Slovenska je vlada prošlu srijedu potvrdila strategiju o alternativnim gorivima u prometu, prema kojoj se nakon 2030. u Sloveniji više neće moći obaviti prva registracija vozila koja emitiraju više od 50 g/km ugljičnog dioksida u atmosferu.
Trenutačno bi takvim normama udovoljavala samo električna vozila i hibridna vozila koja kombiniraju konvencionalni i električni motor, dok se obični benzinski i dizelski motori ne bi mogli registrirati. I uz razvoj tehnologije, do 2030. teško je očekivati da bi se konvencionalni motori bez pomoći struje mogli spustiti na razinu ispusta ispod 50 g/km CO2. Također, strategija donosi i plan povećanja punionica električnih automobila u Sloveniji sa sadašnjih 230 na 22.000 u 2030. godini. I dok Slovenija dugoročno planski promišlja i donosi ekološke akte radi postizanja što zelenijeg prometa u budućnosti, a u sadašnjosti to pokazuje sustavom trošarina kojim zaista potiče kupnju novih, ekološki prihvatljivijih automobila, u Hrvatskoj jasne strategije nema.
Iako formalno postoji ekološki kriterij za izračun trošarina, naše su trošarine jedne od najviših u Europi zbog čega su neki automobili bitno skuplji kod nas nego u Sloveniji. Fond za zaštitu okoliša najavio je da će iduće godine ponovno raspisati natječaj za subvencioniranje kupnje ekoloških vozila, ali poticaje će država, prema najavi, davati samo za električna vozila i plug-in hibride, ali ne i za "obične" hibridne automobile. Takva odluka ne ide na ruku građanima koji su u dosadašnja dva kruga mogli dobiti poticaj od 30.000 kuna za moderan hibrid koji manje zagađuje atmosferu od usporediva dizelaša ili benzinca jer su električna vozila i plug-in hibridi još uvijek vrlo skupi.
Iako formalno postoji ekološki kriterij za izračun trošarina, naše su trošarine jedne od najviših u Europi zbog čega su neki automobili bitno skuplji kod nas nego u Sloveniji. Fond za zaštitu okoliša najavio je da će iduće godine ponovno raspisati natječaj za subvencioniranje kupnje ekoloških vozila, ali poticaje će država, prema najavi, davati samo za električna vozila i plug-in hibride, ali ne i za "obične" hibridne automobile. Takva odluka ne ide na ruku građanima koji su u dosadašnja dva kruga mogli dobiti poticaj od 30.000 kuna za moderan hibrid koji manje zagađuje atmosferu od usporediva dizelaša ili benzinca jer su električna vozila i plug-in hibridi još uvijek vrlo skupi.
Povezane vijesti