Vozili Smo Novi Renault Clio:Kada u rujnu stigne u Hrvatsku bit će prosječno 11.000 kuna skuplji od aktualnog

30 srpnja 2019 - JutarnjiList

Vozili Smo Novi Renault Clio:Kada u rujnu stigne u Hrvatsku bit će prosječno 11.000 kuna skuplji od aktualnog

Premda je Clio jedan od onih automobila koji su već odavno sveprisutni na našim cestama i u našim životima, ipak nije lako samo tako povjerovati da je Renaultov mališan dogurao već do svoje pete generacije.

S druge strane, jasno je da je Clio i dalje ovdje i da će po svemu sudeći ovdje ostati još dugo, jer je tijekom četiri protekle generacije stalno povećavao svoju prodaju pa zapravo i ne čudi da je upravo on Renaultov najuspješniji model... Novi Clio izvana u dizajnerskom smislu predstavlja svojevrsnu evoluciju dosad poznatih kućnih rješenja pa se straga odnosno s boka malo više naslanja na prethodnika, a sprijeda sa specifičnim svjetlosnim sklopovima (LED je sada standard na svim izvedbama), šalje pozdrave Meganeu. Pogled na mjere, međutim, potvrđuje da je ovdje riječ o sasvim novom modelu: sa 404,8 cm dužine od prethodnika je kraći za 14 mm, a s tim pod ruku ovdje idu i 6 mm kraći razmak među osovinama te čak 30 mm niža krovna linija. Clio se dakle smanjio, ali samo izvana jer je u kabini osjetno narastao i to se osjeti već pri prvom ulasku u njegovu unutrašnjost, a isto vrijedi i za prtljažnik koji sada broji rekordnih 391 litru osnovne zapremnine.

Sve to, kao i činjenica da mu je karoserija u startu lakša za 22 kilograma zasluga je, dakako, niza faktora među kojima podjednako važno mjesto zauzimaju sasvim nova platforma CMB-F koja ovdje ima svoju premijernu primjenu, ali i pametna gradnja. Sjedala su, primjerice, vrlo udobna i čvrsta a vidno su tanja nego do sada što je na stražnjoj klupi donijelo 26 mm više mjesta za koljena, a u kabini se između ostaloga našlo mjesta i za čitavih 26 litara prostora u raznim pretincima.

Osim dojma kvalitetne izrade u kabini je, nadalje, na prvi pogled primjetno i puno više mekih materijala na armaturi i ostalim plohama (prema Renaultu čak 25 posto) s kojima vozač i putnici najčešće dolaze u dodir. Nov je i upravljač koji pruža bolji pogled na instrumentnu ploču, a za konačni ugođaj tu je veliki središnji zaslon sa 9,3 inča dijagonale (kao dva zaslona iz prethodnika postavljena jedan povrh drugoga), što je najviše ikad u Renaultovom modelu. Inspiriran je onime u Espaceu, a kako smo se mogli uvjeriti na nepoznatim magistralnim cestama na istoku Portugala, njegov okomiti položaj posebno pogoduje korištenju navigacije (s one-line pretragom i finim detaljima poput cijena goriva koje se na ruti ispisuju u realnom vremenu). I svemu ostalome, dakako: Clio je u skladu s aktualnim trendovima, dakako, jako dobro povezan automobil sa svim blagodatima sasvim prilagodivog Easy Linka i Multi Sensea, s manje potrebnih klikova do većine funkcija... A tu su dakako i Android Auto, Apple CarPlay, bežično punjenje mobitela, kao i top Bose audio...

Što se motorizacije tiče, na najzanimljiviji propulzijski sklop za Clio morat ćemo pričekati do početka iduće godine kada stiže E-tech hibrid temeljen na 1,6-litrenom benzincu, dva elektromotora, inovativnom multi-mode mjenjaču i 1,2 kWh bateriji. Do tada će u ponudi biti klasici, počevši od atmosferskih benzinaca SCe 65 i 75, pa do Blue dCi dizelaša sa 85 ili 115 KS.
Mi smo na djelu imali prilike isprobati dva benzinska TCe motora (100 i 130 KS) sa petstupanjskim ručnim odnosno sedamstupanjskim EDC mjenjačem, od kojih nam je potonji, u praksi vidno potentniji i tek malo rastrošniji (dinamični testni prosjek 6,6 l), u kombinaciji s novim paketom opreme R.S. Line, uz sportsku nastup, širu masku, veće kotače i detalje poput imitacije difuzora straga. Za klasičare je, pak, tu Initiale Paris, atraktivniji i bogatiji no ikad...

U Hrvatskoj ga očekujemo u rujnu, do kada će biti pripremljene i sve specifikacije i točne cijene. Zasad znamo da će auto, zahvaljujući svim pobrojanim i ostalim novostima, u prosjeku stajati oko 11.000 kuna više od prethodnika. To možda jest opravdano, ali nije malo, pa nije loša Renaultova odluka da još najmanje godinu dana (a možda i više) nastavi proizvoditi i "četvorku", koja će se pod imenom Long Life nastaviti nuditi Renaultovim kupcima...

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume