Prototip električnog E1 foil glisera: RaceBird poletio prvi put na rijeci u Italiji

2 years,8 months ago - 20 travnja 2022, tportal
Prototip električnog E1 foil glisera: RaceBird poletio prvi put na rijeci u Italiji
Testiranje će se nastaviti nekoliko tjedana i usredotočeno na analizu postavljanja i performansi, te procjenu foil karakteristika u različitim uvjetima utrke

Inovativni električni trkaći čamac Svjetskog prvenstva E1 prvi je put 'poletio' na rijeci Po blizu San Nazzara u sjevernoj Italiji, s prototipom RaceBird koji je uspješno završio niz testova i performansi s bivšim prvakom u powerboat motornim čamcima Lucom Ferrarijem za volanom. Inače, hydrofoil ili foil je posebna tehnika koju bi najbolje mogli opisati kao tehniku koju su svojedobno koristili hirdogliseri, a posljednjih nekoliko godina se koristi u profesionalnom jedrenju (Americas Cup isto tako), pa čak i daskanju.

RaceBird električni gliser
Inženjeri RaceBirda proveli su niz tehničkih testova i provjera sustava kako bi procijenili ukupne performanse i pouzdanost plovila i različitih električnih komponenti. Raspored testiranja, koji će se nastaviti nekoliko tjedana, sastojat će se od testova na ravnoj liniji, kvalifikacijskih vožnji i simulacija utrka, s fokusom na postavljanje i analizu performansi te prikupljanje podataka o foil karakteristikama i rukovanja u različitim uvjetima utrke.

Jednopilotno plovilo RaceBird zamisao je norveške dizajnerice Sophi Horne i stvoreno je zajedno s Brunellom Acamporom i stručnim inženjerima u Victory Marine i SeaBird Technologies. RaceBird pokreće Kreisel baterija od 150 kW i vanbrodski motor koji proizvodi Mercury Racing, pri čemu se čamac brzo podiže na svoja foil krila uz blagodat trenutnog momenta i ubrzanja.

Organizatori E1 također su iskoristili priliku tijekom testa za procjenu različitih elemenata formata utrka, uključujući isprobavanje autonomnih plutača i profila u zavojima, kao i testiranje pozicioniranja kamera na brodu koje će se koristiti u svjetskom prijenosu.

Svjetsko prvenstvo E1 osnovali su Alejandro Agag i Rodi Basso s misijom izgradnje nove i uzbudljive trkaće platforme na vodi, temeljene na budućim električnim tehnologijama za zaštitu i obnovu naših urbanih voda i obalnih područja.

Debitantska sezona E1 svjetskog prvenstva trebala bi započeti u proljeće 2023. Međutim, obožavatelji neće morati dugo čekati da vide RaceBird kako leti po vodi, a prvi javni prikaz bit će najavljen uskoro.

Težak početak kao i u Formuli E i Extreme E
Alejandro Agag, suosnivač i predsjednik E1, je rekao: 'Prvi put stavljanje RaceBirda na vodu ključni je trenutak za E1 svjetsko prvenstvo. Sada smo korak bliže tome da električne utrke na vodi postanu stvarnost. Sjećam se vrlo dobro istih scenarija s kojima smo se susreli tijekom ranih faza i u Formuli E i u Extreme E, i baš kao u tim prilikama ovo je veliki proboj na putu E1. Vidjeti kako RaceBird leti dokazuje mi da možemo koristiti ovu uzbudljivu, novu sportsku platformu za pokretanje tehnoloških inovacija u pomorskoj industriji i stvaranje nečeg spektakularnog za obožavatelje u gradovima koje posjećujemo.'

Rodi Basso, suosnivač i izvršni direktor E1, je dodao: 'Vidjeti RaceBird kako leti po vodi po prvi put bio je emotivan trenutak za mene i mnoge druge koji su radili na ovom projektu u posljednjih nekoliko mjeseci. Bio je to ogroman timski napor da se dođe do ove točke i to ne bi bilo moguće bez pomoći i podrške naših partnera u Victory Marine i SeaBird Technologies. Posebno treba istaknuti Kreisel i Mercury Racing za njihov rad na pripremi baterije i vanbrodskog motora.

'Do sada je RaceBird nadmašio očekivanja, posebno u pogledu performansi, agilnosti i sposobnosti u zavojima. Trenutne razine performansi točno su tamo gdje smo željeli da budu, pomažući u promicanju uzbudljivih utrka od folije do folije blizu obale. U nadolazećim tjednima nastavit ćemo provoditi daljnje testove i prikupljati potrebne podatke. Jako se veselim što ću ga prvi put pokazati javnosti, o čemu ćemo uskoro objaviti više. Ovaj test označava prvu stranicu novog poglavlja u elektrifikaciji pomorske industrije, usredotočujući se na ubrzanje budućih tehnologija za dobrobit naših voda.'

Sophi Horne, RaceBird dizajnerica i osnivačica SeaBird Technologies, je rekla: 'Čekala sam ovaj trenutak skoro tri godine! Konačno doći do ove točke je veliki uzdah olakšanja, ali sam također jako ponosan na ono što smo uspjeli postići udruženim naporima SeaBirda i Victory Marine. Gledati kako čamac spuštaju u vodu i odlaze… to će mi ostati dugo.'

'Bilo je tako nevjerojatno gledati kako se moj dizajn razvija u potpuno operativan trkaći čamac. Imamo još nešto posla, ali za prvi krug testova zaista nismo mogli tražiti više. S RaceBird-om sam željela stvoriti nešto jedinstveno što se izdvaja iz gomile i što će zadiviti ljude s estetskog stajališta. Gledajući ga sada u pokretu kako klizi po vodi, mislim da smo to uspjeli postići.'

Support Ukraine