Za tjedan dana, u četvrtak 16. svibnja 2024. i službeno će početi prodaja nove, dotjerane četvrte generacije velikog SUV u ponudi Kije. Novi Sorento, jedan od ukupno šest modela korejskog proizvođača s oznakom SUV (uz Stonic, Xceed, Niro, Sportage i EV9), u biti je redizajnirana četvrta generacija predstavljena 2020., čiji je izgled sad usklađen s najnovijim modelima – Niro i električnim EV9.
U prijevodu, sprijeda više nema širuku masku hladnjaka s položenim svjetlima, već sasvim novo lice s još većom tzv. shark nose maskom hladnjaka te uspravno smještenim kratkim i dugim svjetlima, odnosno žmigavcima, po uzoru na automobile čijem je tržištu novi Sorento prije svega i namijenjen – Sjedinjenih Država. Isto vrijedi i za novi poklopac motora te stražnji kraj s novim, uspravnim svjetlima, kao i novu letvicu ispod retrovizora i aluminijske naplatke od 17 do 20 cola.
Novosti su na dodir osjetljiva kvaka vrata i automatsko zatvaranje električnih vrata prtljažnika, kao i tri boje (tamnosiva Interstellar, tamnozelena Cityscape i boja pijeska Volcanic). U svakom slučaju, izgleda moćno i moderno, kao što se i očekuje od marke čiji je dizajn osmislio njemački majstor Peter Schreyer.
Redizajn, naravno, nije donio spomena vijedan rast, jer je već i Sorento iz 2020. sa svojih 4,82 metra duljine, 1,90 metara širine i 1,70 metara visine bio pola broja veći od glavnim suparnika – Seat Tarraca, Škode Kodiaq i Mazde CX-60. Isto vrijedi i za prtljažnik 902 do čak 2085 litara (samo jedan red sjedala). U ponudi će ostati i treći red, odnosno sedam sjedala (prtljažnik u tom slučaju pada na 179 litara).
Unutrašnjost, međutim, izgleda gotovo potpuno drukčije nego 2020. Umjesto dosadašnje zasebne instrumentne ploče i središnjeg zaslona, ispred vozača je sad blago zakrivljeni dvostruki zaslon (lijevo instrumentna ploča, desno na dodir osjetljivi središnji), a s kraja na kraj sad se protežu i ventilacijski otvori.
Zadržano je, međutim, dovoljno običnih prekidača, kao i središnji rotacijski za lakše korištenje u vožnji. Također, unutrašnji retrovizor sad je digitalan, projekcija na vjetobran sad zauzima čak 25 centimetara. U ponudi će, dakako, biti i treći red sjedala
Od tri pogona – dizelskim, benzinskim i plug-in hibridnim – k nama u prodaju stiže na našem tržištu najtraženiji 2,2-litreni dizelaš sa 194 KS i 440 Nm, opremljen 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na sva četiri kotača, koji do stotke stiže za prosječnih 9,5 sekundi. Cijena? 62.199 eura. Krajem godine ili početkom iduće slijedit će 1,6-litreni benzinac s podrškom elektromotora i 215 KS/350 Nm te plug-in hibridno izdanje istog motora sa 252 KS/367 Nm. Oba isključivo s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i pogonom 4x4.
Novosti je, dakako, bilo i na ovjesu (dodatna hidro-čahura na prednjem pomoćnom okviru za manje buke pri prelasku preko neravnina), kao i sigurnosnim sustavima (upozorenje na usporenje vozila ispred i automatska pomoć pri kočenju, automatski povratak u vozni trak nakon pretjecanja na autocesti...).