IZBOR na tržištu rabljenih je golem. Koji je automobil posebno solidan? U kojeg je rizik popravka najmanji? Pitanja koja postavljaju posebice štedljivi kupci vozila jeftinijih klasa. Pitanja na koja opširne odgovore daje AUTO BILDOVO izvješće s tehničkih pregleda 2016. godine – za 233 modela.
Ovdje vam predstavljamo izbor modela u srednjem rangu cijena koji se na tehničkim pregledima ističu malim brojem nedostataka.
Naravno, samo to nije jamstvo za bezbrižnu vožnju nakon kupovine: na tehničkom pregledu najvažniji su za sigurnost odgovorni konstrukcijski dijelovi poput ovjesa ili kočnica.
Međutim, prije kupovine trebalo bi znati i prijete li konstrukcijom uvjetovani kvarovi motora ili mjenjača.
AUTO BILDOVO izvješće isporučuje i te informacije o rezultatima ispitivanja – savršena pomoć svakom kupcu rabljenog pri donošenju odluke.
1. MERCEDES-BENZ C-KLASA
BENZ S KLASIČNIM VRLINAMA – od 80.000 kuna
Hrđava vrata? Korodirani rubovi blatobrana? Da, to nam je poznato ponajprije na C i E klasama iz '90-ih i ranih 2000-ih godina.
Na C-klasi (W 204, 2007.-2015.) predstavljenoj 2007. Mercedes se vidljivo potrudio oko tradicionalnih vrijednosti. C 180 se već devet godina i oko 380.000 kilometara dokazuje u AUTO BILDOVU voznom parku maraton testa, na tehničkim pregledima broj uočenih nedostataka također je jako nizak.
Nijedan konkurent iz srednje klase nema manje nedostataka od W 204. Raduje što su i motori sveukupno izdržljivi.
SAVJET ZA KUPNJU: golema ponuda. Već osnovni benzinac C 180 (156 KS) posve je dovoljan, elastičan, uglađen i jako izdržljiv.
Plus – jako pouzdan i dugovječan, udoban
Minus – do 2011. gornje se površine u kabini doimaju jednostavne, u Hrvatskoj još na cijeni
2. BMW SERIJE 5
POSLOVNA KLASA ZA CESTU – od 138.000 kuna
I vizualno i tehnički petica (F10), predstavljena 2010., u bliskom je srodstvu s velikim bratom sedmicom (F01). To se očituje isključivo pozitivno: udobnost se ubraja u najbolje što se u ovoj klasi može kupiti, a isto vrijedi za izvanredna vozna svojstva.
Petica se pokazala izvanrednom i na tehničkim pregledima i u AUTO BILDOVU maratonskom testu (528i Touring završio je test s ocjenom 5+). Ipak, mnogi obožavatelji tuguju zbog povlačenja za marku tipičnog, uglađenog rednog šesterocilindraša.
Plus – kvalitetan, vrhunska udobnost, dobra vozna svojstva, siguran u vožnji
Minus – ispražnjena baterija, izbijeni osovinski zglobovi
3. MERCEDES-BENZ GLK
OVAJ JE BENZ SOLIDNA UTVRDA – od 147.000 kuna
Tvrdi rubovi i strmo vjetrobransko staklo izdvajaju Mercedes GLK (X204, 2008-11015) iz mase zaobljenih SUV-ova (u koje se ubraja i GLC).
Kao i C-klasa (W 204) čiju tehniku koristi, i GLK jako je pouzdan i izdržljiv automobil. Na tehničkim pregledima nijedan SUV ne ostvaruje bolji rezultat.
Neispravne piezo injektore (220/250 CDI) i nedovoljno zabrtvljene pumpe vode u četverocilindarskim dizelskim motorima Daimler je besplatno zamijenio.
Svi šesterocilindraši i 250 CDI serijski imaju pogon na sve kotače, a osnovne inačice 200 i 200 CDI stražnji pogon.
SAVJET ZA KUPNJU: GLK 220 ili 250 CDI, odnosno BlueTec 4Matic (170 donosno 204 KS).
Plus – izdržljiv, udoban, do 2,4 t priključnog opterećenja
Minus – visoka cijena, neuglađen 7G-tronic (softver)
ZAKLJUČAK
Mali broj nedostataka u starosti ukazuju na dugotrajnu kvalitetu. Međutim, kako se radi o luksuznoj klasi automobila, popravci određenih dijelova znaju biti skupi, jednako kao i sama kupnja navedenih modela na našem tržištu.