26 pao na samo 0,24, što je povoljno djelovalo na potrošnju energije, odnosno doseg (600 kilometara kod Q8 55 e-trona).
Sve ostalo već je viđeno i na starom e-tronu iz 2018., odnosno dvije godine kasnije predstavljenom e-tron Sportbacku. Karoserija je svega dva centimetra dulja (4,92 metra), a podjednako široka (1,94 metra) i visoka (1,63 metra). Uz duljinu od gotovo pet metara, raskošnu prostranost na stražnjim sjedalima jamči i međuosovinski razmak od 2,93 metra.
Tijesno nije ni u prtljažniku od 569, odnosno 528 litara (Sportback), pogotovo što je sprijeda tzv. frunk s dodatne 62 litre. Unutrašnjost gotovo da i nije mijenjana, barem što se tiče arhitekture s virtualnom instrumentnom pločom ispred vozača i dvama središnjim zaslonima (gore infotainment, dolje klima).
Već od početka prodaje u ponudi će biti tri verzije s pogonom na sva četiri kotača. Osnovni Q8 50 e-tron razvija 341 KS i 664 Nm, uz doseg od 491 kilometra (505 km kod Sportbacka), srednji Q8 55 e-tron uz isti okretni moment 409 KS uz doseg od 582 kilometra (600 kod Sportbacka), dok najsnažniji SQ8 e-tron s tri elektromotora – jedan sprijeda i dva straga - postiže 505 KS i 973 Nm, uz doseg od 494 kilometara (513 km kod Sportbacka). Krajnja je brzina kod prva dva izdanja ograničena na 200 km/h, a kod SQ8 e-trona na 210 km/h.
Dvije su veličine baterija – 95 kWh (neto 89 kWh) za osnovni Q8 50 e-tron i 114 kWh (neto 106 kWh) za Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron, a obje se mogu puniti na snažnijim punjačima (150 kW, odnosno 170 kW), pa ne čudi što se do 80 posto kapaciteta napune za samo 31 minutu.
Novi Q8 e-tron serijski se isporučuje sa zračnim ovjesom koji karoseriju po potrebi podiže ili spušta 7,6 centimetara, a u zavojima bi trebao biti uvjerljiviji zahvaljujući novom progresivnom upravljaču.
Nije se škrtarilo ni na sigurnosnoj opremi, pa novi Q8 e-tron dolazi s čak 40 sustava pomoći vozaču i do pet radara, pet kamera i 12 ultrazvučnih senzora. Novost je i sustav koji vozaču omogućuje da putem pametnog telefona i aplikacije myAudi navedete automobil da se sam do kraja parkira na tijesnim parkirališnim mjestima, a zatim isključi pogon, aktivira ručnu kočnicu i zaključa vrata.
Novi se Q8 e-tron već može naručiti, i to u obje karoserijske izvedbe Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron, a u Njemačkoj kreće od 74.400 eura za osnovni Q8 50 e-tron