Samo su dva modela u povijesti Volkswagena bila ovoliko značajna. Prvo je to bila Buba, a potom je stigao Golf. Sada dolazi ID.3, prvi velikoserijski električno pogonjen obiteljski auto pristupačne cijene. I doista, sukladno obećanjima, start je postavljen na 30.000 eura, a Volkswagen se nada da će to biti dovoljno da ponovi uspjeh Golfa, ali sada u električnoj ponudi.
Najzeleniji auto
Prvi čovjek VW-a Herbert Diess je ID.3 predstavio kao "prvi u svijetu električni model koji je 100% CO2 neutralan", a tu tvrdnju temelji na činjenici da je za njegovu proizvodnju, uključujući i baterije, korištena energija iz alternativnih izvora.
Pritom u Volkswagenu najavljuju zaokret koji čak prati i novi logo. Preko 70 električnih modela stiže do 2028. godine, potvrdio je Diess. I ono bitno: "Zaštita klime nije teret, to je nova prilika za Njemačku i Europu." Nema sumnje, VW koncern se aktivno uključuje u kreiranje političke pozadine i pravne regulative za poticanje elektromobilnosti na svim poljima.
Što se nudi?
ID.3 je prvi potpuno električni model kompanije, ali i prvi postavljen na novu MEB platformu. Tri su konfiguracije u ponudi, bazna s 45 kWh i dosegom od 330 km, srednja s 58 kWh i 420 km dosega i ona sa 77 kWh baterijama i 550 km autonomije. Motor je pritom smješten straga, daje 204 KS u dvjema moćnijim izvedbama, odnosno 150 KS na baznoj. U sva tri slučaja daje 310 Nm i, naravno, pokreće stražnje kotače. Maksimalna brzina je limitirana na 160 km/h.
Svi će prvi model iz ID obitelji htjeti usporediti s Golfom. Tlocrtno su gotovo isti (4.261 x 1.809 mm, visina 1.552 mm), ali je pritom razmak između osovina na električnom modelu 145 mm veći i iznosi 2.765 mm. Osim veće ponude prostora, tu je i 380 l prtljažnika. Sve u svemu, dovoljno da ID.3 postane mjerilo klase u pogledu ponude prostora, bar kad su kompakti u pitanju. Spomenimo i novi digitalni kokpit s 10-inčnim središnjim zaslonom, a gotovo da i nema klasičnih tipki. Njih nalazimo samo za aktiviranje "svjetla upozorenja" te podizače stakala.
A punjenje?
Bazna konfiguracija je kompatibilna s punjačima snage do 50 kW, srednja do 100 kW, a top izvedba do 125 kW. Primjera radi, pola sata punjenja na 100 kW snažnom punjaču je dovoljno za autonomiju od 250 km.
Prodaja?
Volkswagen je još u svibnju otvorio listu narudžbi za 1st Edition izvedbu s 58 kWh baterijama te nešto bogatijom opremom. Zaprimio je preko 30.000 kapara od tisuću eura. U ponudi su i vrhunski opremljene Plus i Max izvedbe, gdje ova potonja nudi novi head-up zaslon s AR tehnologijom proširene stvarnosti. Ponuda uključuje i prvih 2.000 kWh "besplatnog tankiranja". Prve isporuke kreću početkom iduće godine.