S druge strane, jasno je da je Clio i dalje ovdje i da će po svemu sudeći ovdje ostati još dugo, jer je tijekom četiri protekle generacije stalno povećavao svoju prodaju pa zapravo i ne čudi da je upravo on Renaultov najuspješniji model... Novi Clio izvana u dizajnerskom smislu predstavlja svojevrsnu evoluciju dosad poznatih kućnih rješenja pa se straga odnosno s boka malo više naslanja na prethodnika, a sprijeda sa specifičnim svjetlosnim sklopovima (LED je sada standard na svim izvedbama), šalje pozdrave Meganeu. Pogled na mjere, međutim, potvrđuje da je ovdje riječ o sasvim novom modelu: sa 404,8 cm dužine od prethodnika je kraći za 14 mm, a s tim pod ruku ovdje idu i 6 mm kraći razmak među osovinama te čak 30 mm niža krovna linija. Clio se dakle smanjio, ali samo izvana jer je u kabini osjetno narastao i to se osjeti već pri prvom ulasku u njegovu unutrašnjost, a isto vrijedi i za prtljažnik koji sada broji rekordnih 391 litru osnovne zapremnine.
Sve to, kao i činjenica da mu je karoserija u startu lakša za 22 kilograma zasluga je, dakako, niza faktora među kojima podjednako važno mjesto zauzimaju sasvim nova platforma CMB-F koja ovdje ima svoju premijernu primjenu, ali i pametna gradnja. Sjedala su, primjerice, vrlo udobna i čvrsta a vidno su tanja nego do sada što je na stražnjoj klupi donijelo 26 mm više mjesta za koljena, a u kabini se između ostaloga našlo mjesta i za čitavih 26 litara prostora u raznim pretincima.
Osim dojma kvalitetne izrade u kabini je, nadalje, na prvi pogled primjetno i puno više mekih materijala na armaturi i ostalim plohama (prema Renaultu čak 25 posto) s kojima vozač i putnici najčešće dolaze u dodir. Nov je i upravljač koji pruža bolji pogled na instrumentnu ploču, a za konačni ugođaj tu je veliki središnji zaslon sa 9,3 inča dijagonale (kao dva zaslona iz prethodnika postavljena jedan povrh drugoga), što je najviše ikad u Renaultovom modelu. Inspiriran je onime u Espaceu, a kako smo se mogli uvjeriti na nepoznatim magistralnim cestama na istoku Portugala, njegov okomiti položaj posebno pogoduje korištenju navigacije (s one-line pretragom i finim detaljima poput cijena goriva koje se na ruti ispisuju u realnom vremenu). I svemu ostalome, dakako: Clio je u skladu s aktualnim trendovima, dakako, jako dobro povezan automobil sa svim blagodatima sasvim prilagodivog Easy Linka i Multi Sensea, s manje potrebnih klikova do većine funkcija... A tu su dakako i Android Auto, Apple CarPlay, bežično punjenje mobitela, kao i top Bose audio...
Što se motorizacije tiče, na najzanimljiviji propulzijski sklop za Clio morat ćemo pričekati do početka iduće godine kada stiže E-tech hibrid temeljen na 1,6-litrenom benzincu, dva elektromotora, inovativnom multi-mode mjenjaču i 1,2 kWh bateriji. Do tada će u ponudi biti klasici, počevši od atmosferskih benzinaca SCe 65 i 75, pa do Blue dCi dizelaša sa 85 ili 115 KS.
Mi smo na djelu imali prilike isprobati dva benzinska TCe motora (100 i 130 KS) sa petstupanjskim ručnim odnosno sedamstupanjskim EDC mjenjačem, od kojih nam je potonji, u praksi vidno potentniji i tek malo rastrošniji (dinamični testni prosjek 6,6 l), u kombinaciji s novim paketom opreme R.S. Line, uz sportsku nastup, širu masku, veće kotače i detalje poput imitacije difuzora straga. Za klasičare je, pak, tu Initiale Paris, atraktivniji i bogatiji no ikad...
U Hrvatskoj ga očekujemo u rujnu, do kada će biti pripremljene i sve specifikacije i točne cijene. Zasad znamo da će auto, zahvaljujući svim pobrojanim i ostalim novostima, u prosjeku stajati oko 11.000 kuna više od prethodnika. To možda jest opravdano, ali nije malo, pa nije loša Renaultova odluka da još najmanje godinu dana (a možda i više) nastavi proizvoditi i "četvorku", koja će se pod imenom Long Life nastaviti nuditi Renaultovim kupcima...
Povezane vijesti