MILIJUNSKI BIZNIS Jeste li se zapitali kada je i kako nastala kamera za mjerenje brzine? Izumio ju je trkač zapao u dugove, pa izum prodao policiji...

5 years ago - 15 listopada 2019, JutarnjiList
MILIJUNSKI BIZNIS Jeste li se zapitali kada je i kako nastala kamera za mjerenje brzine? Izumio ju je trkač zapao u dugove, pa izum prodao policiji...
Stigla je kazna na kućnu adresu, snimila vas je kamera, prekoračili ste dozvoljenu brzinu...

Još jedan trošak koji niste planirali, a koji ovisno o brzini može jako naškoditi kućnom budžetu. No što je tu je...

No, jeste li se ikad zapitali tko je došao na ideju i izumio tehnologiju koja danas nadzire ceste i pazi da prekršitelji dopuštene brzine budu sankcionirani?

Zanimljivo, no u ovom biznisu u kojem se danas vrte milijuni kamera za nadzor brzine u početku uopće nije bila zamišljena s tom namjenom već je do svega doveo jedan osobni bankrot...

Danas od razvoja i prodaje kamera za snimanje brzine tvrtka koja je kreirala tu tehnologiju, Sensys Gasto grupa, godišnje zaradi više od 50 milijuna dolara, a riječ je o kompaniji sa sjedištem u Švedskoj, koja zapošljava više od 200 radnika, a njihovih 45.000 nadzornih kamera nadzire brzinu na prometnicama gotovo 60 zemalja svijeta.

Sve je započelo sasvim slučajno kada je Maurice Gastonides, nizozemski izumitelj i pasionirani vozač trkaćih automobila koji je izradio projekt vlastitog trkaćeg automobila Gatso 1500 Sport 1948. godine, pet godina kasnije, 1953. u Fordu Zephyru pobijedio na reliju Monte Carlo.

U vrijeme trkaće karijere Gastonides je izumio prototip današnjih kamera koji je zapravo bila štoperica s dvije žice postavljene na stazi uz pomoć kojih je mjerio vlastito vrijeme prolaska zahtjevnijih staza.

Kada je pao u financijsku krizu, vozačima mrske kamere nije patentirao kako bi stao na kraj divljoj vožnji, nego zbog osobnog bankrota.

Kako bi se izvukao iz bankrota 1964. godine, vođen sve češćim medijskim natpisima o prometnim nesrećama uzrokovanim brzom vožnjom, unaprijedio je svoj izum i od štoperice napravio kameru, a svoj izum odlučio je prodati prometnoj policiji.

Prva verzija kamere u razmaku od svega nekoliko stotinki sekundi slikala je dvije fotografije. Jedna bi prikazivala na kojem mjestu se vozilo nalazi, dok je druga bilježila brzinu.

Pogledajte video...

Support Ukraine