Prvi test Nissan Qashqai: Točiš benzin, ali voziš na struju i briga te za punjače

1 year,4 months ago - 13 prosinca 2022, JutarnjiList
Prvi test Nissan Qashqai: Točiš benzin, ali voziš na struju i briga te za punjače
Nissanov hibridni sustav koristi benzinski motor samo kao snažnu elektranu za stvaranje struje bateriji i elektromotoru

U tehnološku utakmicu za što manjom potrošnjom i emisijom štetnih plinova uključio se i Qashqai, koji je u posljednjem izdanju, kao i većina konkurenata, ostao bez dizelaša. Nissan mu je prvo dao blagohibridnu tehnologiju, a sada i čistu hibridnu koncepciju, ali s principom rada različitim od gotovo svega što postoji na tržištu.

O čemu se radi?

Turbobenzinski 3-cilindarski motor 1.5 snage 158 KS nema apsolutno nikakvu pogonsku funkciju i jedina mu je zadaća da svojim periodičnim radom i u sinergiji s efektom regenerativnog usporavanja i kočenja proizvodi energiju koja se skladišti u bateriji kapaciteta 2,1 kWh i isporučuje sprijeda smještenom elektromotoru snage 190 KS i 330 Nm.

Dakle, nema brige ni potrage za punjačima. Da, dobro ste pročitali!

Benzinac je tu samo kao svojevrsna benzinska elektrana i primarni izvor energije za bateriju i pogonski elektromotor.

Japanska inženjerska novotarija nazvana e-Power u startu može stvoriti upitnike u glavama, ali stvar zapravo funkcionira perfektno.

Trenutni i prilično jak odziv na gas od prve sekunde s linearnim ubrzanjima daje osjećaj vožnje čistog električnog automobila, u kojem samo povremeno uključivanje uglađenog benzinskog motora ili zvuk rolanja velikih guma malčice remete tišinu pogona na struju.

Benzinski motor ne radi permanentno, već periodično ovisno o stanju baterije i prigušenim zvukom ne daje ni promisli da se radi o trocilindrašu, čak i na punom opterećenju kada sustav Linear Tune ne dopušta nepotrebno visoke, jalove okretaje. I varijabilna kompresija pritom orkestrira okretaje na optimalne, sve kako bi potrošnja bila što manja. Ima li potrebe za dopunom baterije, motor ponekad proradi i prilikom stajanja.

Uglavnom, doživljaj vožnje je kudikamo bliži električnom nego benzinskom autu i s jako dobrim automatskim bezstupanjskim mjenjačem sve protječe totalno glatko i bez najmanjeg trzaja, naročito u gradskoj ili prigradskoj vožnji. Tko preferira finoću vožnje, ali voli s vremena na vrijeme čuti zvuk pravog motora, makar u pasivnoj ulozi, bit će oduševljen e-Power pogonom.

Elektromotor u svakom trenutku osigurava i priličnu dozu snage i momenta, uz snažna ubrzanja i solidno brz ritam na otvorenoj cesti, a bez straha od brzog pražnjenja baterije i grozničavog traženja punjača. Sekundarno, regenerativno punjenje baterije usporavanjem i kočenjem dobiva na intenzitetu uključivanjem e-Pedal sustava, u kojem micanje noge s gasa automatski znači snažno usporavanje do samog zaustavljanja, ali i jači i brži proces punjenja.

Potrošnja benzinca je niska i u normalnoj vožnji varira između pet i sedam i pol litara, kao kod prijašnjih dizelaša. Međutim, s obzirom na tek segmentni, a ne permanentni rad motora, s punim spremnikom od 55 litara i velikim postotkom vožnje na struju u laganijem stilu može se odvoziti i oko 1000 kilometara bez stajanja, što je bolje i od dizelske autonomije.

Efikasniji je i od svih hibrida koje poznajemo. I na volanu je ugodan, kompaktan ovjes ulijeva povjerenje u kapacitete, a snaga kočenja se na papučici može precizno dozirati, bez grubljih momenata kao kod većine hibrida.

U svakom slučaju, e-Power je vozački zanimljivo i energetski efikasno hibridno iskustvo koje dodatno dolazi do izražaja u okruženju atraktivnog vanjskog izgleda, ali i brižno napravljenog, komfornog interijera s najskupljom, lijepom opremom Tekna+, u kojoj samo nema ptičjeg mlijeka. Ima, naravno, i jeftinijih paketa opreme.

Interesantan hibrid!

TEHNIČKI PODACI - 1.5 E-POWER

Motor - turbobenzinski (158 KS, 250 Nm) + elektromotor

Cilindri/ventili - 3/12

Obujam - 1497 ccm

Snaga elektromotora - 140 kW/190 KS

Moment elektromotora - 330 Nm

Mjenjač - automatski, bezstupanjski

Dimenzije - 443 x 185 x 162 cm

Osovinski razmak - 267 cm

Odmak od tla - 17,5 cm

Pogon - prednji

Prtljažnik - 455/504 litara

Gume - 235/45 R 20, Continental

Masa/nosivost - 1610/570 kg

Jamstvo - 3 god/100.000 km

Cijena 341.460 kuna

MJERENJA

Najveća brzina - 170 km/h (el. ograničena)

0-100 km/h - 7,9 sekundi

Prosječna potrošnja - 6,3 l/100 km

OPREMA TEKNA+

naplaci 19” • stakleni krov • automatska LED svjetla • crna stražnja stakla • senzori i kamera 360 • dekorativne površine • kožne obloge • elektrificirana sjedala • grijanje volana i vjetrobrana • hifi Bose • ProPilot sigurnosni paket • head-up 10,8” • multimedija s navigacijom 12,3” • virtualni instrumenti • keyless • bežično punjenje mobitela • profili vožnje...

UKRATKO

- Turbobenzinski 3-cilindarski motor 1.5 samostalno razvija 158 KS i 250 Nm i toliko je uglađen da pojma nemate da se radi o trocilindrašu. Jedina zadaća mu je opskrba baterije strujom

- Najskuplja oprema Tekna+ skuplja je 51.000 kuna u odnosu na osnovnu, ali daje kudikamo veći vizualni užitak i funkcionalnost. Lijepi naplaci od 20” su doplata, uz koje dolazi multilink ovjes

- Top oprema Tekna+ osjetno diže i cijenu i privlačnost testnom primjerku, no verzija e-Power inače starta na 290.540 kuna, u solidnoj početnoj opremi Acenta

- Spremnik benzina od 55 litara dovoljan je za oko 1000 kilometara ukupnog dosega. Benzinski motor, naime, radi samo sporadično, koliko je potrebno za punjenje baterije

- Kožna, grijana, masažna i strujom podesiva udobna sjedala, navigacija, multimedija, profili vožnje, virtualni instrumenti, automatsko parkiranje… U opremi Tekna+ nema čega nema

Support Ukraine