Nove cijene goriva: Benzin je sad 13 kn. Najviše je poskupio dizel, puni tank 70 kuna skuplji

2 mjeseci,1 tjedan ago - 15 ožujka 2022, 24sata
Nove cijene goriva: Benzin je sad 13 kn. Najviše je poskupio dizel, puni tank 70 kuna skuplji
Od danas svi moraju točiti gorivo po novim, rekordnim cijenama. Najviše je poskupio dizel. Skuplji je i autoplin...

Jučerašnji dan opet su obilježile ogromne gužve na benzinskim crpkama diljem Hrvatske, a od ponoći svi koji voze moraju točiti gorivo po novim, rekordnim cijenama. Najviše je poskupio dizel, puni tank jutros je za čak 70 kuna skuplji nego jučer.

Nova cijena Eurodizela je 13,91 kunu za litru, dok je jučer bila 12,51 kunu. Razlika je punih 1.40 kuna po litri. Još je skuplja premium varijanta dizelskog goriva, koja je otišla na cijenu od 15.03 do 15,08 kuna po litri.

Benzin je s dosadašnjih 12,18 kuna po litri od jutros otišao na okruglo 13 kuna. Puni tank benzina od 50 litara skuplji je, dakle, 41 kunu. Premium varijante Eurosupera 95 su prosječno 13,67 kuna, dok je Inin Eurosuper 100 Class Plus 14,06 kuna po litri.

Poskupio je i autoplin – litra je do jučer bila 6,98 kuna, dok je od jutros 7.09 kuna.

Detaljne cijene goriva po prodajnim mjestima možete provjeriti OVDJE.

Cijena sirove nafte pada, a dizel i benzin idu gore: 'Ni otac Bog ne zna koliko, a rastu jer mogu'

Iako je cijena barela nafte na londonskom tržištu prošli tjedan pala za pet posto, u Hrvatskoj se najavljuju nova poskupljenja naftnih derivata jer nam, kaže ekonomist Novotny, cijenu kreiraju oligopoli kao i kod plina

Cijene naftnih derivata rastu jer mogu - kratko i jasno poručuje ekonomist Damir Novotny.

To je njegov odgovor na pitanje kako je moguće da nam konstantno poskupljuje benzin, dizel i ostala goriva i kada cijene sirove nafte na svjetskom tržištu rastu i kada padaju.

Upravo se događa to da se očekuje novi val rasta cijena pa se špekulira da bi cijena Eurosupera s 12,28 moga porasti na 13,00 odnosno na 13,79 kuna, a za litru dizela se predviđa rast s 12,51 kunu na 13,91 kunu odnosno na 14,13 kuna. 

- Ma to ni Bog ne zna za koliko će cijena narasti. Ta transformacija svjetske cijene koja se potom prelijeva na cijene derivata na našim benzinskim pumpama zapravo nema pravila u Hrvatskoj, Kada cijene sirove nafte rastu na svjetskom tržištu, brže nam rastu i cijene naftnih derivata, no kada one padaju na svjetskom tržištu, puno nam sporije padaju cijene i nikada ne dosegnu razinu na kojoj su nekada bile – kaže Novotny.

Cijena barela na londonskom tržištu pala je prošloga tjedna za 4,8 posto, na 112,67 dolara, dok je na američkom tržištu barel pojeftinio 5,7 posto, na 109,33 dolara, a u Hrvatskoj se najavljuju nova poskupljenja.

- Razlog je što u Hrvatskoj nema dovoljno kontrole od strane nadležne agencije. O našim cijenama odlučuju oligopoli odnosno Ina i Petrol, a to znači da telefoni rade dogovori se cijena koja ne mora imati nikakve veze s cijenom sirove nafte na svjetskom tržištu. Tu je pak Vlada u konfliktu interesa jer zbog udjela vlasništva u Ini, Vladi odgovaraju više cijene jer im to automatski znači veću zaradu – dodaje Novotny.

Drugim riječima, Vlada bi trebala spriječiti dominaciju naftnih kompanija u Hrvatskoj, ali kako kada ima 44,8 posto vlasništva u Ini?

- Ista je stvar i s plinom. Građani su zarobljenici oligopola. Kada bi na našem energetskom tržištu bilo više  tvrtki odnosno veća konkurencija tada bi se formirale i realne cijene. To je ključ problema. Ne možemo očekivati da Vlada vječno subvencionira cijene goriva no bilo bi realno za očekivati da  napravi sve da omogući veću konkurentnost – rekao je Novotny.

Na kraju zaključuje kako potrošači samo naprave najbolji balans.