Kineske aute mnogi smatraju "grobarima europske automobilske industrije", no realno, njihov pohod na svjetska tržišta je tek počeo. U europskim prodajnim statistikama većina kineskih marki je za sada još neprimjetno, unatoč vrlo agresivnom pristupu, bogatoj ponudi modela i niskim cijenama. Zapravo jedini kineski proizvođač koji je za sada ozbiljno "pustio korijene" u Europi je SAIC-ov MG. Ova bivša britanska marka koja je posljednjih godina ponovo postala prilično poznata kao kineski proizvođač ove je godine uspjela solidnih 1,8 posto udjela u Europi (EU, EFTA i Ujedinjeno Kraljevstvo), po statistikama ACEA-e. Sve druge marke imaju toliko male udjele i prodaju da se ni ne spominju u statistikama Europske udruge proizvođača automobila.
I u Hrvatskoj je situacija dosta slična europskom prosjeku. MG se probio među proizvođače koji imaju zapaženu prodaju, s 1212 prodanih automobila ove godine za udio od 2 posto prema podacima Promocije Plus. Konkretno, MG je 16. najprodavanija marka u Hrvatskoj ispred imena kao što su Mercedes, Seat, Nissan, Fiat što svakako nije nimalo loš uspjeh. No za razliku od europskog prosjeka u Hrvatskoj imamo još dva kineska brenda koji su ostvarili zapaženije prodajne rezultate. To su Geely s 513 prodanih automobila i 0,9 posto tržišnog udjela, te Dongfengov brend Forthing sa 198 automobila što je bilo dovoljno za 0,3 posto tržišnog udjela. Ostali kineski proizvođači su, kao i u ostatku Europe, gotovo neprimjetni.
No što se od kineskih automobila uopće službeno nudi u Hrvatskoj? Iako su medijski izvještaji puni članaka o kineskim markama kao što su BYD, Nio, Exceed, Omoda, Zeekr, niti jedan od ovih brendova koji "namjeravaju osvojiti svijet" do sada uopće nisu službeno došli u Hrvatsku. Zapravo, do sada se u Hrvatskoj službeno pojavio vrlo mali broj kineskih brendova, konkretno samo pet marki. To su DFSK Seres, Geely, Lynk & Co, Forthing i MG. To je vrlo "malo društvo" ako uzmemo u obzir da u Kini trenutačno postoji više od 120 marki automobila. Također, unatoč tome što svi pričaju o kineskim električnim automobilima, samo manji dio modela u Hrvatskoj je zapravo električno, a većina ima benzinski pogon. I po prodaji, nositelji kineskog proboja u Hrvatsku su uvelike benzinski auti koji čine veliku većinu prodanih modela. U nastavku vam donosimo vodič kroz kompletnu ponudu kineskih automobila na hrvatskom tržištu.
DFSK Seres 3 - 37.900 eura
Kompaktni SUV dugačak 439 cm ima električni pogon od 163 KS. Baterija kapaciteta 53,6 kWh omogućava WLTP doseg od 347 km. Sa svojom cijenom model nije previše jeftiniji od konkurencije koja nije iz Kine pa je tako izostala i neka značajnija prodaja.
DFSK Seres 5 - 59.900 eura
Impresivan i izuzetno snažan SUV srednje klase ima čak 585 KS i time staje uz bok najprestižnijim električnim autima na tržištu. Vrhunski opremljen model ima doseg do 483 kilometara prema WLTP ciklusu i ubrzanje do 100 km/h za 3,7 sekundi. Cijena je vrlo povoljna za ono što nudi.
Forthing T5 Evo - 29.990 eura
Automobil brenda koji je većini Europljana do nedavno bio potpuno nepoznat ostvario je vrlo dobar uspjeh u Hrvatskoj, prvenstveno zbog dobrog odnosa cijene i bogate opreme. Atraktivan kompaktan SUV dugačak 457 cm ima Mitsubishijev 1,5-litreni turbo benzinac sa 177 KS.
Forthing U-Tour 32.990 eura
Prednost ovog monovolumena srednje klase su ogromna ponuda prostora i sedam sjedala u unutrašnjosti. Pogon je isti kao i u T5 Evo, 1,5-litreni benzinski turbo sa 177 KS uparen s modernim sedmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Oprema je izuzetno bogata.
Geely Atlas Pro 4x4 - 31.990 eura
Kompaktni SUV dugačak je 454 cm, a za pogon koristi trocilindarski turbobenzinski motor iz Volva obujma 1.5 litre, koji uz pomoć blagog hibridnog 48-voltnog sustava razvija 177 KS i 255 Nm. Vrlo je bogato opremljen.
Geely Coolray - 24.270 eura
Mali SUV dugačak je 433 cm. Jedan od najprodavanijih kineskih automobila u Hrvatskoj dizajnerski je vrlo razigran i razmetljiv. Za pogon brine 1.5-litreni turbobenzinski četverocilindraš sa 172 KS, uparen sa 7-brzinskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom
Geely Starray 34.990 eura
Najveći Geely u hrvatskoj ej još jedan SUV. Model srednje klase dugačak je 467 cm. Kineski SUV zasad pokreće isključivo Volvo 1,5-litreni turbobenzinac sa 174 KS i automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Iduće godine stiže i dvolitreni turbobenzinac s 218 KS, 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom 4x4.
Lynk & Co 01 - 35.990 eura
Plug-in hibrid kineske marke dizajniran je i projektiran u Švedskoj pod nadzorom Volva. Kompaktni hibridni SUV pokreće 1,5-litreni turbobenzinac sa 180 KS u spoju s elektromotorom za ukupno 261 KS. S baterijom kapaciteta 14,1 kWh, vozaču je na raspolaganju 75 kilometara vožnje isključivo na struju.
MG3 Hybrid+ - 20.990 eura
Najmanji i jedan od najsvježijih modela marke MG. Gradski model ima hibridni pogon kojeg čini 1,5 litreni benzinski motor sa 102 KS i elektromotor od 136 za ukupnu snagu sustava od čak 195 KS, vrlo mnogo snage za gradski auto. WLTP potrošnja ej deklarirana na 4,4 l/100 km. Iduće godine stiže i benzinska verzija koje će biti jeftinija.
MG4 - 30.990 eura
Ovaj kompakt je jedan od najpovoljnijih električnih auta na tržištu i do sada je zabilježio vrlo dobru prodaju. Nude se verzije sa 170, 204, 240 i ekstremnih 430 KS u verziji XPower. Čak ni ta sportska verzija nije pretjerano skupa, s cijenom od 40.900 eura. Baterije kapaciteta 51, 64 i 77 kWh, a dosezi, ovisno o modelu 350 do 520 km.
MG5 -35.900 eura
Električni kompaktni karavan koji je na Hrvatskom tržištu za sada prošao nezapaženo. Nudi se verzija od 177 KS s baterijom od 50 kWh i Long Range verzija sa 156 KS i baterijom od 61 kWh. Dosezi su 320 i 400 km. U prtljažnik auta dugačkog 460 cm stane 476 litara.
MG ZS (stari model) - 18.490 eura
Najprodavaniji MG u Hrvatskoj je nedavno dobio nasljednika, no još neko kratko vrijeme će ostati u ponudi. Najjeftiniji kineski auto u Hrvatskoj je mali SUV dugačak 432 cm. Nudi se s dva benzinca, atmosferskim 1,5-litrenim sa 106 KS i 1.0-litrenim turbom sa 111 KS.
MG ZS Hybrid+ (novi model) - 23.990 eura
Novi MG ZS se za sada nudi samo kao hibrid, s istim pogonom od 195 KS kao i gradski MG3. Mnogo je modernijeg dizajna i tehnologije i bogatije opreme od prethodnika. Također je s 443 cm osjetno veći i prostraniji od prethodnika. U proljeće iduće godine će dobiti i atmosferski benzinski motor obujma 1,5 litara koji razvija 115 KS.
MG ZS EV - 35.900 eura
Električna verzija ZS-a je bazirana na starom modelu i još neko vrijeme će ostati u ponudi dok ne stigne nasljednik. U ponudi su dvije verzije s baterijama od 51 i 72 kWh i snagama 177 i 156 KS. Dosezi su 320, odnosno 420 km.
MG HS (stari model) - 24.490
Kompaktni SUV dugačak 461 cm je na odlasku, zapravo prodaju se još samo zalihe modela na skladištima. U ponudi je samo 1,5-litreni turbo benzinac sa 162 KS u kombinaciji s ručnim ili automatskim mjenjačem.
MG HS (novi model) - 29.990
Nova generacija MG HS je u salone stigla nedavno i veliki je iskorak u odnosu na prethodnika. Kompaktni SUV dugačak je 466 cm, vrlo prostran i već od osnovne opreme vrlo bogato opremljen. Motor je jedan, benzinac obujma 1,5 litara s turbom i 170 KS, a nude su ručni i automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i 7 brzina. Dosta je porasla i cijena u odnosu na prethodnika.
MG EHS - 36.900
Plug-in hibrid na osnovi satre generacije HS-a ostat će još neko vrijeme u ponudi. Turbobenzinski 1.5 (162 KS) i elektromotor (122 KS) rade zajedno za ukupnu snagu sustava od 258 KS, što autu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi. Električni doseg po WLTP-u je 52 kilometara.
MG Marvel R - 49.900
Perjanica marke MG na našem tržištu nikada nije zaživio, prvenstveno zbog cijene. Veliki SUV srednje klase je dugačak 467 cm ima tri električna motora, 288 KS i pogon na sve kotače. Baterija od 70 kWh omogućuje mu doseg od 370 km.
Povezane vijesti