Vozili Smo Novi Renault Clio:Kada u rujnu stigne u Hrvatsku bit će prosječno 11.000 kuna skuplji od aktualnog

30 srpnja 2019 - JutarnjiList

Vozili Smo Novi Renault Clio:Kada u rujnu stigne u Hrvatsku bit će prosječno 11.000 kuna skuplji od aktualnog

Premda je Clio jedan od onih automobila koji su već odavno sveprisutni na našim cestama i u našim životima, ipak nije lako samo tako povjerovati da je Renaultov mališan dogurao već do svoje pete generacije.

S druge strane, jasno je da je Clio i dalje ovdje i da će po svemu sudeći ovdje ostati još dugo, jer je tijekom četiri protekle generacije stalno povećavao svoju prodaju pa zapravo i ne čudi da je upravo on Renaultov najuspješniji model... Novi Clio izvana u dizajnerskom smislu predstavlja svojevrsnu evoluciju dosad poznatih kućnih rješenja pa se straga odnosno s boka malo više naslanja na prethodnika, a sprijeda sa specifičnim svjetlosnim sklopovima (LED je sada standard na svim izvedbama), šalje pozdrave Meganeu. Pogled na mjere, međutim, potvrđuje da je ovdje riječ o sasvim novom modelu: sa 404,8 cm dužine od prethodnika je kraći za 14 mm, a s tim pod ruku ovdje idu i 6 mm kraći razmak među osovinama te čak 30 mm niža krovna linija. Clio se dakle smanjio, ali samo izvana jer je u kabini osjetno narastao i to se osjeti već pri prvom ulasku u njegovu unutrašnjost, a isto vrijedi i za prtljažnik koji sada broji rekordnih 391 litru osnovne zapremnine.

Sve to, kao i činjenica da mu je karoserija u startu lakša za 22 kilograma zasluga je, dakako, niza faktora među kojima podjednako važno mjesto zauzimaju sasvim nova platforma CMB-F koja ovdje ima svoju premijernu primjenu, ali i pametna gradnja. Sjedala su, primjerice, vrlo udobna i čvrsta a vidno su tanja nego do sada što je na stražnjoj klupi donijelo 26 mm više mjesta za koljena, a u kabini se između ostaloga našlo mjesta i za čitavih 26 litara prostora u raznim pretincima.

Osim dojma kvalitetne izrade u kabini je, nadalje, na prvi pogled primjetno i puno više mekih materijala na armaturi i ostalim plohama (prema Renaultu čak 25 posto) s kojima vozač i putnici najčešće dolaze u dodir. Nov je i upravljač koji pruža bolji pogled na instrumentnu ploču, a za konačni ugođaj tu je veliki središnji zaslon sa 9,3 inča dijagonale (kao dva zaslona iz prethodnika postavljena jedan povrh drugoga), što je najviše ikad u Renaultovom modelu. Inspiriran je onime u Espaceu, a kako smo se mogli uvjeriti na nepoznatim magistralnim cestama na istoku Portugala, njegov okomiti položaj posebno pogoduje korištenju navigacije (s one-line pretragom i finim detaljima poput cijena goriva koje se na ruti ispisuju u realnom vremenu). I svemu ostalome, dakako: Clio je u skladu s aktualnim trendovima, dakako, jako dobro povezan automobil sa svim blagodatima sasvim prilagodivog Easy Linka i Multi Sensea, s manje potrebnih klikova do većine funkcija... A tu su dakako i Android Auto, Apple CarPlay, bežično punjenje mobitela, kao i top Bose audio...

Što se motorizacije tiče, na najzanimljiviji propulzijski sklop za Clio morat ćemo pričekati do početka iduće godine kada stiže E-tech hibrid temeljen na 1,6-litrenom benzincu, dva elektromotora, inovativnom multi-mode mjenjaču i 1,2 kWh bateriji. Do tada će u ponudi biti klasici, počevši od atmosferskih benzinaca SCe 65 i 75, pa do Blue dCi dizelaša sa 85 ili 115 KS.
Mi smo na djelu imali prilike isprobati dva benzinska TCe motora (100 i 130 KS) sa petstupanjskim ručnim odnosno sedamstupanjskim EDC mjenjačem, od kojih nam je potonji, u praksi vidno potentniji i tek malo rastrošniji (dinamični testni prosjek 6,6 l), u kombinaciji s novim paketom opreme R.S. Line, uz sportsku nastup, širu masku, veće kotače i detalje poput imitacije difuzora straga. Za klasičare je, pak, tu Initiale Paris, atraktivniji i bogatiji no ikad...

U Hrvatskoj ga očekujemo u rujnu, do kada će biti pripremljene i sve specifikacije i točne cijene. Zasad znamo da će auto, zahvaljujući svim pobrojanim i ostalim novostima, u prosjeku stajati oko 11.000 kuna više od prethodnika. To možda jest opravdano, ali nije malo, pa nije loša Renaultova odluka da još najmanje godinu dana (a možda i više) nastavi proizvoditi i "četvorku", koja će se pod imenom Long Life nastaviti nuditi Renaultovim kupcima...

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo Stelvioalpinealpine a110Aston MartinaudiAudi SQ8AustraliaAustrijaautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautoškolabenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW M4BMW M5BMW X7boatboatsBosna i Hercegovinabrabusbrzinaburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDysonelectricEUeuropeevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgumegužvehacHAKHarley-Davidsonhondahow toHrvatskaHrvatske cestehydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonistraživanjejaguarjeepJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia Sportagekoenigseggkupnjalamborghinilancialand roverLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliopelOpel ComboOpel CorsaOsijekParis Motor Showpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911požarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kaznePSArabljenirabljeni autiRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijarenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault ZoeRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat LeonservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSlavonski BrodSljemesmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVolkswagenVolkswagen Golfvolvovozačivozačka dozvolavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume
Prodati auto