Kvar akumulatora automobila starih od tri do 10 godina u 2021. bio je najčešći razlog intervencije Službe za pomoć na cesti, objavio je službenu statistiku Njemački autoklub (ADAC).
Tijekom 2021. godine akumulator je bio problem u 46,2 posto slučajeva od ukupno 3,49 milijuna kvarova. Godinu prije, udio kvarova baterija bio je 46,3 posto, što predstavlja snažan porast u odnosu na 2019. sa 41,8 posto. Razlog je bila pandemija koronavirusa zbog koje su automobili mirovali, a to predstavlja veće slabljenje akumulatora nego česta vožnja, piše Revija HAK.
Često su krivi i vozači, a razloga za kvar je puno. Ostaviti upaljena svjetla, ne zatvoriti pravilno poklopac prtljažnika, voziti samo na kratkim udaljenostima – u tim slučajevima kriv je vlasnik automobila. S druge strane, nedostaci proizvoda, loša kvaliteta i neispravno upravljanje električnim sustavom vozila mogu dovesti do problema s akumulatorom i za njih su odgovorni proizvođači.
Uzrok kvara često ovisi o starosti vozila - kada vozilo navrši sedam godina, povećava se i osjetljivost na kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja svog radnog vijeka.
Ukupno 132 modela vozila procijenjena su u ADAC-ovoj statistici kvarova za 2021. Osnova su bili svi kvarovi tijekom 2021. godine koji su zahvatili vozila od 3 do 10 godina starosti, no uzroci kao što su prazan spremnik goriva ili defekti guma ne uzimaju se u obzir u ADAC-ovu indeksu pouzdanosti.
Jedan od tipičkih kvarova je problem s pumpom za gorivo koji se statistički pojavljuju tek od 10 godina starosti vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi s alternatorom kontinuirano rastu od četvrte godine. Senzor radilice počinje se ozbiljnije kvariti od 2010. godišta, dakle kada automobili navrše 12 godina i oni nisu u ovoj statistici. Kod svjećica ozbiljniji kvarovi se pojavljuju relativno rano - od devete godine starosti, dok se problemi s recirkulacijom ispušnih plinova češće se javljaju u razdoblju od 2007. do 2013. godine.
Uglavnom, uz akumulator, vozači će potražiti pomoć na cesti zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15,5 posto), problemima s karoserijom, upravljanjem, kočnicama, ovjesom ili mjenjačem (14,8 posto), elektronikom (10,3 posto), gumama (7 posto), sustavom pumpe goriva (3,1 posto)…
U rasponu od 3 do 10 godina starosti najpouzdanijim su se pokazali Toyota Aygo, Audi A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016. godišta), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 coupe, BMW X3, Audi A6 i BMW serije 5.
Osim navedenih, i Dacia Sandero dobila je vrlo dobre ocjene u svim godištima, vrlo dobar je i Volkswagen Polo, a samo je 2012. godište ocjenu ispod vrlo dobroga. Dacia Duster ima uglavnom ocjene dobar, a 2013. godište ocjenu odličan. Mercedes-Benz B klasa je vrlo dobra u svim godištima. Mitsubishi ASX je, također, odličan i vrlo dobar. Seat Leon je u svim godištima vrlo dobar. Volkswagen Golf je vrlo dobar, osim 2012. kada je – dobar. Kia Ceed se kreće od ocjene loše (2012. godište) do ocjene vrlo dobar (2019. godište). Mazda Cx-5 je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra.
Škoda Octavia je vrlo dobra, osim 2013. i 2012., kada je dobila ocjenu niže, odnosno dobar.
Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne rezultate su Smart Forfour, Hyundai i20, Renault Clio, Toyota CH-R, Toyota Corolla, Ford S-Max, Opel Insignia i Volkswagen Sharan. Osim njih, neočekivano se na listu svrstala i Toyota gdje je zabilježen veliki broj problema s akumulatorima CH-R-a i Corolle.