Test Volkswagenovog kompakta: Digitalni Golf je i dalje – Golf!

4 years,4 months ago - 5 kolovoza 2020, Hrvatski autoklub
Test Volkswagenovog kompakta: Digitalni Golf je i dalje – Golf!
S posljednje tri generacije Volkswagenov kompakt prezentira visoku razinu performansi - on je upravljiv, okretan i stabilan pri brzoj vožnji

Preskočit ćemo sve one uobičajene hvalospjeve o standardu kompaktne klase te idemo direktno na Golf 8 i njegove osobine. Pogledate li ga malo bolje izvana, razlike u odnosu na Golf 7 nisu prevelike, izuzmu li se one spojene obrve na prednjoj maski i drugačijem izgledu stražnjih svjetala. Vizualno, Golf je – Golf, a to nikad nije bila avangarda.

7/10
Interijer/tehnologija/multimedija
Promjene kreću iznutra jer su sve funkcije digitalizirane ili ih pokrećete pomoću komandi osjetljivih na dodir. Nema više legendarnih kotačića klime ili okruglog prekidača svjetala. Iz svakog kuta središnje konzole iskaču nove funkcije, kojima nije teško upravljati, ali namještanje temperature u vožnji bilo je mnogo jednostavnije prije nego sad, kad se to radi potezima prsta po (na dodir) osjetljivoj površini. Infotainment ima gomilu funkcija, ali mogao je biti pregledniji i jednostavniji za korištenje. Opcija We Connect Plus i konstantna trogodišnja on line veza omogućuju vam da pomoću aplikacija na svojem mobitelu konfigurirate brojne funkcije, pa i uključite grijanje prije nego što sjednete u vozilo, na primjer. U digitalnom dobu sve vam se ovo nameće kao nešto što je esencijalno pa uživajte u brojnim funkcijama i nadgledanju vozila pomoću pametnog telefona. Prostor na stražnjoj klupi i prtljažnik su u nekom prosjeku klase.

10/10
U vožnji/udobnost
Kako smo krenuli, pomislit ćete da ovaj Golf nije u voznom stanju i da je trajno parkiran uz neku trgovinu računalne opreme. No Golf i dalje najbolje nudi kad ga pokrenete i krenete s njim na put. S posljednje tri generacije Volkswagenov kompakt prezentira visoku razinu performansi – on je upravljiv, okretan i stabilan pri brzoj vožnji (u dugim ili kraćim i oštrijim zavojima), ostao je dovoljno udoban, a pritom i tih. Ovjes ne lupa, plastika unutrašnjosti se ne trese i ne cvrči te kad vidite njegovu (visoku) cijenu, budite sigurni, kvaliteta u vožnji je opravdava. Upravljač nema praznog hoda, pedalama ćete mekano dozirati impute gasa i kočnice. O sedamstupanjskom automatskome mjenjaču s dvije spojke nećemo previše – jedan je od najboljih na tržištu, brz je, povratke u niže stupnjeve prijenosa pri ubrzanjima rješava ekspresno... Također, nakon kickdowna i oduzimanja gasa ekspresno se vraća u viši stupanj prijenosa.

10/10
Motor/potrošnja goriva
Volkswagen se 2015. godine osramotio s velikom dizelskom aferom pa je danas gotovo politički nekorektno zaključiti da je TDI motor odličan, ali jednostavno je tako. S dvostrukim sustavom ubrizgavanja AD Bluea, emisije dušikovih oksida pročišćene su, a performanse su i dalje izvrsne. Pogotovo se to odnosi na sve vrste ubrzanja, tamo gdje će vam najviše trebati, na otvorenim cestama ili autocestama. U kabinu se probija nešto buke tijekom njegova rada, ali ne previše. Potrošnja? Pet litara dizela!

9/10
Završna riječ
Digitalna revolucija je zahvatila i Golf, sve analogne funkcije su izbačene iz kabine, tu je i digitalna ploče te gomila funkcija s kojima se, ako vam je drago, možete igrati danima. No Golf 8 je i dalje Golf, a to znači da su sve vozačke funkcije odlično izbalansirane. Sve to ima i visoku cijenu.

Support Ukraine