Rabljeni Audi Q3 je još uvijek autoritativan izgledom i izvedbom, no i premium SUV ima slabosti

2 years,6 months ago - 22 svibnja 2022, JutarnjiList
Rabljeni Audi Q3 je još uvijek autoritativan izgledom i izvedbom, no i premium SUV ima slabosti
Q3 impresionira otmjenom kabinom i učinkovitim motorima, ali nije ni najprostraniji ni najpristupačniji mali SUV na tržištu

Prva generacija Audija Q3 (2011. - 2018.) ujedno je i Audijev prvi pokušaj s premium malim SUV-om. U prodaju je krenuo u studenom 2011., s dvije razine opreme - ulazne SE specifikacije i vrhunskog S-Linea. Ponuda motora bila je nešto šira i sastojala se od 2,0-litrenog dizelaša od 177 KS (130 kW) i 2,0-litrenog benzinca u dva oblika - 170 (125 kW) i 211 KS (155 kW).

Do srpnja, paleta motora se proširila na 2,0-litreni TDI od 140 KS (103 kW), a u ožujku 2013. Q3 je dobio i 1,4-litreni benzinski motor sa 150 KS (110 kW) i S-Line Plus razinu opreme s pogonom na sva četiri kotača. Oni koji su od Q3 željeli najviše mogli su odabrati RS Q3 model od 340 KS (250 kW) koji je predstavljen u veljači 2014., a koji je u siječnju 2015. postao još brži s 367 KS (270 kW).

Međutim, osim široke palete motora, prva generacija Audija Q3 imala je i široku konkurenciju. Neki od glavnih rivala uključuju Mercedes GLA i BMW X1, s drugim vrhunskim SUV-ovima u rasponu od Volva XC40 do Citroena DS 4 Crossbacka i Range Rovera Evoquea. Mini Countryman je također respektabilan rival, iako nije toliko izravno "napadao" Q3 kada je bio nov, već više svoje mainstream kolege. Treba napomenuti, malih SUV-ova ima mnogo koji nisu premium, poput Forda Kuge ili Mazde CX-5.

Razine standardne i sigurnosne opreme općenito su bile dobre, a svi motori su dobro pristajali SUV-u, tako da će vaša idealna varijanta ovisiti o osobnim preferencijama. Ključne razine uključuju Sport, S-Line i Black Edition. Početne specifikacije uključuju 17-inčne naplatke, ksenonska prednja svijetla, stražnje parking senzore, aluminijske krovne nosače, tempomat te automatska svjetla i brisače. Iznutra su standard dvozonska klimatizacija, podne prostirke i Audijev MMI infotainment sustav s pop-up 6,5-inčnim ekranom, satelitska navigacija, DAB radio, Bluetooth, USB i prepoznavanje glasa. Prilično izdašno...

Nadogradnja na S-Line modele uključuje 18-inčne aluminijske naplatke, LED prednja i stražnja svjetla, prednje parking senzore i malo više agresivni bodykit. Black Edition modeli dobivaju 19-inčne alu-felge, zatamnjena stražnja stakla, sportski ovjes, Bose audio sustav, kombinaciju kože i alcantare te mnoštvo sjajno-crnih detalja.

Na cesti, Q3 je kompetentan, iako je upravljanje mnogo sličnije hatchbacku nego SUV-u. Zbog dosta prianjanja osjeća se sigurno, kako s prednjim tako i s pogonom na sva četiri kotača. Općenito je udoban, iako čvršći ovjes S-Linea zna pokvariti taj osjećaj. Iznutra su korišteni visokokvalitetni materijali, a infotainment sustav je jednostavan za korištenje - gumb za upravljanje smješten je na sredini nadzorne ploče.

Međutim, kabina Q3-a nije savršena - pedale u verzijama s ručnim mjenjačem su pomaknute i mogu učiniti duže vožnje neugodnima za neke vozače. Srećom, stupovi prednjeg stakla su relativno uski, pa je preglednost prilično dobra. Stražnje staklo je malo, no srećom, stražnji parking senzori su standardni, stoga mu to nećemo zamjeriti. Prtljažnik nije prevelik, no spuštanjem stražnje klupe dobivate ogroman tovarni prostor, a s obzirom na mali rub, pristup teretu je jednostavan.

Prostor na stražnjim sjedalima je bolji nego u Mercedesu GLA, ali to ne znači da je iza prostrano. Odrasli će imati ograničeni prostor za noge, a nasloni prednjih sjedala su u neposrednoj blizini. Ako vam je potreban pristojan prostor na stražnjim sjedalima, Volkswagen Tiguan i BMW X1 su bolji izbor.

Na što treba obratiti pažnju prilikom kupnje? Najčešći problem dizelskih modela je filter čestica dizela (DPF), stoga provjerite je li prethodni vlasnik vozio automobil na duža putovanja jer se proces regeneracije pokreće samo pri velikim brzinama. Začepljeni DPF može biti skupo zamijeniti. Drugi potencijalni problem također uključuje DPF. Naime, ako su oni bili isključeni tijekom regeneracije, dolazi do kontaminacije uljnog sustava gorivom, što dovodi do porasta razine ulja tijekom vremena.

Općenito, prva generacija Audija Q3 pokazala se izrazito pouzdanim automobilom. U posljednjem ispitivanju pouzdanosti bio je na vrhu obiteljske SUV klase u benzinskom obliku, ali na dnu u dizelskom. Najviše prijavljenih problema ticalo se elektronike, točnije infotainment sustava.

Konačno, Audi Q3 je vrhunski mali SUV koji nudi pristojne vozne performanse i lijepo dorađenu unutrašnjost. Nije najbolje opremljen niti najpraktičniji, i ne postoji ultra štedljiva verzija koja bi se mogla mjeriti s konkurentima, ali je zato pouzdan, profinjen i izrazito udoban. Najstariji modeli s najvećom kilometražom na domaćim oglasnicima počinju od 90.000 kuna, dok ćete za najopremljenije i najmlađe primjerke trebati izdvojiti i do 200.000 kuna.

Tehnički podaci

2012. Audi Q3 2.0 TDI (140 KS)

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski, redni četverocilindrični, 1968 ccm

Snaga: 103 kW / 140 KS na 4200 o/min

Okretni moment: 320 Nm na 1500-3000 o/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 brzina

DIMENZIJE

Osovinski razmak: 260.3 cm

Duljina: 438.5 cm

Širina: 183.1 cm

Visina: 159 cm

Prednje gume: 215/65 R16

Stražnje gume: 215/65 R16

Prtljažnik: 460 L

Masa praznog vozila: 1520 kg

MJERENJA

Maksimalna brzina: 202 km/h

0-100 km/h: 9.9 s

Potrošnja (kombinirana): 5,5 l/100 km

Emisija (CO2): 138 g/Km

Support Ukraine