Nakon posljednje generacije Mercedesa A-klase otkrivene prije dvije godine i dolaska nove BMW-ove serije 1 pretkraj prošle godine, u utakmicu premium segmenta kompaktne klase ulazi i treći najvažniji njemački igrač – četvrta generacija Audija A3. Što se izgleda tiče, ponavlja se priča kao sa svakim novim Audijem posljednjih godina. A to znači da dizajnerima ponovno treba skinuti kapu. Na bazi prepoznatljivih generičkih elemenata po tko zna koji put osmišljen je tipičan i snažan, Audijevski izgled lišen ekstravagancije, ali koji opet ima nešto svoje i svježe. Zrači temeljitošću i kvalitetom, a detalji poput svjetala LED Matrix i velikih naplataka, ali i visokih bokova, pritom su bitni vizualni i funkcionalni faktori stasitog izgleda.
Peterovratna karoserija ima i nešto veće dimenzije: dugačka je 4,34 metra (+3 centimetra) i široka 1,82 (također +3 cm), ali zadržava visinu od 1,43 metra, jednu od najnižih u kompaktnoj klasi, što za sobom povlači i već poznatu nešto nižu poziciju sjedenja i blagi sportski dojam. Osovinski razmak kompaktne modularne platforme MQB veći je četiri centimetra i sa svojih 2,64 metra i širim tragom kotača također ostavlja pozitivnog traga na sportskije proporcije, ali i prostraniju i komforniju unutrašnjost. Audi obećaje više mjesta u putničkom prostoru, dok obujam prtljažnika ostaje korektnih 380 litara.
Ugođaj za volanom u znaku je digitalizacije, u kojima glavnu vizualnu i tehnološku ulogu igraju virtualni kokpit s ekranom čiji se prikaz može razvući do dijagonale od 12,3-inča te središnji dodirni ekran multimedije s ekranom serijske dijagonale 10,1-inča, povezan s MMI sustavom treće generacije. Brojne servisne i zabavne usluge pružene putem multimedije i aplikacija myAudi ulaze u sferu viših klasa i dokaz su kako i donedavno "obični" automobili zaista postaju puno više od prijevoznog sredstva.
I arsenal sigurnosnih sustava doveden je na maksimalnu razinu.
Nova platforma nosi i nove postavke dorađenog ovjesa, straga s četveroveznim multilinkom. U opciji se nudi i samoprilagodljiv rad svakog amortizera zasebno, čiji senzori dirigiraju raspon rada ovisno o stanju ceste, ritmu vožnje i jednog od odabranog načina rada iz sustava Driving Select. Sportski ovjes, serijski u opremi S-Line, znači i 15 milimetara sniženo čitavo podvozje.
Što se motora tiče, zasad nema iznenađenja. U svibnju, kad krene prodaja na hrvatskom tržištu, moći će se odabrati turbobenzinac 1.5 TSI s isključivanjem dvaju cilindara u mirnoj vožnji (150 KS) i poznati dizelaš 2.0 TDI (116 i 150 KS), s prednjim pogonom. S vremenom će se izbor svega, naravno, povećavati.