Novi Nissan X-Trail je jedan od onih automobila, ili ako baš hoćete SUV vozila, koji svakako zaslužuje svu pažnju svih dobrih poznavatelja svjetske automobilske industrije u cjelini. Ne samo jer je ovo već četvrta generacija ovog modela nastalog 2001., već i zbog toga jer je svojom najnovijom tehnologijom pogona e-Power uzburkao gotovo bipolarna stajališta onih koji su za klasične motore s unutarnjim izgaranjem (ICE) i onih koji strijeme ka potpunoj elektrifikaciji (BEV). Dobro, izuzmemo li još uvijek nedovoljno populariziranu tehnologiju vodikovih gorivnih ćelija (FCEV), kao i hibridnu tehnologiju raznih oblika (MHEV, HEV, PHEV,...) koja je ipak čini se samo prijelazna faza prema struji.
Dobro, da se vratimo onome što nam je i tema ovog članka: test automobila. Nakon što smo bili na dvodnevnoj europskoj premijeri četvrte generacije X-Traila u listopadu prošle godine, sada smo vozili ovaj moderan SUV točne oznake X-Trail e-POWER 213 4WD e-4ORCE Tekna.
Da podsjetimo, Nissan je održao svjetsku premijeru novog X-Traila četvrte generacije u travnju 2021. na Šangajskom salonu automobila.
Bilo kako bilo, novi X-Trail za nas ipak donosi neke posebne novitete, prije svega Nissanov inovativni e‑POWER pogon za autentičan doživljaj vožnje električnog automobila, ali bez potrebe za punjenjem na punionici. Ne morate brinuti, novi X-Trail će biti dostupan i s tradicionalnim, blago elektrificiranim 1,5-litrenim turbomotorom. Drugi novitet za europsko tržište je svakako i e-4ORCE tehnologija pogona na sve kotače koja je posebno prilagođena za elektrificirane modele marke.
Nova generacija, baš kao i prethodne tri, nasljeđuje prepoznatljivi stil marke: mišićav dizajn, praktične značajke za veću fleksibilnost i napredni pogon na sve kotače. Novi X-Trail je dostupan u izvedbama s pet i sedam sjedala, što ga čini idealnim za putovanja sa širom obitelji ili prijateljima.
Vanjski izgled, struktura i dimenzije
Posljednje tri generacije X-Traila plijenile su pozornost upečatljivim dizajnom koji ostavlja dojam čvrstoće i robusnosti, a da pritom nisu djelovale agresivno. Sada je Nissan otišao, rekli bismo, nekoliko koraka dalje, jer već prvi pogled uživo na četvrtu generaciju govori više od tisuću riječi. I nakon tejdan dana provedenih u novom X-Trailu imate osjećaj da se nalazite u prilično velikom i robusnom terencu. Novi X-Trail djeluje moćno!
Vanjski i unutrašnji dizajn novog X-Traila odražava svestrani i pustolovni duh ovog vozila. Vanjština je naglašena prepoznatljivim dizajnerskim obilježjima marke, kao što su lebdeći krov i maska V-Motion. Prednji je kraj uokviren upečatljivim glavnim svjetlima koja djeluju usječeno u karoseriju, a koja su kombinirana s dnevnim svjetlima i pokazivačima smjera ugrađenima uz sam rub poklopca motora.
Lukovi blatobrana daju dozu mišićavosti bočnim stranama i ističu X-Trail na cesti, dok ukrasne letvice u podnožju vrata pridonose uglađenosti i fluidnosti bočnih površina. C-nosač oblikom podsjeća na dupinov rep, a njegove napete linije nastavljaju se sve do stražnjih svjetala, rastegnutih preko poklopca prtljažnika.
Na stražnjoj se strani zategnuta vodoravna linija proteže iznad i ispod nosača registarskih oznaka, a podijeljena svjetla koja se protežu preko poklopca prtljažnika omogućuju mu širi otvor. Ispod stražnjeg odbojnika nalazi se srebrna zaštita podvozja koja odražava pustolovni duh modela X-Trail. Na europskoj premijeri smo u dva dana odvozili rute od nekih 250-tak kilometara, u najrazličitijim mogućim uvjetima: od autoceste, regionalnih prigradskih, gradskih, šumskih asfaltiranih prometnica, ali i lagane do namjenski postavljene vrlo zahtjevne off-road vožnje. Sada smo se vozili puno više u gradskim uvjetima, ali i na duljim brzim dionicama.
Od aerodinamičnih značajki izdvajaju se trodimenzionalni usisnici na prednjoj maski koji usmjeravaju zrak iznad kotača, aktivna krilca koja kontroliraju prodor zraka u prostor motora, poseban oblik A-nosača, zaštita podvozja koja usmjerava zrak ispod vozila i jedinstvena 'zračna zavjesa' koja precizno usmjerava protok zraka od prednje prema bočnim stranama.
Platforma CMF-C
Baš kao i novi Qashqai za europsko tržište, novi X-Trail temelji se na Alijansinoj platformi CMF-C koja spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu.
Kada je riječ o konstrukciji, karoserija bijele temeljne boje izrađena je od još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama prešanja i zavarivanja povećana je čvrstoća i smanjena masa vozila. X-Trail je po prvi put opremljen vratima prtljažnika izrađenima od kompozitnih materijala.
Prednja i stražnja vrata, prednji blatobrani i poklopac motora sada su izrađeni od aluminija. Time je osigurana uglađenost, udobnost i odzivnost kakvu nalazimo u modelima više klase, kao i iznimna zaštita u slučaju nesreće te veća učinkovitost.
Novi ovjes i konstrukcija upravljača
Novi X-Trail bez dvojbe omogućuje užitak u vožnji. Udobnom i uglađenom vožnjom i zabavnim voznim osobinama na zavojitim cestama opravdava ugled svojih prethodnika. Ono šo je još bolje, u gradu novi X-Trail ne djeluje nimalo nespretno i nezgrapno.
Platforma CMF-C omogućila je i ugradnju poboljšanog MacPhersona na prednjem dijelu, dok je straga ugrađen multi-link ovjes. Poboljšan je i servoupravljač pa sad nudi bolji odziv, bolji osjećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje.
Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4680 mm, širina 1840 mm (s otvorenim retrovizorima 2065 mm), visina 1725 mm, međuosovinski razmak 2705, visina od podloge 210 mm (ista varira u ovisnosti o dimenziji guma između 195 i 210 mm). Težina praznog vozila modela e-POWER e-4ORCE 4WD, u ovisnosti o opremi, se kreće od 1886 do 1949 kg (mi smo na testu imali verziju s 5 sjedala), pa mu je prema proizvođaču težina između 1833 i 1919 kg. Najveća dopuštena masa prikolice s kočnicama je 1800 kg ili bez kočnica 750 kg.
Izvedba s pet sjedala zadržala je prilagodljivi razdjelnik prtljažnog prostora, koji je za novu generaciju dodatno poboljšan i sad ima izdržljivi tepih s jedne strane i plastiku koja se lako čisti s druge strane. Pristup drugom redu sjedala sada je još jednostavniji zahvaljujući stražnjim vratima koja se otvaraju pod kutom od gotovo 90 stupnjeva. Ista su djeljiva u omjeru 60:40, a tu je središnji otvor za utovar duljih predmeta kako biste skije i sličnu opremu prevezli bez preklapanja sjedala u drugom redu.
Naš testni model e-POWER e-4ORCE 4WD s 5 sjedala ima volumen prtljažnika od 575 litara (sa 7 sjedala ima 485 litara), koji ako preklopimo naslon drugog reda sjedala raste do 1396 litara (sa 7 sjedala ima 1298 litara). Električna vrata prtljažnika olakšavaju vam pristup prtljažniku kad su vam ruke pune.
Što se guma tiče, naš je testni model imao doplatne srebrne aluminijske 'Tekna+' 20-colne kotače, sa uvjerljivim KUMHO WinterCRAFT WS71 SUV gumama dimenzija 255/45R20 105V.
Luksuzna unutrašnjost
Unutrašnjost novog X-Traila postavlja nove standarde u klasi u pogledu profinjenog ozračja, jedinstvenog dizajna i modularnosti prostora. To se vidi odmah čim zakoračite u povišenu unutrašnjost novog X-Traila. Doista, testni X-Trail je prilično luksuzan SUV, pogotovo jer smo imali crna Nappa kožna sjedala.
Napredne tehnologije Nissanove inteligentne mobilnosti vozaču su nadohvat ruke, a udobnost i kvaliteta osjećaju se pri svakom dodiru. Novi luksuzni materijali, pametne značajke i pomno promišljeni detalji uzdižu unutrašnjost koja se odlikuje naprednim dizajnom i praktičnošću u svakom elementu.
Posebna je pozornost posvećena ergonomiji i dizajnu ručice mjenjača i gumba koji sada djeluju još kvalitetnije. Istraživanje o kupcima jasno je pokazalo da pristup osnovnim funkcijama u vozilu treba biti praktičan. Zato su gumbi klimatizacije i grijanja, kao i gumbi središnjeg zaslona (npr. audiosustava i navigacije) u novom X-Trailu krajnje pojednostavnjeni i intuitivno se upotrebljavaju.
Na gornjem dijelu lebdeće središnje konzole nalaze se ručica mjenjača e-Shifter, birač pogona, dva držača čaša te postolje za bežično punjenje pametnih telefona (snage 15 W). Za razliku od sličnih punjača koji samo sprječavaju da se baterija vašeg pametnog telefona isprazni, ovo je postolje 'aktivno' puni. Za putnike sprijeda osiguran je dvodjelni naslon za ruku s krilnim mehanizmom otvaranja prema gore i pretincem u koji možete pohraniti sve svoje dragocjene predmete. Za razliku od pretinaca čiji se poklopac otvara prema straga, dovoljno je praktičan da mu mogu pristupiti i putnici iz drugog reda.
Ispod lebdeće konzole smješten je i prostor za odlaganje torbice ili tablet-računala. Na taj je način pojednostavnjena pohrana manjih predmeta, a sama je unutrašnjost optimalno iskorištena. Na kraju krajeva, pretinaca u obiteljskom vozilu nikad nije napretek.
Kroz čitavu unutrašnjost proteže se novo ambijentalno osvjetljenje bijele boje koje svojim ujednačenim sjajem ostavlja dojam profinjenosti i sklada te pritom stvara sigurno i umirujuće okruženje.
Za drugi red sjedala dostupne i opcijske komande grijanja i klimatizacije, a putnicima u drugom redu su na raspolaganju USB-A i USB-C utičnice. Onima s malom djecom posebno će se dopasti sjenila stražnjih prozora koja učinkovito štite od sunca i koja se spuštaju i podižu jednim potezom ruke.
Povezano upravljanje uz 35-inčnu površinu zaslona multimedijskog sustava
Novi X-Trail opremljen je naprednim multimedijskim sustavom s bogatom ponudom povezanih usluga, uključujući integraciju pametnog telefona, ugrađeni Wi-Fi koji omogućuje povezivanje do sedam uređaja, uslugu NissanConnect Services i posebnu aplikaciju za povezivanje s vozilom i nadzor nad njim.
Veći, 12,3-inčni zaslon sustava NissanConnect veće rezolucije digitalni je ulaz u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto® i Apple CarPlay®, s kojim se može povezati i bežično.
Novi potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se s pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. Na pozadinu digitalnog zaslona primijenjena je tradicionalna tekstura rezanog stakla Kiriko, kojom se odaje počast Nissanovim japanskim genima.
Inovativni novi 10,8-inčni head-up zaslon (s prikazom na vjetrobranskom staklu) ima najveću površinu prikaza u klasi. Najvažnije informacije navigacijskog sustava, sustava za pomoć u vožnji i informacija o samoj vožnji projiciraju se na vjetrobransko staklo izravno u vidnom volju vozača.
Vještine Home-to-Car kompatibilne su s uslugama Google Assistant i Amazon Alexa. Sustav podržava široki spektar komandi, uključujući mogućnost glasovnog slanja odredišta navigacijskom sustavu automobila preko pametnog uređaja, što smanjuje vrijeme potrebno za unošenje odredišta.
Aplikacija NissanConnect Services omogućuje upravljanje funkcijama vozila, kao što su truba i svjetla te daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila. Mogu se postaviti i pametna upozorenja, kao što su ograničenje brzine, vrijeme i parkirna zona, s obavijestima ako vozilo prekorači zadane parametre. Vozači mogu aktivirati i značajku glasovnih naredbi kako bi različitim funkcijama i opremom vozila upravljali isključivo glasom, a pogled trajno držali na cesti.
Dok ne upotrebljavaju navigaciju telefona, vozačima je dostupan sustav 3D Maps & Live Traffic s naprednim značajkama kao što je ažuriranje karata putem interneta, stanje u prometu u stvarnom vremenu, Google Street View i prikaz cijena goriva. Vozači preko aplikacije mogu pristupiti i navigaciji Door-to-Door Navigation te locirati svoje vozilo s pomoću funkcije My Car Finder.
U mogućnostima povezivanja mogu uživati svi putnici jer je središnja konzola sada opremljena USB-A i USB-C utičnicama sprijeda i straga.
Poboljšani sustav za pomoć u vožnji ProPILOT
Novi X-Trail je opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT kako bi pružio još bolju podršku vozačima u svim uvjetima. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogući jednostavnu uporabu.
ProPILOT s navigacijom Navi-link pomaže vam ubrzavati i kočiti tijekom vožnje jednim trakom autoceste. Sustav može ubrzavati vozilo do zadane brzine i potpuno ga zaustaviti u prometnim zastojima. ProPILOT automatski pokreće vozilo nakon tri sekunde kada se promet ponovno pokrene.
Poboljšani sustav novog Nissana X-Trail samostalno prilagođava brzinu automobila uvjetima na cesti: kada vozilo na autocesti uđe u zonu nižeg ograničenja brzine, sustav automatski očitava ograničenje i analizira podatke iz navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu, što znači da vozač ne mora ručno podešavati tempomat.
Sustav može upotrebljavati i podatke navigacijskog sustava kako bi prilagodio brzinu prilikom ulaska u oštrije zavoje na autocesti. Nadalje, ProPILOT s navigacijom Navi-link sada je povezan s X-Trailovim radarima za nadzor mrtvog kuta koji ispravljaju upravljač kako vozač ne bi promijenio trak dok je vozilo u mrtvom kutu.
Zahvaljujući poboljšanom sustavu za otkrivanje pokretnih objekata, vozilo automatski koči ili se zaustavlja kada prepozna pokretni objekt ispred sebe. Ako prilikom vožnje unatrag prepozna drugo vozilo koje se kreće ili pak nepokretni objekt, automatski će se zaustaviti.
Pogonski sklopovi novog X-Traila
Novi X-Trail drugi je model nakon novog Qashqaija u Nissanovoj ponudi za europsko tržište u koji se ugrađuje Nissanov inovativni pogon e‑POWER. S druge strane, tradicionalniji korisnici će odabrati verziju s blago elektrificiranim 1,5-litrenim turbomotorom s varijabilnim kompresijskim omjerom. Taj 120 kW (163 KS) snažan motor koji razvija okretni moment od 300 Nm bit će dostupan u kombinaciji s pogonom na dva kotača i bestupanjskim automatskim mjenjačem Xtronic sa simuliranim stupnjevima. U uvjetima jednolične vožnje i laganog ubrzanja, omjer kompresije bit će viši kako bi se smanjila potrošnja. U uvjetima dinamične vožnje, sustav će smanjiti kompresijski omjer kako bi se povećala snaga. Ubrzanje ove verzije od 0 do 100 km/h je 9,6 s, a krajnja brzina 200 km/h.
Ovaj pogonski sklop je opremljen i 12 V blagim hibridom. Taj sustav osigurava trenutačnu isporuku okretnog momenta, dulji rad s ugašenim motorom te brže pokretanje i zaustavljanje s ugašenim motorom uz manju potrošnju goriva i manje emisija CO2.
Pogon e-POWER
U X-Trailu se taj sustav sastoji od snažne baterije, benzinskog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom, generatora, invertera i 150 kW (204 KS) snažnog električnog motora koji je ugrađen sprijeda. Treba reći i da postoje razlike u modelu e-POWER s pogonom na dva i s e-4ORCE pogonom na sva četiri kotača.
Kako bi se ispunile svakodnevne potrebe europskih kupaca, sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi X-Trail. Za europsko tržište se u novi X-Trail ugrađuje trocilindrični 1,5-litreni benzinski turbomotor s varijabilnim kompresijskim omjerom, ukupne snage izlaznog sustava od 150 kW (204 KS). U slučaju modela s e-4ORCE 4WD pogonom na sve kotače, snaga samog benzinskog motora je nešto smanjena, sa 163 KS (120 kW) kod 1.5 VC-T Mild Hybrid Xtronic i e-POWER 204 2WD modela na 158 KS (116 kW) u e-POWER e-4ORCE modelu, sukladno tomu su i različiti najveći okretni momenti: 300 Nm i 250 Nm. Naravno, razlika je kod ovog najsloženijeg modela u dodatnom stražnjem e-motoru, koji onda osigurava veću ukupnu izlaznu snagu cijelog sustava.
Jedinstveno obilježje sustava e-POWER je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se znatno smanjuje potrošnja goriva u gradu.
Zahvaljujući pogonu na čistu struju, nema odgode u reakcijama kao kod motora s unutarnjim izgaranjem ili u tradicionalnim hibridima. Trenutačni odziv koji pruža uzbudljiv osjećaj velikog okretnog momenta i snažna ubrzanja čine pretjecanja i priključivanja na autocestu jednostavnijima i sigurnijima.
Središnji je dio tehnologije e-POWER sustav 'Linear Tune' koji kontrolira rad benzinskog motora kako bi osigurao da njegova brzina bude približna brzini vožnje. Time je izbjegnuto povećanje broja okretaja bez razmjernog povećanja brzine koje se u tradicionalnim hibridima javlja pri snažnom ubrzanju. Sustav se odlikuje i uglađenim radom: rad motora prilagođen je uvjetima vožnje, pa je u gradskoj i prigradskoj vožnji njegova brzina obično mala.
Osim navedenim prednostima, sustav e-POWER može se pohvaliti i tihim radom. Pri brzinama od 40 km/h, buka u putničkom prostoru manja je za 8 dB u usporedbi s konkurentnim modelima. Ono što svakako treba istaknuti, buka unutar kabine je toliko smirena da zapravo gotovo nikad nećete znati kada se aktivira motor s unutarnjim izgaranjem, osim ako ne pogledate zanimljivi digitalni prikaz energetskog tijeka na vozačevom digitalnom zaslonu.
Dakle, na instrumentnoj ploči možete stalno pratiti kada je uključen benzinski motor, raspodjelu pogona, kakav je tijek punjenja ili pražnjenja baterije, kad su uključena stop svjetla. Ono što svakako treba reći, naš testni X-Trail nije električni automobil, ali niti čisto benzinski ili hibridni automobil. No treba znati da ga ne treba puniti vanjskim izvorom električne energije, a sam benzinski motor će uvijek imati dovoljno napunjenu bateriju da se vaši kotači okreću čisto električno.
e-4ORCE pogon na sve kotače
Naš testni X-Trail e-POWER 213 4WD e-4ORCE ima novi pogon na sve kotače koji je posebno prilagođen za elektrificirane modele Nissana. Riječ je o njihovoj najnaprednijoj tehnologiji kontrole svih kotača koja jamči pouzdano prianjanje i ubrzavanje u svim uvjetima vožnje. Slovo 'e' u nazivu e-4ORCE označava da je riječ o pogonskom sustavu s posve električnim motorom. '4ORCE' označava fizičku snagu i performanse vozila, dok se '4' odnosi na pogon na sva četiri kotača. Ta se tehnologija ugrađuje i u električni crossover Ariya.
Snažni dualni električni pogon razvija ukupnu snagu od 157 kW (213 KS) zahvaljujući 94 kW (128 KS) snažnom stražnjem motoru koji omogućuje žustro ubrzanje (od 0 do 100 km/h za 7 s i 7,2 s u verziji sa 7 sjedala). Krajnja brzina ove izvedbe X-Traila je elektronski ograničena na 180 km/h. Što se električnih motora (sinkronizirani) tiče, sprijeda je njegov najveći okretni moment 330 Nm, a straga 195 Nm. Za pohranu energije, a time i sam pogon kotača, se brine litij-ionska baterija kapaciteta 1,73 kWh. Rezervoar goriva je u svim izvedbama pogona 55 litara.
U usporedbi s mehaničkim pogonom na sve kotače, okretni se moment na stražnju osovinu isporučuje 10.000 puta brže. Neprestana raspodjela okretnog momenta i gotovo savršena raspodjela mase pridonose sigurnijem upravljanju i većoj udobnosti, pretvarajući vožnju u dinamično, ali i krajnje ugodno iskustvo.
Proizvođač za naš testni model navodi sljedeće podatke: emisije CO2 u mješovitoj vožnji (WLTP) od 143-150 g/km, a potrošnju goriva 6,3-6,6 l/100 km u mješovitoj vožnji (WLTP). Naravno, treba će vam neko vrijeme da se naviknete na ovu pogonsku tehnologiju.
Isporuka snage i sustav kočenja prilagođeni su tako da pruže najveću udobnost i stabilnost u vožnji. Tehnologija e-4ORCE povećava sigurnost vozača tako što vjerno prati zadanu putanju na gotovo svim vrstama terena, bez potrebe za dodatnom intervencijom ili promjenom stila vožnje. Primjerice, prilikom vožnje u zavojima na cestama prekrivenima snijegom, vozilo može vjerno pratiti zadanu putanju zahvaljujući iznimno preciznoj kontroli motora i sustava kočenja te preciznoj raspodjeli okretnog momenta. Sigurno upravljanje na svim vrstama terena pretvara vožnju u još veći užitak, a vozačima ulijeva dodatno samopouzdanje.
Inženjeri su ugodili dualni električni motor sustava e-4ORCE kako bi postigli neusporedivu udobnost u vožnji. Uzdužno njihanje vozila smanjeno je zahvaljujući prikupljanju energije kočenja s pomoću stražnjeg motora, uz standardno prikupljanje energije kočenja s pomoću prednjeg motora koje je karakteristično za električna i hibridna vozila.
Uz poboljšanu raspodjelu okretnog momenta na prednje i stražnje kotače, sustav primjenjuje neovisno kočenje svih kotača kako bi povećao snagu vuče svakog kotača u zavojima. Zahvaljujući tomu vozilo savršeno slijedi pravac u zavojima uz minimalno okretanje upravljača. To se najbolje moglo iskusiti proteklog listopada na europskoj premijeri u terenskoj, off-road vožnji na posebno pripremljenom terenskom poligonu. I rekli smo već, unatoč predominantno ljetnim gumama bez naglašenih blokova profila, novi X-trail je pokazao da se jako dobro nosi s terenom, a isto tako treba naglasiti i njegovu krutu karoseriju i izvrstan ovjes. Sa zimskim gumama na našem semodnevnom testu X-Trail je upravo sjajan u terenskoj vožnji, iako uopće nije riječ o ourazito terenskim gumama. X-Trail s pravom može nositi epitet jednog sposobnog terenca.
Papučica e-Pedal
Budući da vozači 70 posto vremena provode na prigradskim prometnicama, Nissan je razvio e-Pedal Step – potpuno novi sustav za vožnju uz pomoć samo jedne papučice. U 'kreni-stani' vožnji gradom značajno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papučice na drugu, a vozačima omogućuje da ubrzaju i uspore koristeći samo papučicu gasa. Jednom kad se naviknete na aktiviranu e-Pedalu, više se nećete skidati s ove postavke.
Sustav je najprije potrebno aktivirati s pomoću tipke na središnjoj konzoli. Nakon toga, papučica gasa i dalje će služiti za ubrzavanje, no kad je otpustite vozilo će naglo usporavati. Otpuštanjem papučice gasa, sustav e-Pedal Step kočiti će X-Trail silom od 0,2 G, što je dovoljno za aktivaciju kočionih svjetala i smanjenje brzine na brzinu hoda pješaka, ali ne i za potpuno zaustavljanje. Zahvaljujući tomu, parkiranje pri nižim brzinama odvija se bez ikakvog napora. Upravljanje jednom papučicom omogućuje brze prilagodbe u vožnji, što gradsku vožnju čini još intuitivnijom, manje napornom i uglađenom.
Osim toga, ovaj sustav e-pedale sjajan je također u normalnoj vožnji asfalitanim regionalnim prometnicama, kao i u off-road vožnji, jer doista prilično praktično olakšava vožnju, bez stalnog pritiskanja kočnice. Rekli bismo, u 10 uobičajenih pritiskanja papučice kočnice kod prosječnog vozača, s e-Pedal sustavom ćete to učiniti samo 2 do 3 puta.
Za kraj, cijena novog X-Traila kreće s modelom Visia 1.5 VC-Turbo Mild Hybrid Xtronic CVT 2WD – 120 kW (163 KS) od 34.515 eura, model Visia e-POWER 2WD - 150 kW (204 KS) kreće od 38.844 eura, model Acenta e-POWER e-4ORCE 4WD - 157 kW (213 KS) od 45.168 eura. Naš testni model Tekna e-POWER e-4ORCE 4WD - 157 kW (213 KS) s dodatnom opremom (dvobojna karoserija, 20” alu naplatci, Nappa kožna sjedala) stoji 55.238 eura.
Nissan omogućava tvorničko jamstvo od 3 godine ili 100.000 prijeđenih km, kao i 5 godina ili 100.000 kilometara jamstva na električne komponente. Treba se, naravno, raspitati kod ovlaštene Nissan mreže je li u tijeku neka posebna akcija, kao ona iz svibnja od 5 godina produljenog jamstva ili 160.000 prijeđenih kilometara. Tu je i mogućnost 8 godina produljenog jamstva za kupce uz Nissan financiranje (uključuje 3 godine tvorničkog jamstva + 2 godine produljenog jamstva Real Garant i dodatne 3 godine produljenog jamstva Real Garant ili 160.000 km).
Povezane vijesti