Kad je pred pet godina lansiran 2008, mnogi su u njemu vidjeli novi hit model kojem će teško biti moguće parirati. Očekivani uspjeh je ipak izostao, no stvari na svoje sjedaju nakon redizajna. Peugeot 3008 i još veći 5008 odradili su lavovski dio posla, pa ne čudi što je 2008 u redizajnu estetski približen upravo tim modelima. Isti recept rade i premium igrači kojima Peugeot toliko stremi, a tržišno se pokazao vrlo isplativim.
Minimalnim zahvatima 2008 je još 2016. godine dobio na atraktivnosti. Robusniji nastup i plastična zaštita jasno govore da se smije sići s asfalta, ali ipak ne dalje od laganog makadama. Sjedala su poslovično vrlo udobna, preglednost odlična, a jedino privikavanje traži vožnja s pogledom preko upravljača. Svi koji su vozili Peugeot znat će na što mislimo.
Uz crossoverski koncept najjači adut svakako je 1.6 BlueHDI dizelaš. Koliko god se pričalo negativno o dizelašima, činjenica je da i daje pružaju optimalne performanse. Posebno u izvedbi sa 100 KS koja se pokazala osjetno učinkovitijom od slabije inačice sa 75 KS i oko 10.000 kn manjom cijenom, ali i dovoljno snažnom da jača i skuplja izvedba od 120 KS ostane kao opcija za zahtjevnije korisnike.
12,5 sekundi za sprint do 100 km/h i 180 km/h maksimalne brzine ne ostavljaju bez daha, ali više od toga u praksi jednoj tročlanoj obitelji i ne treba. Bitno je znati da bez problema održava brzine u zakonskom okviru i nešto više od toga, a međuubrzanja su dovoljna za sigurno pretjecanje i držanje pristojnih prosjeka. Uostalom, vozaču je na raspolaganju preko 250 Nm već od 1.750 o/min. No više od prosjeka segmenta ne treba tražiti ni očekivati. Isto govori i mjenjač s pet stupnjeva prijenosa koji ne voli nagle i brze izmjene stupnjeva.
Zato će blagonaklono na kućni budžet djelovati podatak o prosječnoj potrošnji goriva. Tvornica deklarira 3,7 l/100 km, a naša praksa rezultirala je s 5,4 l/100 km, što je čak i manje no što smo ostvarili na jednako motoriziranom blizancu iz Citroena.
Usporedimo li ga s kućnim rivalom, novijim C3 Aircross, ono najprimjetnije je da je Citroen širi i viši, dok je Peugeot koji mm dulji i nešto manje visine podnice od tla. U pogledu mehanike preklapanje je gotovo u cijelosti, a ono najočitije je da noviji Citroen nudi veći razmak između osovina, a time i prostorniju kabinu te za jednu torbu veći prtljažnik. Ovdje je osnovni kapacitet 350 l, još uvijek dovoljno za većinu potreba.
Ponuda starta osnovnim paketom opreme Active, a on će zadovoljiti većinu kupaca. Sigurnosna oprema je potpuna, a na raspolaganju su i klima, radio, tempomat te zaslon osjetljiv na dodir. Za nešto više treba ipak doplatiti kroz neku opciju ili birati neki od skupljih paketa opreme. Ono što u praksi ipak nedostaje je pomoć pri parkiranju, kako zbog relativno malog stražnjeg stakla, tako i zbog komfora kojeg PDC sustav danas pruža.
Testni Peugeot 2008, dakle Active 1.6 BHDi 100 ima cijenu od 140.273 kn, a nakon što dodamo nekoliko opcijskih doplata u vidu alu naplataka, elektropaketa i dvozonske klime cijena se zaustavlja na još uvijek prihvatljivih 146.674 kn.
Akcijska ponuda
Modeli 208 i 2008 u ponudi su sa značajnim uštedama i uvjetima financiranja, Optiway produženim jamstvom od 4 godine te obveznim osiguranjem na dar do kraja kolovoza.
Model 2008 u ponudi je s uštedom do 15.000 kn s uključenim automatskim klima uređajem i metalik bojom. Prilikom kupnje na kredit uz Peugeot financiranje, u ponudi je akcijska kamata od 2,99 % u eurima. Dodatno, model se nudi i putem financijskog leasinga, prema modelu 1/3. Kupci plaćaju 1/3 iznosa na početku financiranja, 1/3 u 2019. i 1/3 u 2020., a uz 0 % kamatnu stopu. Kupci na dar dobivaju obavezno i kasko osiguranje.
Dodatna oprema testnog modela:
Automatska dvozonska klimatizacija (2500 kn), aluminijski naplaci 16-inčni Hydre Siva Dilium (2500 kn) i električno preklapanje vanjskih retrovizora i el. podizači stražnjih stakala (1400 kn).
Povezane vijesti