Vjerojatno će mnogi stariji čitatelji na samo ime ove marke automobila iskazati veliki respekt, jer je ova legendarna britanska marka - Morris Garages ili MG - osnovana prije skoro jednog stoljeća, 1924. godine. Oni mlađi će kod nas MG-iju pristupiti na nešto pragmatičniji način.
Recimo to ovako: kada vide neki od trenutno četiri kod nas dostupnih modela (MG ZS, MG ZS EV, MG HS i MG EHS) zamisliti će si koliko bi se neki od ovih modela mogao uklopiti u njihovu idealnu sliku dostupnog automobila prihvatljive cijene, privlačnog vanjskog i unutarnjeg dizajna, prostranosti, relativno snažnog motora, uz uvjet da je riječ o crossover ili SUV modelu koji su danas prilično popularni. Njih gotovo stogodišnja povijest same marke vjerojatno niti neće zanimati, a ponajmanje mjesto proizvodnje. I možda je tako i bolje, jer MG kao relativno nova marka na hrvatskom tržištu zapravo ima prilično neopterećujuću prošlost, ali i prilično zanimljiv proizvod.
Da podsjetimo, kineski proizvođač automobila SAIC godine 2010. preuzeo marku MG i čini se da im ovo preuzimanje, nekad zvučnog imena, zasad pokazuje da je to bio ispravan potez.
Nama je u Autozoni ovo bio prvi dodir s nekim od MG-ovih modela najnovije generacije. A kao prvi testni model smo imali model ZS, subkompaktni crossover, u Europi posebno atraktivnog i propulzivnog B-SUV segmenta. Točna oznaka našeg prvog MG-ija je ZS XCLE 1.0 A/T Luxury, a radi se o modelu sa snažnijim, trocilindričnim benzinskim 1.0 T-GDI turbo motorom snage 111 KS.
Ako se vratimo nekoliko godina unatrag u povijest ovog modela prisjetiti ćemo se da je SAIC javnosti najavio MG ZS na Guangzhou Auto Showu 2016. u Kini. Ovo je naziv koji se prethodno koristio za mali MG-ov obiteljski automobil ZS koji je proizvodio MG Rover između 2001. i 2005. Moderni crossover model ZS je lansiran u Kini u ožujku 2017. i predstavljen na Auto Shanghai Motor Showu iste godine, kao i na sajmu automobila u Londonu. ZS je trenutno najprodavaniji model marke na međunarodnim tržištima.
Njegovi tvorci su se od samog početka fokusirali na automobil s dobrim omjerom vrijednosti za novac, pa je ZS zaokupio pozornost kupaca koji su tražili prostrani, obiteljski automobil, pun tehnologije, ali financijski prihvatljiv. MG ZS je također bio prvi MG koji je ikada bio ponuđen sa sveobuhvatnim 7-godišnjim jamstvom, što je prednost koju sada uživa cijeli asortiman MG modela, potvrđujući povjerenje marke u njegovu kvalitetu proizvodnje i pouzdanost u uporabi.
Vanjski dizajn i dimenzije
Model ZS-a kakav smo vozili na našem jednotjednom testu je u prodaji od 1. srpnja 2020., a doživio je i opsežne promjene u odnosu na prvotno prikazani model iz 2017.
Počevši od vanjskog izgleda, MG ZS karakterizira nova prednja strana koja je istovremeno poznata i potpuno nova. Prednja rešetka odlazećeg modela razvila se u privlačnu šesterokutnu rešetku koja pruža sjajnu prisutnost na cesti i savršeno uokviruje poznati MG logo. Puna LED prednja svjetla pomiču se unatrag prema blatobranima sa strane. Inače, sve tri razine opreme ZS-a: Excite, Exclusive i Luxury (kao najopremljenija) imaju automatska dvofunkcijska LED prednja svjetla, LED dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu te središnje postavljeno LED svjetlo kočnice.
Sveukupni dojam vanjskog dizajna stvara prednji kraj koji izgleda niže i sportskije od prethodnog automobila. Donja rešetka s efektom aluminija i svjetla za maglu upotpunjuju izgled.
Straga, ZS izgleda prilično moderno i sofisticirano s evolucijom u više crossover stilski dizajn upotpunjen novim aluminijskim ukrasima i osvježenim stražnjim svjetlima.
Promotrimo li vozilo s boka, MG ZS dobiva moderne, novodizajnirane 17-colne aluminijske naplatke u dva stila, ovisno o verziji. Naš je Luxury model imao Diamond Cut naplatke (Style 2), sa zimskim gumama Firestone Winterhawk 4 dimenzija 215/55R17.
Model ZS je sljedećih vanjskih dimenzija: duljina 4323 mm, širina 1809 mm (s retrovizorima 2048 mm), visina 1644 mm (sa krovnim šinama 1653 mm, međuosovinski razmak 2580 mm. Što se prtljažnika tiče, njegov je volumen 448 l, a kad se preklope stražnja sjedala (omjer 60/40) raste do 1375 l. Treba reći i da se podnica prtljažnika može postaviti u dvije razine, a naš je testni model imao set za popravak gume s kompresorom umjesto klasičnog rezervnog kotača. Težina našeg testnog modela je 1264 kg, a može vuči prikolicu težine 500 kg (sa i bez kočnice).
Unutrašnjost
Naš testni MG ZS, Luxury razine opreme, djeluje prilično moderno. Primjetan je moderan novi dizajn armaturne ploče s više mekanih materijala nego ikad prije, završenih detaljnim šavovima. Mi smo imali kožna sjedala s crvenim prošivima, koja su lijepo profilirana. Vozačko sjedalo je električno podesivo u 6 smjerova, dok je suvozačevo sjedalo podesivo u 4 smjera i oba su grijana. Posebno su dojmljivi nasloni za glavu prednjih sjedala s reljefnim MG logom.
Kolo volana je trokrako sportsko s mnogobrojnim korisnim funkcijama na vodoravnim krakovima. Ono što nas je malo zasmetalo je to što je sam volan na dodir prilično plastičan i relativno tvrd.
Potpuno digitalni vozački instrument pruža prilično puno korisnih informacija, a središnji infotainment 10,1-inčni plutajući zaslon u boji osjetljiv na dodir je sasvim lijepo funkcionalan. Opremljen je s DAB radiom, Bluetooth telefonom i streamingom glazbe, Android AutoTM i Apple CarPlayTM, s ekskluzivnim verzijama koje također uključuju iGO satelitsku navigaciju i kameru za vožnju unatrag od 360 stupnjeva.
Niz modernih tipki klavira raspoređen je ispod plutajućeg zaslona u boji osjetljivog na dodir, što omogućuje jednostavan pristup klimatizacijskom uređaju i drugim kontrolama udobnosti. Tu je i električna parkirna kočnica s funkcijom Auto-Hold.
Što se prostora u kabini tiče, ZS ima jedan od najvelikodušnijih kapaciteta za ramena, noge i glavu u svom segmentu te nudi udobno iskustvo putovanja za vozača i putnike – pružajući oko 55 mm dodatnog prostora za ramena straga i 80 mm prostora za glavu straga od prosjeka segmenta. Ipak, ne smijemo zaboraviti da se radi o subkompaktnom crossoveru B-segmenta.
Sigurnosni sustavi
Naša Luxury verzija ZS-a je opremljena svim onime čime MG za ovaj model raspolaže. Tu su sljedeći sustavi: Detekcija mrtvog kuta, ABS i EBD, ISOFIX sustav na stražnjim sjedalima (x2), Prednji bočni zračni jastuci, Prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, Prekidač za deaktiviranje suvozačevog zračnog jastuka, Bočne zračne zavjese, Sustav aktivne zaštite od prevrtanja, Sustav nadzora tlaka u gumama (TPMS), ESP, Pomoć pri kretanju na uzbrdici, Sustav za pomoć pri naglom kočenju (EBA), Upozorenje za upotrebu sigurnosnog pojasa vozača, Upozorenje za upotrebu sigurnosnih pojaseva za prednja i stražnja sjedala, Prednji sigurnosni pojas (u 3 točke sa zatezačem i ograničivačem opterećenja), Prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini, Alarm i imobilizator motora.
Motor 1.0 T-GDI A/T 111 KS
Što se njegova pogonskog sklopa tiče, MG ZS dolazi s dva različita benzinska motora, no treba reći da u ZS EV verziji imamo i potpuno električni pogonski sklop. Ipak zadržimo se na benzinskim izvedbama. Dakle, veći četverocilindrični 1.5 VTi-Tech motor s prirodnim usisom je snage 106 KS (78 kW) i 141 Nm najvećeg okretnog momenta pri 4500 okr./min. Uparen je s 5-brzinskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednja dva kotača. Ubrzanje ZS-a s ovim motorom od 0-100 km/h je 10,9 s, a krajnja brzina 175 km/h.
Druga verzija benzinskog motora ZS-a, kao u našem slučaju, je manji trocilindrični 1,0-litreni (999 cm³) turbomotor (oznake 10E4E) s izravnim ubrizgavanjem goriva, snage 111 KS (82 kW) i najvećeg okretnog momenta od 180 Nm pri 1800-4700 okr./min. Pogon je također na prednja dva kotača, a ovaj motor može biti uparen s ručnim 6-brzinskim mjenjačem ili, kao u našem slučaju, s automatskim 6-brzinskim mjenjačem. Što se ubrzanja s ovim motorom tiče ono je od 0-100 km/h 12,4 s automatskim mjenjačem (11,2 s ručnim), a krajnja brzina u oba slučaja 180 km/h. Što se potrošnje tiče, naš je testni ZS imao sljedeće podatke: 6,6—7,2 l/100 km za oba mjenjača. Emisija CO2 u kombiniranim uvjetima vožnje je 149-163 g/km.
Opći je dojam da naš testni ZS ima prilično živahan motor, pa su i ubrzanja posve pristojna. Automatski mjenjač je dobro pogođen, a pomicanjem ručice mjenjača udesno možete i ručno mijenjati stupnjeve prijenosa.
Za kraj, model MG ZS dolazi u četiri verzije, a ulazna je Excite ZS XCT 1.5 s ručnim mjenjačem po cijeni od 18.900 eura. Slijedi Exclusive ZS XCLE 1.5 s ručnim mjenjačem od 19.900 eura. Verzija Luxury ZS XCLE 1.0 s ručnim mjenjačem kreće od 22.900 eura, a Luxury ZS XCLE 1.0 A/T s automatskim mjenjačem kreće od 23.900 eura.
Rekli smo već, model ZS ima standardno tvorničko jamstvo od 7 godina ili 150.000 km.
Povezane vijesti