Vozili smo DS 4 Cross; Dokazano najljepši automobil dragulj je francuske premium marke

1 year,1 month ago - 14 ožujka 2023, tportal
Vozili smo DS 4 Cross; Dokazano najljepši automobil dragulj je francuske premium marke
Novi DS 4 je dostupan s plug-in hibridnim pogonom i konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranejm, ukupno pet pogonskih jedinica, sve s 8-brzinskim automatskim mjenjačem: tri benzinca, dizel i PHEV. No, vjerojatno će još uvijek mnoge razveseliti dizelski motor Blue HDi sa 130 KS S&S EAT8, kakav smo vozili

Mnogi, kada spomenete marku DS vezuju ovo ime uz Citroën, i da, doista je to tako, jer priča o francuskoj premiji marci DS Automobiles počinje prije sedamdesetak godina modelom Citroën DS iz 1955. U nas poznatiji kao 'žaba' ovaj je legendarni model jedan od najrevolucionarnijih i najljepših automobila u povijesti. No DS Automobiles je kao zasebna marka osnovana 2014. godine, s ambicijom utjelovljenja francuskog luksuznog znanja u automobilima, a od prekrasnog legendarnog modela su preuzeli tri osnovne karakterisitike: inovacije, izvrsnosti i avangardu.

Mi smo na jednotjednom testu imali model novi DS 4, točnije oznake DS 4 Cross Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8. Ipak, treba reći da je najnoviji DS 4 kao model zapravo njegova druga generacija, jer se prvi DS 4 pojavio na tržištu još krajem 2010. godine. Tada je još nosio i oznaku Citroën, a kako je bio temeljen na modelu C4 druge generacije mogli bismo reći da je zapravo bio automobil koji je imao podignuti ovjes koji nalikuje kompaktnom SUV-u i premještene ručke na vratima kako bi dobio siluetu poput coupéa. Stražnji prozori su bili fiksni i nisu se mogli spustiti niti otvoriti prema van.

U kolovozu 2015., DS Automobiles je najavio dorađeni DS 4, kao dio njihovog odvajanja od Citroëna. Revidirani model više nije imao oznaku Citroën te ga je krasio dizajn prednje rešetke 'DS Wings'. Facelift također uvodi varijantu DS 4 Crossback, opremljenu velikim crnim kotačima, obrubima kotača i krovnim nosačima.

Najnoviji DS 4 je javnosti predstavljen početkom veljače 2021., zajedno sa ambicioznim planom da se proširi na dva sektora i krene u borbi na suparnike u premium klasi hatchback modela, kao i u crossover/SUV segmentu. Isto tako, namjera mu je bila i zamijeniti model DS 5, koji se prestao proizvoditi još 2018.

U tradiciji s francuskim naslijeđem visoke mode, kao i najnovijom tehnologijom, DS je imao za cilj nositi se s automobilima širokog raspona poput BMW-a serije 1 i Mercedesa GLA. Treba reći i da je DS 4 četvrti model u DS-ovoj liniji nakon modela DS 7 Crossback, DS 3 Crossback i DS 9.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Prije svega, vrijedno je spomenuti da je DS 4 dizajnerski doista prekrasan automobil, a kao potvrda ove tvrdnje - žiri 37. Međunarodnog festivala automobila (Festival Automobile International) je dodijelio ovom modelu nagradu za najljepši automobil 2022. Ova je nagrada za najljepši automobil godine sedmo je odličje dodijeljeno marki DS Automobiles na posljednjih osam izdanja ovog festivala, koji se održava od 2006. godine.

Prednji dio DS 4 karakterizira novi svjetlosni potpis. Vrlo tanka prednja svjetla imaju sustav DS Matrix LED Vision koji kombinira matrično i usmjereno osvjetljenje. Dopunjuju ih svjetla za dnevnu vožnju koja se sastoje od dvije linije LED dioda sa svake strane (ukupno 150 LED dioda). DS Wings vežu prednja svjetla za rešetku. Ovisno o verziji, sastoji se od dva dijela s motivima dijamantnog vrha, u stupnjevanim veličinama, koji se ističu u trodimenzionalnoj rešetki. Iznad njega, dugi poklopac motora daje kretanje čineći siluetu dinamičnom.

Profil kombinira fluidnost i oštre linije. Ručke vrata koje se uklapaju u ravninu idu s oblikovanim površinama sa strane. Omjer karoserije i kotača velikog promjera (uključujući ponudu od 20 cola s aero umetcima) dolazi iz koncepta DS Aero Sport Lounge, pokazujući impozantnu i jedinstvenu prisutnost.

Straga se krov proteže vrlo nisko do strmo nagnutog stražnjeg prozora sa emajliranim sitotiskom 'Reflective Design', vanjskim dokazom priznate stručnosti. Silueta je jednako elegantna koliko i aerodinamički učinkovita. Stražnja krila imaju zdrav mišićav izgled s oblinama i oštrim rubovima na karoseriji koji naglašavaju C stup, koji ima sjajnu crnu završnicu s umetnutom oznakom DS Automobiles. Svjetlosni potpis nove generacije na stražnjoj strani nosi laserski ugravirani efekt ljestvice.

DS 4 se može transformirati unutar istog oblika. S DS 4, u središtu ponude, elegancija je dominantan faktor zahvaljujući dizajnu s posebnim odbojnicima, suptilnim kromiranim detaljima i krovom u kontrastnoj crnoj boji koji daje impozantan, atletski stav.

DS 4 Cross, koji smo imali na testu, se poigrava se vizualnom idejom SUV-a s tretmanom donjeg dijela branika koji je naglašen posebnom zaštitom i mat crnom bojom. Sjajni crni gornji dijelovi bočnih okvira prozora, sjajna crna rešetka, prepoznatljivi 19-colni aluminijski naplatci, krovne šipke i krov iste boje kao i karoserija dovršavaju ga. Kao ekskluzivnu opciju, DS 4 Cross dobiva Advanced Traction Control za poboljšano prianjanje s pijeskom, snijegom i blatom u načinima rada i Hill Assist Descent Control.

Više sportski, DS 4 Performance Line ima vanjštinu obrubljenu crnom bojom Black Pack (DS Wings, traka između stražnjih svjetala, rešetke i bočnih okvira prozora) i prepoznatljive crne aluminijske naplatke Minneapolis, kao i ekskluzivnu unutrašnjost.

Novi DS 4 je temeljen na modificiranoj EMP2 platformi, na kojoj su bazirani i najnovije inačice Opel Astre te Peugeota 308. Prema DS-u, 70 posto toga je izmijenjeno kako bi se udovoljilo specifičnim zahtjevima. Posebna pažnja posvećena je izolaciji buke i pojačanju oko strukture sudara. Na ovom je automobilu i novi električni servo upravljač, dok je platforma morala biti izmijenjena kako bi mogla smjestiti DS-ove velike 20-colne kotače. Zahvaljujući ovoj platformi DS 4 bi isto tako mogao dobiti i čisto električni model, ali u ovoj fazi za to nema potvrđenih planova. No DS 4 je već prisutan na tržištu s plug-in hibridnom verzijom E-TENSE 225.

Model DS 4 ima sjajne proporcije: duljina 4400 mm, širina 1866 mm (s otvorenim retrovizorima 2061 mm), visina 1470 mm ( s antenom 1490 mm), međuosovinski razmak 2675 mm, visina od podloge 189 mm. Volumen prtljažnika mu je 430 l (E-Tense 390 l), koji spuštanje naslona sjedala stražnjeg reda raste do maksimalnih 1240 l (E-Tense 1190 l). Težina našeg testnog vozila je 1414 kg, u ovisnosti o opremi.

Što se kotača tiče, naš je testni model imao 19-colne aluminijske naplatke 'Lima', sa zimskim gumama Contirnental WinterContact TS 870 P dimenzija 205/55R19. Inače, DS 4 ima na raspolaganju četiri dimenzije kotača i guma (215/65R17, 225/55R18, 205/55R19 i 245/40R20).

Treba reći i da mu je vanjska boja impresivna - serijska Metalik zlatna Copper.

Unutrašnjost
Treba reći da DS 4 ima vrlo širok izbor interijera. Samim ulaskom u kabinu testnog DS 4 Cross opipiljiv je premium dojam i luksuznost. Naš je model imao Criollo Brown sa smeđom kožom, ali treba spomenuti i ostale tipove uređenja interijera. Tako, interijer Criollo Brown Opéra, simbolički za DS Automobiles, tipizira najbolju stručnost marke sa sjedalima od Criollo Brown Nappa kože visoke gustoće koja se ističu presvlakama uzorka remena za ručni sat. Armaturna ploča također je presvučena Criollo smeđom Nappa kožom. Drveni ukrasi od smeđeg jasena dodaju još jednu notu profinjenosti. Prednja sjedala s električnim pogonom imaju pneumatski podesivu lumbalnu potporu. Hlade se, griju i masiraju.

Unutrašnjost Pebble Grey i Criollo Brown Leather daje osjećaj prostora i svjetla. Sjedala, središnja konzola, središnji naslon za ruke i nasloni za ruke na vratima od zrnaste kože Pebble Grey u kontrastu su s instrumentnom pločom od Nappa kože, upravljačem presvučenim Criollo smeđom kožom i drvenim ukrasima od smeđeg jasena.

Ova dva interijera, Criollo Brown i Pebble Grey plus Criollo Brown Opéra, nude se kao opcija na opremi Rivoli i Trocadero za DS 4 i DS 4 Cross. Na Rivoliju standardan je interijer od Basalt Black Leather koji je vrhunski i elegantan, dok na Trocadero postoji interijer s obogaćujućim sjedalima od volfram dijamantne tkanine visoke gustoće s crnim DS platnom.

Ekskluzivno za Performance Line i Performance Line + presvlake, crni alcantara interijeri dostupni su s tkaninom Basalt Woven i Performance Line alcantara sjedalima ili sa sjedalima Basalt Black Grain Leather. Središnja konzola i nadzorna ploča također su od alcantare, a kovani karbonski umetak krasi upravljač presvučen kožom s šavovima Performance Line.

DS 4 Bastille i DS 4 Bastille + imaju unutrašnjost od Tungsten Cloth ili Tungsten Diamond tkanine s DS Black platnenom unutrašnjosti i sjedalima visoke gustoće, koja su jednostavna koliko i elegantna.

Kao i na modelu DS 3 Crossback koji smo testirali krajem prošle godine, i u DS 4 se nalaze mnogi precizno izrađeni DS detalji, ali je vizulano površina kokpita dojmljivo rješena mnogobrojnih detalja. Mjesta straga ima za tri odrasle osobe, no treba voditi računa da je ipak riječ o kompaktnom automobilu.

Proširena tehnologija
Što se tiče povezivosti, prioritet je bio osigurati rješenje koje je bilo standardno od Trocadera srednje klase naviše, tako da vozač više ne mora skretati pogled s ceste. Nazvan DS Extended Head-up displej, nudi avangardno vizualno iskustvo koje je prvi korak prema proširenoj stvarnosti. S novom impresivnom tehnologijom vitalne informacije o vožnji projiciraju se izravno na cestu. Korištenjem optičke iluzije, podaci se prikazuju četiri metra ispred vjetrobrana prateći pogled vozača na dijagonali od 21 inča, što dosad nije viđeno u segmentu. Bitne informacije kao što su brzina, pomoć za vozača, navigacija, poruke upozorenja ili čak pjesma koju slušaju ili poziv koji primaju projiciraju se na cestu.

Ova senzorna i iskustvena tehnologija dio je šire ponude, u srcu potpuno iznova zamišljenog 10-inčnog infotainment sustava, DS Iris System. Novo sučelje preuzima upotrebljivost pametnog telefona s dodirnim sučeljem koje je besprijekorno i osjetljivo na temelju ideje o profilima koji se mogu potpuno personalizirati ikonama. Postavke i zaslon učitavaju se automatski pri pokretanju. Ideja iza personalizacije je omogućiti svakome da prilagodi sadržaj svojim zahtjevima.

Upravljan glasom i gestama, DS Iris System uključuje osobnog asistenta koji je sposoban prepoznati što mu je rečeno tako da sustav može izvršiti zahtjeve.

To je podržano jedinstvenim sustavom upravljanja gestama, DS Smart Touch, koji se nalazi na središnjoj konzoli. Ovo je zaslon koji možete koristiti vršcima prstiju. Dovoljno je napraviti gestu prema jednoj od unaprijed unesenih omiljenih funkcija. Zaslon također prepoznaje normalne geste kao što su povećavanje, smanjivanje i ima prepoznavanje rukopisa.

Kako bi sustav i njegovo mapiranje uvijek radili najbolje moguće, ažuriranja se vrše trenutno putem oblaka.

Sustavi sigurnosti
DS Drive Assist, lansiran na najnovijim DS modelima i koji omogućuje razinu 2 poluautonomne vožnje (najviša razina koja je trenutno dopuštena na cesti) na DS 4. Pri tome, tempomat prilagođava brzinu ovisno o protoku prometa sa mogućnošću za zaustavljanje i ponovno pokretanje u prometnim gužvama. Sustav također osigurava precizno pozicioniranje automobila u traku po izboru vozača.

Od početka 2022., DS 4 je dobio veliku evoluciju ovog sustava s DS Drive Assist 2.0 koji je poboljšan s tri nove značajke: poluautomatsko pretjecanje, prilagodba brzine za zavoje i preporučena prilagodba brzine prema putokazima. Upravljač također ima senzor za držanje koji stalno provjerava je li vozač pozoran jer bi on uvijek trebao imati kontrolu.

Novi 'Radar Corners' omogućuje druge funkcije kao što je praćenje mrtvog kuta na velikoj udaljenosti (s rasponom od 75 m) i upozorenje na poprečni promet straga kako bi se izbjegao sudar s opasnošću u mrtvom kutu.

DS Automobiles također govori o konceptu dinamične vedrine, a jedna od jačih strana je kontrolirano prigušenje DS Active Scan Suspension, doplatna opcija u našem testnom modelu ekskluzivna je za segment s upotrebom kamere. Postavljen je na vrhu vjetrobrana, pregledava i predviđa nepravilnosti na površini ceste i prenosi podatke na računalo. S četiri senzora položaja i tri akcelerometra, sustav neovisno kontrolira svaki od kotača. Koristeći informacije koje prima, ovjes postaje tvrđi ili mekši, ovisno o tome što je potrebno. Rezultat je povećana udobnost bez obzira na stanje ceste. Imajte na umu da je jedinica za napajanje E-TENSE 225 standardno opremljena ovim sustavom.

Tu je i doplatna DS Night Vision funkcija na našem testno modelu, što je još jedna tehnologija koja omogućuje DS Automobiles da se istaknu u odnosu na konkurenciju. Sustav čini cestu i opasnosti na njoj vidljivijom. Infracrvena kamera, smještena u rešetki, uočava pješake i životinje udaljene do 200 m noću i pri slabom svjetlu. Vozač vidi opasnosti na cesti na svom digitalnom zaslonu s instrumentima (i kao upozorenja na DS Extended Head-up displeju) što mu omogućuje da reagira.

Izvrstan je i sustav pogleda od 360° iz ptičje perspektive s četiri kamere uključujući dvije u vanjskim retrovizorima također pomaže vožnji pri manevriranju.

Dizelski pogonski sklop BlueHDi 130 S&S EAT8
Novi DS 4 je dostupan s plug-in hibridnim pogonom i konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranejm, ukupno pet pogonskih jedinica, sve s osmerobrzinskim automatskim mjenjačem: tri benzinca (PureTech 130, 180 i 225 KS), dizel (Blue HDi sa 130 KS) i PHEV. No, vjerojatno će još uvijek mnoge razveseliti dizelski motor Blue HDi sa 130 KS, kakav smo mi imali na našem modelu. Riječ je o dobro poznatom i provjerenom dizelskom agregatu, kakv poznajemo iz nekoliko modela Stellantis grupe.

Dakle, riječ je o 1,5-litrenom motoru obujma 1499 cm³ BlueHDi 130 S&S EAT8 snage 130 KS (96 kW) , najvećeg okretnog momenta od lijepih 300 Nm pri 1750 okr./min. U našem slučaju riječ je o 8-brzinskom automatskom mjenjaču EAT8, a polugice za ručno mijenjanje brzina na kolu volana su dodatna pogodnost za one koji se vole više angažirati u vožnji . Tu je i start/stop sustav, dok je pogon na prednja dva kotača. Ova kombinacija motora i mjenjača nam nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h u 10,9 sekundi i krajnju brzinu od 203 km/h. Naš DS 4 ima izbor četiri načina vožnje: Sport, Normal, Comfort i Eco.

Proizvođač navodi prosječnu potrošnju goriva u kombiniranim uvjetima od 4,8-4,9 l/100 km, a emisiju CO₂ od 125-129 g/km (sve po WLTP-u).

Za kraj, novi DS 4 kreće od benzinskog modela PureTech 130 S&S EAT8 Bastille + po cijeni od 33.085 eura, Modeli DS 4 s oznakom Cross kreću od modela Trocadero PureTech 130 S&S EAT8 po cijeni od 38.992 eura, a naš dizelski model Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8 kreće od 44.511 eura. PHEV verzija Crossa oznake Trocadero E-TENSE 225 kreće od 51.802 eura.

Support Ukraine