Slovenija zabranjuje konvencionalne motore, a Hrvatska?

17 listopada 2017 - Vecernji list

Slovenija zabranjuje konvencionalne motore, a Hrvatska?

U nas se ukidaju poticaji za hibride, a trošarine su nam među najvišima u Europi

Slovenska je vlada prošlu srijedu potvrdila strategiju o alternativnim gorivima u prometu, prema kojoj se nakon 2030. u Sloveniji više neće moći obaviti prva registracija vozila koja emitiraju više od 50 g/km ugljičnog dioksida u atmosferu.

Trenutačno bi takvim normama udovoljavala samo električna vozila i hibridna vozila koja kombiniraju konvencionalni i električni motor, dok se obični benzinski i dizelski motori ne bi mogli registrirati. I uz razvoj tehnologije, do 2030. teško je očekivati da bi se konvencionalni motori bez pomoći struje mogli spustiti na razinu ispusta ispod 50 g/km CO2. Također, strategija donosi i plan povećanja punionica električnih automobila u Sloveniji sa sadašnjih 230 na 22.000 u 2030. godini. I dok Slovenija dugoročno planski promišlja i donosi ekološke akte radi postizanja što zelenijeg prometa u budućnosti, a u sadašnjosti to pokazuje sustavom trošarina kojim zaista potiče kupnju novih, ekološki prihvatljivijih automobila, u Hrvatskoj jasne strategije nema.

Iako formalno postoji ekološki kriterij za izračun trošarina, naše su trošarine jedne od najviših u Europi zbog čega su neki automobili bitno skuplji kod nas nego u Sloveniji. Fond za zaštitu okoliša najavio je da će iduće godine ponovno raspisati natječaj za subvencioniranje kupnje ekoloških vozila, ali poticaje će država, prema najavi, davati samo za električna vozila i plug-in hibride, ali ne i za "obične" hibridne automobile. Takva odluka ne ide na ruku građanima koji su u dosadašnja dva kruga mogli dobiti poticaj od 30.000 kuna za moderan hibrid koji manje zagađuje atmosferu od usporediva dizelaša ili benzinca jer su električna vozila i plug-in hibridi još uvijek vrlo skupi.

Iako formalno postoji ekološki kriterij za izračun trošarina, naše su trošarine jedne od najviših u Europi zbog čega su neki automobili bitno skuplji kod nas nego u Sloveniji. Fond za zaštitu okoliša najavio je da će iduće godine ponovno raspisati natječaj za subvencioniranje kupnje ekoloških vozila, ali poticaje će država, prema najavi, davati samo za električna vozila i plug-in hibride, ali ne i za "obične" hibridne automobile. Takva odluka ne ide na ruku građanima koji su u dosadašnja dva kruga mogli dobiti poticaj od 30.000 kuna za moderan hibrid koji manje zagađuje atmosferu od usporediva dizelaša ili benzinca jer su električna vozila i plug-in hibridi još uvijek vrlo skupi.

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume