Ponuda električnih automobila danas je izdašnija nego ikad i to u svim klasama i segmentima. Doduše, svi zapadni proizvođači još traže "sveti gral" u vidu rješenja kako ponuditi što pristupačniji električni auto ispod 25.000 eura, no s druge strane spektra u luksuznom segmentu "100.000 plus eura" stvari su nikad zanimljivije.
Tako je od prošlog ljeta i na našem tržištu prisutan novi električni SUV Audi Q8 e-tron koji u drugoj generaciji ponovo podiže letvicu u klasi, kako po stilu, tako i po tehnologiji.
Posebice zato što sada za razliku od modela prve generacije odmah dolazi i u atraktivnoj coupeovskoj izvedbi s položenijim krovom. Uglavnom, odakle ga god gledali Q8 Sportback odiše luksuzom i prestižem, a u ponudi su dvije verzije, obje s pogonom na sva četiri kotača uz izbor dva paketa opreme Advanced i S-Line.
Početni Q8 50 e-tron Sportback raspolaže s 341 KS i 664 Nm, uz doseg od 505 km,dok snažniji Q8 55 e-tron uz isti okretni moment ima 408 KS uz doseg od gotovo 600 km.
Testirali smo Q8 Sportback u varijanti 55 e-tron quattro S line s početnom cijenom od 85.393 eura do registracije, a već sam izgled (posebno u paketu S line) izaziva veliku pažnju.
Sprijeda u oči upada modernija interpretacija prepoznatljive saćaste "Singleframe" maske koja se proteže sve do rubova prednjih svjetala te ima i zgodan moderni detalj: gornji rub osvjetljava novi amblem s četiri prstena dvodimenzionalnog dizajna. Krov se spušta prema kraju gdje je smješten integrirani niski spojler, a niže su već karakteristična svjetla spojena vodoravno u jednu cjelinu.
U odnosu na prethodnika iz 2020. godine, novi vodeći električni model iz Ingolstadta je dulji 2 cm (4,92 metra), podjednako široki (1,94 metra) i visok (1,63 metra). Pritom međuosovinski razmak od 2,93 metra osigurava puno prostora za veliku bateriju, ali i za putnike u kabini - kako sprijeda, tako i na stražnjim sjedalima.
Prtljažnik raspolaže s izdašnih 528 litara što je tek neznatno manje (41 litru) nego kod standardne varijante Q8 e-tron, a ispod prednje haube nalazi se prostor s dodatne 62 litre obujma.
Kao što je to bio slučaj i dosad, kad sjednete u kabinu na vozačko sjedalo ni po čemu ne biste zaključili da sjedite u električnom automobilu.
Nema izrazito futurističkih rješenja, a arhitektura kokpita i kompletno uređenje s virtualnom instrumentnom pločom ispred vozača i dvama središnjim zaslonima (gore infotainment, dolje klima) su pregledni i jasni za korištenje.
Električno podesiva sjedala su vrlo udobna s dobrom bočnom potporom, a položaj za volanom je jednostavno - savršen.
Digitalni instrumenti sa zaslonom od 12,3 inča mogu mijenjati izgled, grafika je izvrsna, baš, kao i one na središnjem 10,1-inčnom multimedijskom zaslonu. Dodirni zaslon funkcionira u trenutku, sve je tu jasno, a do izražaja dolaze potpuna povezivost, intuitivnost i vrlo brz rad. Dodatno: ispod središnjeg zaslona nalazi se još jedan od 8,6 inča namijenjen kontroli klimatizacije.
Zanimljivo, straga je moguće prevesti na kraće relacije i tri odrasle osobe, a premda se krov coupeovski naglije spušta prema stražnjem kraju pri ulasku nema problema s prostorom za glave.
Kod testiranog modela 55 e-tron quattro pogon se sastoji od dva elektromotora - jedan je smješten na prednjoj osovini, a drugi na stražnjoj koju pokreće, pa Quattro oznaka itekako ima smisla što se osjeti i u vožnji u smislu agilnosti i sigurnosti, posebno na brdskim lokalnim pravcima, poput primjerice od Žute Lokve do Senja.
U vožnji je odličan jer cijelu stvar balansira nisko težište s teškom baterijom te sjajno kalibriran ovjes. Najbolje od svega: priličnih 2,6 tona težak Q8 Sportback 55 e-tron quattro S line vrlo je okretan i pritom uvijek ostaje vrlo udoban.
Usto, serijski se isporučuje sa zračnim ovjesom koji karoseriju po potrebi podiže ili spušta 7,6 centimetara, a u zavojima je uvjerljiv zahvaljujući nanovo kalibriranom progresivnom upravljaču.
I njegova je moć s 408 KS i 664 Nm također znatna. Zahvaljujući tome, brojke ubrzanja su strelovita jer je, poznato za električne automobile, moment dostupan odmah, pa tako 100 km/h iz stajanja hvata za 5,5 sekundi i vozi do maksimalnih 200 km/h.
Potrošnja nam se kretala prosječno oko 24 kWh/100 km, što znači da baterija od 106 kWh korisnog kapaciteta ne osigurava baš 600 kilometara dosega (prema tvorničkim specifikacijama), no u realnosti, uz dosta vožnje autocestom i niskim temperaturama realno je oko 450 kilometara, što je također vrlo dobra brojka.
Pritom punjenje od 0 do 80 posto na utičnici od 150 i 170 kW traje pola sata (s druge strane, na Wallboxu od 11 kW vrijeme punjenja traje šest i pol sati).
Osim fantastične sigurnosne opreme koja uključuje čak 40 sustava pomoći vozaču, do pet radara, pet kamera i 12 ultrazvučnih senzora, testni je primjerak raspolagao s tolikom količinom dodatne opreme da je teško sve nabrojati, međutim taj je dodatan luksuz povisio cijenu do čak 132.178 eura.
Na koncu, ovaj automobil predstavlja vrh ponude Audija i ogledni je primjer po pitanju tehnologije, luksuza, performansi i voznih osobina, sve obavijeno u udoban i moderan format s gornje skale ponude. Jedan je to od onih električnih automobila u kojem se osjećate odlično i od kojeg vam se teško rastati.