Ford Focus (2004. – 2010.): čvrst i izdržljiv, pogotovo benzinci 1.4 i 1.6, ali ne i bezgrešan

4 years ago - 25 studenoga 2020, autoportal
Ford Focus (2004. – 2010.): čvrst i izdržljiv, pogotovo benzinci 1.4 i 1.6, ali ne i bezgrešan
Ford Focus druge generacije je, pitajte iskusne mehaničare i dobre poznavatelje automobilske tehnologije, najčvršći je i najsolidniji model kompaktne klase svoga doba, čak ispred opjevanih suvremenika Golf 5 i Golf 6, Octavia II…

Zbog razmjerno povoljne cijena (od 25.000 do 30.000 kn), ovisno o godini i kilometraži, jedan je od isplativijih modela, neopravdano u sjeli razvikanih model Volkswagen Golf i Škoda Octavia. Solidnost izvedbe k osim za karoseriju posebno vrijedi za podvozje, koje je i tehnološki najnaprednije.

Dobro se podsjetiti, prvi je Ford Focus na proljeće 1998. naslijedio Escort i krajem te godine osvojio titulu ‘Europskog automobila 1999. godine’. Postao je, što je zadržao i mnogo godina potom, svjetski bestseller te mnogima nije jasno zbog čega nema takav uspjeh kod naših kupaca.

Stoga je na tržištu rabljenih osjetno jeftiniji od Golfa, premda, objektivno, nije lošiji. Modeli prvih serija, do kraja 1999., imali su problema sa sitnicama (cvrčci u prednjoj armaturi, nekvalitetne brtve oko stakala…), upravljačkim modulom, neravnomjernim kočenjem i osjetljivim ispušnim loncem. Ali ono najvažnije, struktura vozila i svi bitni sklopovi, su bez greške.

Model druge generacije je, dodatno očvrsnut i poboljšan te je, prema statistikama TÜV-a, svojedobno bio 26. od 105. modela po pouzdanosti među primjercima starim 6-7 godina. Golf je 21., Astra 70., Megane 95., Peugeot 307 – 99…

Limarija je najsolidnija u kompaktnoj klasi, jamči sigurnost i dugovječnost. Kvalitetna je i čvrsta cjelokupna mehanika, što je dobra preporuka za kupnju. Ford Focus druge generacije je konstruiran, posebno što se tiče motora i podvozja, s predimenzioniranjem bitnih dijelova, što mu osigurava dugovječnost i trajnost. Stoga su troškovi popravaka u garancijskom roku znatno manji od prosjeka klase.

Ford Focus prve generacije imao je problema s kratkim vijekom stražnjeg ispušnog lonca, otkazivanjem pumpe goriva, naročito ako je benzinski motor bio pregrađen na pogon plinom, te trošenjem spojke i amortizera. Kod modela druge generacije ti su problemi riješeni. Benzinski motori, za razliku od nove generacije EcoBoost, nisu bili prvaci u  štedljivosti goriva, ali su iznimno pouzdani.

Limarija je vrlo solidna i dobro zaštićena od hrđanja. Rijetki su Focusi imali problema s kuglastim zglobovima prednjeg ovjesa, što je na našim neravnim prometnicama ‘rak rana’ mnogih konkurenata. Model druge generacije, predstavljen 2004., unaprijedio je sva svojstva, ali unazadio dizajn. Neprivlačan izgled bio mu je ‘kamen oko vrata’, što je uvelike riješeno redizajnom krajem 2007.

Upravljački mehanizam, podvozje i spojka su izdržljivi, ali je iznimka spojka podijeljene mase koja može biti problem kod turbodizelaša 1.6 TDCi, posebice u snažnijoj verziji sa 109 KS. Općenito, treba biti oprezan s tom, najčešćom verzijom, kod koje može biti problema s (pre)velikom kilometražom. Preporučljivija je verzija s 90 KS, jer je manje toplinski i mehanički napregnuta te manje ‘napada’ spojku.

Usto nije izložena neugodnom riziku nakupljanja uljnog taloga u donjem dijelu motora, koji može pogoršati podmazivanje i ubrzati trošenje. To je poznati problem verzija sa 109 KS, posebice ako se interval izmjene ulja ‘cijedio’ do 15.000 km (preporučljivo je, posebice kod ovog modela, ulje mijenjati, s filtrom, na 10.000 km). Stoga takvu verziju, prije odluke o kupnji, obvezno odvedite na mjerenje kompresije.

No, to stavlja u prvi plan pouzdanje i izdržljive benzince 1.4 16V s 80 Ks i 1.6 16V sa 100 KS (preporučljiviji je nego isti s varijatorom faze ventila, VVT, i 116 KS). Unutrašnjost nije premium, ali je trajna i izdržljiva. Zbog toga se na oblogama sjedala, volana i mjenjača ne vide ozbiljnija istrošenja. To je i dobar pokazatelj kako je automobil vožen. Potrošnja od sedam do devet litara nije na razini benzinaca nove generacije, s tri cilindra, turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem, ali objektivno nije previsoka.

Dakle, ako je boja izvorna, što jamči da nije pretrpio sudar, i ako je servisna knjižica uredno ispunjena, teško ćete pogriješiti prilikom kupnje. Ne treba zanemariti ni činjenicu da je vrlo siguran u sudaru te da je rizik krađe višestruko niži nego kod Golfa. Najbolji benzinac je 1.6 sa 100 KS, a Ti-VTC sa 115 ima osjetljiv varijator faze ventila. 1.8 TDCi je najrjeđi, ali najtrajniji dizelaš, a 1.6 TDCi je bolji s 90 nego sa 109 KS.

Masivan i predimenzioniran ovjes (kuglasti zglobovi, spone, selen blokovi…) kao stvoren je za naše prometnice. Po tome je Focus apsolutno najbolji te ne bi smjelo biti nikakvih zazora niti nepravilnosti. Straga je multilink ‘control blade’, najnaprednija izvedba multilink ovjesa, po kojem je konstruiran ovjes Golfa , ali u prvim je serijama bilo problema s amortizerima.

Ostalo je u bez ijedne greške, što potvrđuje kompaktnost testnog modela. Ispušni sustav u pravilu može izdržati više od 150.000 km. Problema jedino može biti s gumenim držačima podložnim pucanju. Cijene rabljenih Focusa su povoljne, pa je omjer plaćenog i dobivenog vrlina. Benzinci su u pravilu isplativiji, a rabljeni dizelaš 1.6 TDCi sa 109 KS, premda dobrih performansi i niske potrošnje, nije preporučljiv. Problem je s nakupljanjem uljnog taloga u donjem dijelu motora, zbog čega podmazivanje otežava te najprije strada turbopunjač.

S verzijom 1.6 TDCi snage 90 KS manje je problema, a rješava se skraćenjem intervala izmjene ulja na 10.000 km. Ako razmatrate kupnju, treba izmjeriti tlakove kompresije i tlak ulja u praznom hodu. Ne bi smio biti manji od 1,4 bara. Za razliku od 1.6 TDCi i 2.0 TDCi, koji se proizvode u Francuskoj, 1.8 TDCi je izvorno Fordov te se proizvodi u Kölnu. I najbolji je. Masivne je i jednostavne konstrukcije, s jednim bregastim vratilom i osam ventila. Kod izvedbi do 2003. bilo je problema s pucanjem zupčastog remena, što je riješeno te postigao visoku pouzdanost i izdržljivost.

Ako se normalno održava, bez problema prolazi više od 300.000 km. Radi nešto grublje od 1.6 TDCi, ali se ne kvari. Potrošnja ulja je zanemariva i kod starijih primjeraka. Ako nemate jamstvo kad je izmijenjeno, nakon kupnje treba izmijeniti zupčasti remen, zajedno s napinjačem. Serije Zetec za Ford je početkom 90-ih razvila Yamaha. To je podloga za izvrsnu koncepciju za kojom i danas mnogi žale (nakon što ga je zamijenio 3-cilindarski 1.0 EcoBoost).

Trajan je i izdržljiv, praktički nema niti jednu manu, a najbolji je u izvedbi 1.6 sa 100 KS. Verzija sa 115 KS ima varijator faze ventila, koji je osjetljiv na neredovitu izmjenu ulja. Najviše problema s tim motorom imaju oni koji su nestručno ugradili plinsku instalaciju.Focus II u benzinskoj je verziji 1.6 jedan je od najisplativijih kompakata na tržištu, komforan i siguran, lijepo se vozi i rijetko kvari.

Support Ukraine