Vozili smo Citroën C5 X Hybrid 225: Impresivni karavanski crossover D-segmenta

1 year ago - 10 travnja 2023, tportal
Vozili smo Citroën C5 X Hybrid 225: Impresivni karavanski crossover D-segmenta
Automobil autentičnog izgleda koji predstavlja spoj limuzine i karavana, C5 X je inovativno rješenje u potpunom skladu s tradicijom marke Citroën. Njegov plug-in hibridni pogonski sklop je provjeren, štedljiv i moćan

Citroën C5 X je svoju svjetsku premijeru imao još u travnju prošle godine, riječ je o velikoj cestovnoj krstarici doista posebnog izgleda. C5 X je prilično zanimljiv spoj limuzine i karavana, i rekli bismo da je to pravi Citroën u svojoj najboljoj formi.

Za one koji bolje poznaju modele ove francuske marke, bilo bi zgodno vratiti se pedesetak godina u povijest kada je na tržište 1974. izašao model prigodnog imena CX. Ova limuzina neobične forme je zapravo trebala nastaviti ono što je još legendarniji model DS iz 1955. započeo. Dakle, CX je bila njegova radikalnija opcija, a dizajnirao ga je Robert Opron inspiriran manjim i naprednim GS modelom iz 1970.

Vratimo li se u noviju povijest Citroënovih modela, novi C5 X je svojevrsna kombinacija modela C5 (koji se kroz dvije generacije proizvodio od 2000. do 2018.), posebno njegove karavanske izvedbe, i velike poslovne limuzine C6 (proizvodio se od 2005. do 2012.).

Novi Citroën C5 X je zapravo treća generacija upravo modela C5, no njegov vanjski izgled bi se mogao smatrati crossoverom, iako ova oznaka 'X' ne znači i da ima integralni pogon na sva četiri kotača. Dakle, pogon je na prednja dva kotača, baš kao i DS te kasnije CX. Treba reći i da je novi C5 X zauzeo poziciju njihovog vodećeg modela, a inspiraciju duguje konceptu CXperience predstavljenim na Pariškom salonu 2016., po kojem je čak i dobio ime.

Razmišljajući koga bi novi C5 X mogao privući nameće se odgovor da bi to u prvom slučaju mogli biti kupci karavanskog oblika vozila D-segmenta automobila, ali i one koje privlači pojavnost jednog SUV-a. Mi bismo se složili da je novi C5 X svestrani automobil visoke klase za kupce kojima pustolovina nije strana.

Stoga smo iskoristili priliku i na svom jednotjednom testu imali najopremljeniju verziju, točne oznake Citroën C5 X Shine Pack Hybrid 225 ë-EAT8. Riječ je, naravno, o plug-in hibridnoj verziji s elektrificiranim automatskim mjenjačem.

Vanjski izgled, struktura i dimenzije
Iako tradicionalni kupci D-segmenta vozila preferiraju tradicionalni stil, bilo da je riječ o limuzini ili karavanu, francuski se proizvođač odlučio za priličan odmak od uobičajenog. Rekli bismo, točno onako kako to ovaj francuski proizvođač najbolje i zna.

Silueta novog C5 X vrlo je upečatljiva zbog dopadljivog dizajna, čvrstog stava na kotačima te njegove robusnosti. Redizajnom odlika D-segmenta postignuta je ova odvažna silueta s vratima prtljažnika u kojoj se ujedinjuje limuzina i karavan te dodaju elementi tipični za SUV-ove. Na novoj je silueti posebna pažnja posvećena aerodinamici.

Dugačak poklopac motora, fluidne i aerodinamične linije, visoke bočne linije karoserije daju mu upečatljivost i dinamičnost, a usto su i podsjetnici na različite modele visoke klase koji su obilježili povijest marke Citroën. Iza vrata prtljažnika, još jednog prepoznatljivog znaka cestovnih krstarica marke Citroën, skrivaju se sve praktične odlike karavana: širok i funkcionalan otvor i nizak utovarni prag omogućuju jednostavnu i praktičnu svakodnevnu upotrebu.

C5 X ima novi svjetlosni potpis u obliku slova V sprijeda i straga koji je predstavljen na novom C4. Lako prepoznatljiv potpis koji odmah ukazuje na marku Citroën sastoji se od LED prednjih svjetala u cijeloj gami. Budući da je potpis vidljiv i danju i noću, njime se dodatno naglašava neobična silueta modela C5 X.

Novi C5 X je temeljen na EMP2 platformi, tada još pod patronatom PSA grupe, a njegove su dimenzije sljedeće: duljina 4805 mm, širina 1865 mm (s otvorenim retrovizorima 2062 mm), visina 1485 mm, međuosovinski razmak 2785 mm te visina od podloge 194 mm.

C5 X je, što se njegova vanjskog dizajna tiče, promišljen kao vrlo praktično vozilo do najsitnijih detalja. Kako bi se privukli poglavito europski kupci koji traže svestranost, prtljažnik vozila C5 X osmišljen je po uzoru na karavane, i u pogledu dimenzija i u pogledu posebne obrade: veliki tovarni obujam ispod police od 545 l (naš testni plug-in hibrid model 485 l), ravna podnica kada se stražnja klupa preklopi stvara iskoristivi obujam od najviše 1640 l (naš testni plug-in hibrid model 1580 l), širok (912 do 1043 mm) i funkcionalan otvor, nizak prag i pravilan oblik. Naše testno vozilo je teško 1722 kg, a može vuči prikolicu od 1350 kg s kočnicom ili 750 kg nekočenu. Opterećenje na vučnoj kuki je max. 70 kg, a nosivost krova max. 80 kg.

Polica prtljažnika povezana je s vratima prtljažnika i time olakšava utovar, dok motorizirana vrata prtljažnika imaju funkciju otvaranja 'slobodnih ruku' kako biste ih mogli bez problema zatvoriti ili otvoriti kad su vam ruke pune. Unutrašnjost sadrži domišljate pretince vrhunske izrade kako bi se u njih mogli odložiti, spremiti ili sakriti svi svakodnevni predmeti.

C5 X krasi povišeni položaj dobiven povisivanjem podvozja u usporedbi s tradicionalnom limuzinom i kotačima velikog promjera od 720 mm (prilično neuobičajena dimenzija 'visokih i uskih' guma 205/55R19) na većini izvedbi, čime se dobiva povišeno vozačevo mjesto koje jamči veću razinu sigurnosti i bolju preglednost, a to je obilježje koje kupci SUV-ova iznimno cijene.

Naš je testni model imao 19-colne aluminijske naplatke 'Aero X black diamond', sa zimskim gumama Pirelli Winter Sottozero3 dimenzija 205/55R19.

Dvobojna karoserija testiranog modela je bila metalik siva Amazonite s krovom u crnoj Perla Nera boji.

Unutrašnjost
Unutrašnjost vozila C5 X odiše toplinom, bezbrižnošću i prostranošću, a njegov veliki obujam, udobnost, jedinstven naglasak na detaljima i praktičnost pozivaju vas na vožnju. Elegancija i udobnost u kombinaciji s inovativnom, ali diskretnom tehnologijom, glavna su obilježja ovog udobnog vozila i u potpunom skladu s tradicijom marke.

U skladu s filozofijom personalizacije game Citroën, C5 X nudi autentične stilove uređenja unutrašnjosti koji omogućuju da se unutrašnjost oblikuje prema željama korisnika. Naglasak je na toplim materijalima, usklađenim elementima te se vrlo velika pažnja pridala detaljima.

Naš je testni model imao uređenje Hype Adamantium, koji podrazumijeva crnu kožu / Adamantium, Advanced Comfort sjedala, električno sjedalo vozača (podešavanje u 8 smjerova) s memorijom, električno sjedalo suvozača (podešavanje u 6 smjerova), lumbalno podešavanje (električno) prednjih sjedala u 4 smjera. Treba reći i da su prednja sjedala masažna, grijana te ventilirana.

Sjedala Advanced Comfort u vozilu C5 X postavljaju standarde u pogledu udobnosti sjedenja kako biste se osjećali kao da ste u svom dnevnom boravku. Pružaju jedinstvenu udobnost sjedenja kao i vizualnu udobnost zahvaljujući specifičnim podstavljenim oblogama koje podsjećaju na nadmadrac. Udobnost u vožnji i udobnost sjedenja postižu se zahvaljujući materijalima visoke gustoće i podebljanoj strukturiranoj pjeni koji omogućuju opuštenost čak i nakon dužih putovanja.

Svi dijelovi koje putnici dodiruju mekani su i nježni, uključujući armaturnu ploču, obloge na prednjim vratima presvučene termomaterijalom, bočne strane središnje konzole, istaknute površine i naslone za ruke s presvlakama kako bi kontakt s koljenima i laktovima bio nježan.

Ekskluzivan element marke Citroën, ovjes Citroën Advanced Comfort, dolazi i na vozilu C5 X, a njime se želi postići doživljaj vožnje kao na letećem tepihu prisutan kod kultnih modela marke te se zahvaljujući njemu bez muke prelaze sve prepreke, rupe, kanali, uspornici i druge nepravilnosti na cestama.

Naša testna plug-in izvedba C5 X otišla je korak dalje uvodeći aktivni ovjes Citroën Advanced Comfort. Tri moguća načina upravljanja ovjesom pojačavaju radnu učinkovitost progresivnih hidrauličkih graničnika dodatnim otpuštanjem ovjesa u vožnji kako bi se stvorio dojam 'lebdenja' iznad ceste i pružila deset puta veća učinkovitost, posebno u zavojima.

Prostranost je bila u središtu pozornosti prilikom razvoja vozila C5 X. Udobna sjedala i elegantna armaturna ploča u prednjem dijelu vozila stvaraju velik i udoban životni prostor. U prostranom stražnjem dijelu možete se odmoriti i opustiti zahvaljujući iznimno velikom prostoru za noge, dostatnoj širini i pozamašnoj unutarnjoj visini.

Prostranost je dodatno naglašena dobrim osvjetljenjem koje se postiže neprekinutom ostakljenom površinom koja se proteže duž cijelog vozila, uključujući stražnja stakla, kao i velikim staklenim krovnim otvorom koji propušta goleme količine svjetla.

Kako bi putovanja bila što opuštenija, posebna je pozornost posvećena akustici, osobito odabirom višeslojnih prednjih i stražnjih stakala koja izoliraju zvuk te pružaju izuzetnu izolaciju od vanjskih zvukova. Naš je testni model imao i doplatni Hi-Fi audio sustav.

Osim 7-inčne digitalne instrumentne ploče, ispred vozača nalazi se i prošireni head-up zaslon (u boji i velikom formatu) koji projicira korisne informacije o vožnji ispred vjetrobranskog stakla, što omogućuje vozaču da u svakom trenutku drži pogled na cesti, predstavljajući tako prvi korak prema proširenoj stvarnosti.

C5 X uvodi potpuno novo komunikacijsko sučelje u vozilima marke Citroën koje stavlja naglasak na povezivanje. Sastoji se od dodirnog zaslona visoke razlučivosti od 12", četiri USB C utičnice i opcije bežičnog punjenja pametnih telefona, ažurira se u stvarnom vremenu putem oblaka i povezuje putem funkcije zrcaljenja zaslona bez potrebe za priključivanjem pametnog telefona.

Njegovo sučelje dizajnirano je poput tableta s dodirnim zaslonom: opcije personalizacije, opće postavke i postavke prikaza, widgeti na početnom zaslonu. Taj sustav ima učinkovitu i jednostavnu funkciju prepoznavanja prirodnog govora, osobnog asistenta koji razumije ono što mu se kaže, odgovara na pitanja i izvršava naredbe.

Sustavi za pomoć u vožnji
C5 X opremljen je vrhunskom tehnologijom i u pogledu sustava za pomoć u vožnji koji funkcioniraju zahvaljujući različitim komponentama ugrađenim svuda po vozilu: radarima, kamerama i senzorima. Naš je testni model, među ostalim, imao 6 zračnih jastuka, ABS/REF/AFU/ESP/ASR; Kameru za vožnju unatrag, Top Rear Vision; Sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti pomoću kamere i radara; Sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (LKA); Dalekosežni sustav nadzora mrtvih kutova (LCA); Adaptivni regulator/limitator brzine s funkcijom Stop & Go; Sustav Highway Driver Assist.

C5 X nudi najbolje što postoji na tržištu u pogledu sustava za polu-autonomnu vožnju 2. razine u skladu s važećim propisima. Tako npr. sa sustavom Highway Driver Assist koji se sastoji od prilagodljivog regulatora brzine s funkcijom Stop & Go i sustava pomoći za održavanje putanje u voznom traku, vozač više ne mora upravljati brzinom ili putanjom jer vozilo preuzima sve te funkcije.

Postoje i brojni drugi sustavi koji olakšavaju svakodnevne vožnje, kao što su dalekosežni nadzor mrtvog kuta, Rear Cross Traffic Alert (sustav prepoznavanja opasnosti u blizini prilikom kretanja unatrag), sustav Top 360 Vision koji olakšava upravljanje prikazujući vanjsko okruženje na tabletu s dodirnim zaslonom ili pak sustav otključavanja i pokretanja vozila bez ključa koji automatski zaključava i otključava vrata kada vozač priđe vozilu ili se od njega udaljava.

Plug-in hibridni pogonski sklop 225 S&S ë-EAT8
Novi C5 X je dostupan s benzinskim PureTech 130 S&S EAT8 i PureTech 180 S&S EAT8 ili s plug-in 225 S&S ë-EAT8 motorom. Naš je testni model imao plug-in pogonski sklop pogodan za sve namjene, za svakodnevne obveze i za neplanirane situacije, bez ograničenja i uz potpunu slobodu.

Riječ je o sklopu 225 S&S ë-EAT8 ukupne snage 224 KS (165 kW) i 360 Nm, pruža zadovoljstvo pokretanja motora i ubrzavanja u potpunoj tišini, a da pritom ne dođe do emisije ijednog grama CO₂, s mogućnošću vožnje više od 50 km u potpuno električnom načinu rada (ZEV), a domet u električnom načinu rada prilagođen je uobičajenim svakodnevnim vožnjama korisnika te se može postići brzina od 135 km/h.

Riječ je o sklopu 225 S&S ë-EAT8 ukupne snage 224 KS (165 kW) i 360 Nm, pruža zadovoljstvo pokretanja motora i ubrzavanja u potpunoj tišini, a da pritom ne dođe do emisije ijednog grama CO₂, s mogućnošću vožnje više od 50 km u potpuno električnom načinu rada (ZEV), a domet u električnom načinu rada prilagođen je uobičajenim svakodnevnim vožnjama korisnika te se može postići brzina od 135 km/h.

Tako naš model ima ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 7,8 s te krajnju brzinu od 233 km/h. Proizvođač navodi i sljedeće podatke: emisija CO2 u kombiniranim uvjetima vožnje (WLTP) od 27-28 g/km, potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima (WLTP) od 1,2-1,3 l/100 km.

Velika je vjerojatnost da ćete provesti tjedan dana bez upotrebe motora s unutarnjim izgaranjem tijekom svojih uobičajenih svakodnevnih vožnji i puniti vozilo po potrebi (kod kuće, na poslu ili na javnoj stanici), dok s druge strane možete slobodno odlučiti otići na neki duži put preko vikenda ili na godišnji odmor, a da se pritom ne morate zamarati punjenjem jer će motor s unutarnjim izgaranjem preuzeti brigu o vožnji.

Tihi rad, fluidnost pri pokretanju vozila, užitak u vožnji, meki ovjesi, udobna sjedala Advanced Comfort, ublažavanje vibracija u unutrašnjosti vozila, ergonomija i jednostavnost upravljanja sučeljima i ponuđenim uslugama – sve to doprinosi većoj razini udobnosti za sve putnike u vozilu.

Baterija i punjenje
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 100 kW, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača. To su jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.

Procijenjeno vrijeme punjenja (0-100 posto): uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW) jača utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW) standardna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (1,8 kW).

Citroën nudi pet godina jamstva i servisiranja, kao i garanciju na bateriju u trajanju od 8 godina ili 160.000 km uz peostali ostatak kapaciteta baterije od 70 posto.

Što se cijene tiče, naš testni model s doplatnim opcijama stoji 59.020 eura do registracije. U ovu cijenu nije uključena eventualna potpora Fonda koja se može dobiti na plug-in hibride u iznosu od 5309 eura.

Support Ukraine