Od čak 8.124 novoregistriranih automobila u svibnju, njih čak 1.381 dolazi iz Volkswagena, koji je s tržišnim udjelom od 17% hrvatski broj 1. Više od tisuću automobila prodao je i Opel (1.093), prvenstveno zahvaljujući vrhunskom rezultatu Astre, koja je s 508 prodanih primjeraka najprodavaniji model u svibnju, ispred Clija i Octavije. Treća na ljestvici je Škoda s 839 prodanih primjeraka.
Zadovoljni mogu biti i u Daciji, Kiji, Peugeotu, Suzukiju i Toyoti, svi odreda su udvostručili prodaju. Visok ritam popularan je i u premium segmentu, gdje Audi i Mercedes bilježe rekordne rezultate, dok je BMW prodaju sveo na normalnu, od i dalje više no solidnih 131 prodanih automobila u jednom mjesecu.
U prvih pet mjeseci ove godine registrirano je 25.280 novih automobila, 25,5% više no u istom razdoblju lani. I na ovoj razini je najuspješniji brand Volkswagen s udjelom od čak 15,2%. Kao i na mjesečnoj razini, VW prate Opel na drugom i Škoda na trećem mjestu. Kad su pak u pitanju premium igrači, Audi, BMW i Mercedes su zajedno prodali preko 2.350 automobila. U prvih pet mjeseci najprodavaniji model je Renault Clio s 1.355 prodanih primjeraka, a slijede ga Opel Astra (1.272 p.p) i Škoda Octavia (1.098 p.p).
No, ako ste pomislili kako se radi o značajnom oporavku voznog parka, samo ste djelomično u pravu. Manje od polovine (oko 40%) prodanih vozila ode u ruke privatnih osoba. Ostatak će se podijeliti između rent-a-car tvrtki, privatnih i državnih tvrtki, te državnih službi. Tu je i značajna stavka tzv. reizvoza, koja po nekim procjenama prelazi 20%. I s ovakvom prodajom vozni park u Hrvatskoj će zadržati trend starenja, pa uskoro možemo očekivati i da će doseći starost od 14 godina.
Povezane vijesti