Harley-Davidson Street Rod - Amerikanac obožava zavojite dionice

7 years,2 months ago - 18 kolovoza 2017, JutarnjiList
2017 Harley-Davidson Street Rod
2017 Harley-Davidson Street Rod
Street Rod dobro izgleda i dobro zvuči, a pažnju privlači i solidnim voznim osobinama skrojenim po standardima europskih bikera.

Moderan V2 motor na nižim je okretajima trom, no iznad 5000 postaje neočekivano energičan

Harley koji napada zavoje poput nakeda, koji oživi iznad 5000 okretaja, a na minimumu nema ni traga "dobrim" vibracijama. Ne, nije u pitanju lažnjak, već čistokrvni Harley-Davidson sportskog duha i atraktivnog izgleda kojim ekipa iz Milwaukeeja pokreće ogroman projekt. Cilj je u sljedećih deset godina osvojiti srca dva milijuna novih bikera s ukupno 50 novih modela koje će predstaviti u narednih pet godina.

Nije to prvi put da Ameri pokušavaju osvojiti nove kupce, ali Street Rod svojim europskim izgledom djeluje kao dobar korak u tom smjeru. Premda je nastao na osnovi modela Street, u praksi predstavlja posve novi motocikl. Moćniji i lakši za vožnju, a uz to oplemenjen originalnim izgledom dostupnim u tri boje i cijenom koja starta na 75.000 kuna.

Maleni, elegantni vjetrobran u kombinaciji s repom koji uokviruje sjedalo suvozača detalji su koji iskaču iz standardnih okvira H-D imidža, a Drag-Bar upravljač bliži je nego što se očekuje na američkom motociklu. Novost je i dizajn naplataka, masivni upadljivi air-box te retrovizori ugrađeni na krajnje točke upravljača. Instrumenti su pojednostavljeni do ekstrema.

U okruglom brzinomjeru smješteno je nekoliko signalnih lampica, a na digitalnom displeju vozač može birati između prikaza okretaja motora, stupnja prijenosa, brojača kilometara ili točnog vremena, no nema prikaza razine goriva u spremniku ili temperature rashladne tekućine...

U odnosu na Street, prednja vilica je duža i pod manjim nagibom, što u kombinaciji s prednjim 17-colnim kotačem pozitivno utječe na okretnost. Još veći posao odrađen je na mehanici, odnosno ciklistici, kako bi se težište pomaklo prema naprijed, što je uvjetovalo pomak sjedala u istom smjeru. Istodobno, sjedalo je povišeno (765 mm od tla), a oslonci za noge pomaknuti su unatrag, ali ne dovoljno, pa položaj za vožnju nije previše ugodan na dužim relacijama.

Ni jedna od komandi ne može se podešavati, ali srećom sve su vrlo mekane i ustaljene, uključivo i kočioni sustav serijski opremljen ABS-om, koji se oslanja na tri diska promjera 300 mm. Na prednjim diskovima su aksijalne prednje čeljusti s dvostrukim klipićima, a tvornički su ugrađene Michelin gume s profilom i konstrukcijom posebno razvijenom baš za Street Rod.

Novi ispuh, usis, bregasta vratila, omjeri kompresija, leptiri i elektronika temeljito su izmijenili poznati twin i broj konja je bitno narastao (na 71 KS na oko 9000 okretaja). Motor se pokreće pritiskom na dugme i na minimumu se zavrti na visokih 1400 okretaja i svi oni koji očekuju uobičajene vibracije - bit će razočarani. Ispod 3000 okretaja malo je lijen, ali iznad 5000 pokazuje neočekivanu živahnost i spremnost za ustaljeno nabiranje, praćeno dobro podešenim zvukovima usisa i ispuha.

UKRATKO

Stabilan na većim brzinama i neočekivano okretan u uskim zavojima Street Rod pruža ugođaj koji odudara od ostalih Harleya

Osim što dobro izgleda, usis na desnoj strani zaslužan je i za dobar zvuk. Ručice na upravljaču manjeg su promjera u odnosu na Harley-Davidson standarde, a retrovizori na rubovima su funkcionalni

Dotjerani Revolution X motor hlađen tekućinom koji razvija 65 Nm kao stvoren je za lagana krstarenja u šestom stupnju prijenosa, no već sekundu kasnije spremno prihvaća jurnjavu kroz zavoje

Minimalistički instrumenti odlično su uklopljeni u maleni oklop. Blokovi s prekidačima su klasični, a jedna od zamjerki je nemogućnost podešavanja ručica

STREET ROD
TEHNIČKI PODACI

  • Motor 2 cilindra u V pod 60°, 8 ventila,
  • 4 takta, hlađen tekućinom
  • Obujam 749 cm
  • Snaga 71 KS pri 9000/min
  • Moment 65 Nm 4000/min
  • Provrt x hod 85 x 66 mm
  • Mjenjač 6 stupnjeva
  • Prijenos remen
  • Okvir jednostruka greda i čelične cijevi
  • Ovjes sprijeda teleskopska vilica
  • hoda 132 mm, straga dva amortizera
  • hoda 117 mm
  • Kočnice sprijeda dvostruki disk
  • promjera 300 mm, straga disk 300 mm; ABS
  • Gume sprijeda 120/70 R17,
  • straga 160/60 R17
  • Dužina 2130 mm
  • Međuosovinski razmak 1510 mm
  • Visina sjedala 765 mm
  • Masa 238 kg
  • Spremnik goriva 13,2 litre
Support Ukraine