Samo dan nakon što je počelo suđenje Volkswagenu za prekomjerno onečišćenje koje emitiraju njegova vozila, na vidjelo je jučer izašlo da se još jedan veliki njemački proizvođač automobila nalazi u prilično velikim problemima.
Naime, Opel je objavio da smanjuje proizvodnju te da većina od 2.600 zaposlenika u njihovoj centrali u bavarskom Rüsselsheimu prelazi na ritam rada svakog drugog tjedna, odnosno jedan tjedan rade u proizvodnji dok su sljedećeg tjedna slobodni. Uprava tvrtke i predstavnici zaposlenika složili su se da je ovakav koncept rada jedini trenutačno održiv, a suglasnost su dobili i od nadležnih državnih agencija.
Smanjenje plaća
– Ovakav ritam rada trajat će najmanje šest mjeseci, a zaposlenicima će biti smanjene plaće. Ujedno, u planu je i ukidanje druge smjene u proizvodnji – ustvrdio je glasnogovornik kompanije.
Problemi za Opel nastali su zbog smanjene potražnje kupaca za modelom Insignia, inače najvećim i najluksuznijim modelom automobila koji ova tvrtka proizvodi. Dok je u prvoj polovici prošle godine prodano 43 tisuće primjeraka Insignije, ove godine prodaja je znatno manja. U prvoj polovici 2019. prodano je samo 29.500 primjeraka ovog modela. Proizvodnja je, dakle, smanjena za više od 31 posto.
Dodatni problem nastao je i zbog proizvodnje Insignije. Naime, jedna tvornica automobila najčešće proizvodi dva modela vozila koja se, u organizacijskom smislu, izmjenjuju na trakama. U tvornici u Russelsheimu proizvodila se Insignia te Opelov model Zafira koji je tijekom ove godine izbačen iz proizvodnje. Time je mjesto na proizvodnim trakama ostalo nepopunjeno, pa je tvornica u Russelheimu nastavila proizvoditi samo Insigniju, stoga je ovaj pogon postao apsolutno nerentabilan, pišu njemački mediji.
Kriza u autoindustriji
U Opelu planiraju nadopuniti proizvodnu liniju u Russelheimu modelom Astra, no to se neće dogoditi do 2021. godine. U međuvremenu, proizvodne linije u Russelheimu bit će nadopunjavane novim alatima i strojevima potrebnima za proizvodnju Astre, ali taj model za to se vrijeme neće biti proizvoditi.
Odluka Opela da smanji proizvodnju uvelike pogađa ne samo radnike, već i njihove kooperante i dobavljače. Smanjena je kupovina dijelova koji se ugrađuju u vozila.
Opelov potez s priličnom pozornosti promatraju i ostali veliki proizvođači automobila. Potražnja za novim vozilima na globalnoj razini pada, a tržište bi samo ove godine moglo pasti za oko pet posto.
Opel, koji pripada PSA grupaciji u kojoj su i francuske tvrtke Peugeot i Citroën, pokušao je zadržati proizvodnju i pojačanjem menadžmenta i prodaje, no to nije dalo željene rezultate pa je smanjenje fonda radnih sati postao logičan izbor.