Talijansko-američki proizvođač automobila Fiat-Chrysler i francuski PSA, vlasnik Peugeota, potvrdili su u srijedu da pregovaraju o spajanju kojim bi nastao 50 milijardi dolara vrijedan div sposoban uhvatiti se u koštac sa skupim tehnološkim i regulatornim izazovima.
Dvije su grupe u odvojenim priopćenjima izvijestile da pregovaraju o stvaranju kompanije koja bi se svrstala među najveće proizvođače automobila u svijetu.
Kompanije su trenutno prisiljene puno ulagati u elektrifikaciju, smanjenje emisija štetnih plinova i novu tehnologiju visoko automatizirane vožnje. Paralelno im muči slabljenje potražnje.
Kako bi se pronašao odgovor na te izazove, u Fiat-Chrysleru se u prvoj polovini godine povela rasprava o mogućnosti povezivanja s Peugeotom da bi potom uprava ipak predložila 35 milijardi dolara vrijedno spajanje s Renaultom, procjenjujući da bi im to donijelo više koristi.
U lipnju je predsjednik uprave talijansko-američke kompanije John Elkann prekinuo pregovore nakon intervencije dužnosnika francuske vlade koji su tražili od Renaulta da prvo riješi probleme u odnosu s japanskim partnerom Nissanom.
Elkann je tom prilikom potvrdio da nastavljaju potragu za partnerom a jučer je neimenovani izvor za Reuters izjavio da razgovaraju s PSA-om.
Nadzorni odbor PSA sastat će se tokom dana kako bi razmotrio mogućnost povezivanja s Fiat-Chryslerom, kazala su danas za Reuters dva upućena izvora.
Iz Fiat-Chryslera su u priopćenju poručili tek da zasada nemaju što dodati potvrdi o pregovorima.
Francuska država ima 12 posto udjela u PSA-u preko državne banke BPI a vlasničke udjele drže i obitelj Peugeot i kineska vlada.
Kineska prisutnost mogla bi biti sporna za Sjedinjene Države u slučaju povezivanja, s obzirom na aktualne trgovinske napetosti između Kine i SAD-a, ističe Reuters. No gdje ima volje (i profita) ima i načina...