Vozili smo Peugeot 208 Hybrid 100 e-DCS6 GT: Sportski gradski automobil sjajnog dizajna i izvrsnog pogona

4 months,2 weeks ago - 18 lipnja 2024, tportal
Vozili smo Peugeot 208 Hybrid 100 e-DCS6 GT: Sportski gradski automobil sjajnog dizajna i izvrsnog pogona
Trocilindrični 1,2-litreni turbo benzinski motor u hribridnoj verziji omogućava mu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 s, uz krajnju brzinu od 193 km/h. Prosječna potrošnja mu je u kombiniranim uvjetima 4,5-4,7 l/100 km, a emisije CO2 od 101 do 105 g/km (WLTP)

Nije pretenciozno reći kako Peugeot 208, maleni gradski automobil B-segmenta, ne gubi na svojoj privlačnosti još otkako je izabran za Europski automobil godine 2020. Ono što je svakako dobrodošlo jest činjenica da je srpnju 2023. predstavljena njegova osvježena, facelift verzija.

Vratimo li se u njegovu bogatu prošlost, malo će tko biti svjestan činjenice da je prošla već 41 godina otkako se na tržištu pojavio njegov izvornik, model serije 200 godine 1983., isprva s oznakom Peugeot 205. Naš testni model točne oznake Peugeot 208 Hybrid 100 e-DCS6 GT vraća nas također u daleku prošlost kada je model 205 dobio i svoju trovratnu verziju GTi 1984. godine. Mnogo toga se otada promjenilo, ali spomenimo samo da je Peugeot 205 GTi imao tada 'zastrašujućih' 105 KS (77 kW) iz 1,6-litrenog motora.

Današnja testna 208 GT verzija snage je 100 KS, ali sada ima i moderni trocilindrični turbobenzinski hibridni motor 1.2 PureTech 100 EAT8 S&S. Riječ je o slabijoj GT verziji modela 208, jer jača hibridna verzija ima okruglih 100 kW ili 136 KS.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Kad je riječ o vanjskom izgledu osvježene 208-ice, sve verzije sada imaju novi prednji svjetlosni potpis. Na GT verzijama ova značajka svjetla ide još dalje: upečatljiv učinak triju svjetlećih kandži proširen je na funkciju osvjetljenja potpuno LED prednjih svjetala pomoću tri neovisna optička modula. Ovo smo mogli prvi puta vidjeti na Peugeotovim najnovijim modelima 9X8 Hypercar, 508 i 508 SW te 2008.

Svi novi modeli 208 imaju potpuno novi prednji kraj, gurajući ovaj maleni gradski automobil u novu eru Peugeot dizajna, s novim logom marke u središtu. Rešetka ima evoluirajući uzorak u boji karoserije koji se stapa s branikom. Ovaj dizajn odražava elektrifikaciju asortimana i daje novom 208 veću ravnotežu. Rešetka hladnjaka i karoserija više nisu podijeljeni, već čine cjelinu, povećavajući vizualnu robusnost, učinkovitost i modernost.

Tri dugačke okomite svjetleće kandže prepoznatljiv su element ovog potpisa na prednjem kraju automobila i integrirane su u sjajne crne umetke na braniku. Pomaknuti su prema vanjskom rubu automobila i pomažu da se 208 dobije čvršći, vizualno širi stav. Naš je model imao standardno automatsko upravljanje svjetlima duga/kratka.

Osvježeni 208 krasi novi dizajn stražnjih svjetala, koji se sada sastoji od tri vodoravne crvene kandže, umjesto nakošeno okomitih. Sastoje se od tri elegantne linije LED dioda koje produžuju crnu traku oko poklopca prtljažnika i daju automobilu upečatljiviji pogled straga te doprinose percepciji veće širine. Na GT verziji, svjetla za vožnju unatrag i žmigavci su također s LED diodama.

Prednje, bočne i stražnje pločice s imenom na novom 208 imaju nova slova i novu bazaltno sivu boju. Na stražnjoj strani, oznaka PEUGEOT sada stoji sama preko cijele širine poklopca prtljažnika. Potpuno električna izvedba E-208 je dobila oznaku 'E' u dvobojnoj plavoj i bijeloj boji.

Što se strukture tiče, i osvježeni 208 se kao i verzija prije facelifta temelji na najnovijoj generaciji platforme grupe PSA (sada Stellantis): CMP (Common Modular Platform). Namijenjena segmentima B i C, ova osnova za vozila upotpunjuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Sukladno svom nazivu, platforma CMP može se prilagoditi u pogledu više dimenzija vozila, ali i motorizacija. Obuhvaća sve vrste pogona te kupcima omogućuje odabir njihova preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li termički (benzinski ili dizelski) ili električni motor.

Novi Peugeot 208 i dalje ima iste kompaktne vanjske dimenzije: 4055 m duljine, 1765 m širine (s otovrenim retrovizorima 1960 mm), 1430 mm visine, međuosovinski razmak 2540 mm. Zapremina prtljažnika ostaje nepromijenjena i iznosi 352 litara ispod police za modele s benzinskim i hibridnim sklopom (električni E-208 ima 309 l).

Prtljažni prostor raste (do krova) s preklopljenim naslonima stražnjeg reda sjedala na 1163 l s benzinskim i hibridnim sklopom (električni 1118 l).

Što se težine novog 208 tiče, PureTech 75 S&S BVM5 teži 1033 kg, PureTech 100 S&S BVM6 teži 1090 kg, naš testni model Hybrid 100 e-DCS6 teži 1175 kg, Hybrid 136 e-DCS6 teži 1228 kg, a E-208 136 (100 kW) s 50 kWh baterijom i E-208 156 (115 kW) s 51 kWh baterijom teže 1455 kg.

Naš testni model je imao 17-colne aluminijske naplatke s aerodinamičkim dodatcima Yanaka standardne za GT verzije, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 205/45R17 V XL. Rezervni kotač je smanjenih dimenzija s gumama Uniroyal T 125/80R15.

Novi 208 dostupan je u sedam boja karoserije: Agueda Yellow žuta (nova i na našem testnom modelu), Selenium Grey siva (nova), Artense Grey siva, Perla Black crna, Banquise White bijela, Elixir Red crvena i Vertigo Blue plava. Svi novi modeli 208 imaju sjajno crne retrovizore, bez obzira na odabranu boju, a naša GT verzija standardno dolazi sa sjajno crnim lukovima kotača (i, kao opcija, crnim krovom).

Unutrašnjost
Peugeot 208 u GT razini opreme djeluje prilično sportski zahvaljujući ilustriranim novim opcijskim crnim presvlakama od Isabella TEP i alcantare s Adamite Green zelenim šavovima. Ova se verzija može pohvaliti najvišom razinom pozornosti posvećenoj detaljima, s ukrasima na armaturnoj ploči i naslonima za ruke koji također imaju elegantne prošive Adamite Green.

Peugeot je na već prvoj generaciji 208 predstavio svoj amblematski i-Cockpit®. Sada, na novom 208 je još tehnološkiji, povezaniji i ergonomičniji.

Instrumentna vozačeva ploča idealno je smještena u razini vozačevih očiju i ima digitalni zaslon na verzijama. Njegov izdašni 10-inčni digitalni zaslon ima novi dizajn i, na našoj GT verziji, 3D zaslon kao standard. Vozači mogu prilagoditi boju zaslona, kao i izgled i prezentaciju informacija, prema svojim željama.

Veliki središnji 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir standardan je na svim novim 208-icama, dok su prije prve dvije razine opreme dolazile sa 7-inčnim zaslonom. Ovo idealno sučelje olakšava upravljanje najnovijom generacijom Peugeot i-Connect i Peugeot i-Connect Advanced infotainment sustava.

Na testnom 208 GT, središnji zaslon ima HD tehnologiju, dok su na svim verzijama klavirske tipke i dalje su ispod središnjeg zaslona za brzi pristup ključnim funkcijama.

U srcu Peugeot i-Cockpit®-a, kompaktni upravljač je instrument užitka u vožnji, nudeći nenadmašnu agilnost i preciznost. Kompaktni upravljač novog 208 GT uključuje novi Peugeot znak u svom središtu i novi GT logo na donjem dijelu njegovog ruba. Za optimalnu ergonomiju, u njemu se nalaze kontrole za multimedijski sustav (audio, telefon), kao i kontrola glasnoće i glasa.

Novi 208 s automatskim mjenjačem, kao u našem slučaju, je zadržao elegantan, praktičan i diskretan izbornik predstavljen u proljeće 2022. Tu su i za GT verziju standardne aluminijske sportske papučice gas i kočnice, kao i aluminijske pločice na pragovima prednjih vrata s natpisom PEUGEOT.

Najnovija generacija Peugeot povezanih informacijskih sustava
Novi 208 sada standardno dolazi sa sustavom Peugeot i-Connect, a sve izvedbe mogu biti opremljene sustavom Peugeot i-Connect Advanced kao opcija.

Oba se kontroliraju putem središnjeg 10-inčnog zaslona osjetljivog na dodir visoke razlučivosti, koji se lako prilagođava, ima više prozora s widgetima ili prečacima, vrlo jednostavan za korištenje i brz kao pametni telefon. Lako je prelaziti kroz različite izbornike slijeva nadesno, odozgo prema dolje za obavijesti, ili čak dodirom s 3 prsta otvoriti početnu stranicu aplikacija.

Lako se možete vratiti na glavnu stranicu u bilo kojem trenutku pritiskom na tipku klavira 'Home' na dnu ekrana. Na vrhu ekrana trajni banner prikazuje informacije o vanjskoj temperaturi i klimatizaciji, poziciji na widget stranicama, podacima o povezivanju, obavijestima i vremenu.

Sustav Peugeot i-Connect nudi potpunu povezanost zahvaljujući funkciji bežičnog zrcaljenja (Apple CarPlay/Android Auto), a iskustvo je potpuno uz Peugeot i-Connect Advanced s TomTom povezanom navigacijom visokih performansi. Karta je prikazana na cijelom ekranu od 10 inča radi lakšeg čitanja.

Ažuriranja sustava provode se 'bežično'. Na Peugeot i-Connectu Advanced, naredba za prepoznavanje glasa na prirodnom jeziku 'OK PEUGEOT' omogućuje pristup svim zahtjevima koji se odnose na infotainment funkcije.

Kako bi pomogao korisnicima i odgovorio na sva pitanja koja bi mogli imati, sustav uključuje on-board dokumentaciju i upute.

Naša testna GT verzija standardno dolazi s 3 USB-C utičnice (dvije sprijeda, jedna straga) i USB-A utičnicom (straga). Oim toga naš je GT model imao standardni indukcijski punjač za pametne telefone od 15 W (u usporedbi s prethodnim 5 W). Nalazi se iza poklopca središnje konzole i znači da možete brzo napuniti svoj pametni telefon dok se koristi za bežično zrcaljenje.

Nove prednje i stražnje kamere za pomoć pri parkiranju sada nude sliku visoke razlučivosti. Ovisno o verziji, nova prednja kamera visoke razlučivosti (zajedno s nadzorom mrtvog kuta) sada je dostupna kao opcija, pružajući pogled od 360° (za GT verziju 180° je standardno) na neposredno okruženje automobila, neprocjenjivu pomoć pri parkiranju.

Sustavi pomoći vozaču
Uz nove kamere visoke razlučivosti za pomoć pri parkiranju, osvježenii 208 nudi svoje korisničke značajke koje vožnju čine sigurnijom i lakšom: Adaptivni tempomat s funkcijom Stop and Go i podesivom postavkom udaljenosti između vozila; Automatsko kočenje u nuždi s upozorenjem na sudar: detektira pješake i bicikliste, danju ili noću, od 7 do 140 km/h;

Prošireno prepoznavanje prometnih znakova i prikaz na digitalnoj ploči s instrumentima: znakovi stop, jednosmjerni, zabranjeno pretjecanje, kraj zabranjenog pretjecanja, uz uobičajena upozorenja o brzini; Aktivno upozorenje o napuštanju trake s korekcijom trake; Upozorenje na pozornost vozača, koje detektira pad pozornosti tijekom dugih razdoblja vožnje i pri brzinama većim od 65 km/h, analizirajući mikro-pokrete upravljača; Praćenje mrtvog kuta.

Pogonski sklop Hybrid 100 e-DCS6
Osvježeni Peugeot 208 dolazi s izborom šest pogonskih sklopova, uključujući novi potpuno električni motor od 115 kW (156 KS), koji nudi domet od 400 km (WLTP) i nove hibridne sklopove HYBRID 100 i HYBRID 136. Kada kažemo 6 pogonskih sklopova, onda mislimo na po dva benzinska motora, dva hibridna i dva potpuno električna motora. Dizelske verzije, naravno nema u ponudi. Sam proizvođač kaže da je za kupce koji prvi put traže elektrifikaciju, novi 208 pravi izbor.

Naime, 208 nudi dva nova 48V Hybrid pogonska sklopa iz Peugeota, koji se sastoje od najnovije generacije benzinskog motora PureTech od 100 KS i 136 KS, u kombinaciji s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji uključuje električni motor. Baterija u obje verzije je litij-ionska s 12 modula, korisnog kapaciteta 0,432/0,890 kWh.

Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija nudi dodatni okretni moment pri niskim okretajima i do 15 posto nižu potrošnju goriva. U gradskoj vožnji, novi 208 Hybrid 100 i Hybrid 136 mogu raditi više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija.

Naša je testna GT verzija imala Hybrid 100 e-DCS6 pogonski sklop. Slabija je to verzija hibridnog pogonskog sklopa snage 100 KS (74 kW), najvećeg okretnog momenta od 205 Nm pri 1750 okr./min. s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem, kojim se upravlja putem preklopne sklopke na središnjoj konzoli ili ručno polugicama na sportskom volanu.

Trocilindrični 1,2-litreni turbo benzinski motor u hribridnoj verziji dovoljan je za ubrzanje od 0 do 100 km/h od 9,8 s i krajnju brzinu od 193 km/h. Prosječna potrošnja mu je u kombiniranim uvjetima 4,5-4,7 l/100 km, a emisije CO2 od 101 do 105 g/km, sve po WLTP.

Snaga od 100 KS je dovoljna za nešto bržu vožnju kako i priliči jednoj GT verziji, bez obzira što bi bilo još atraktivnije voziti jaču GT verziju od 136 KS (ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,1 s, krajnja brzina 214 km/h). Vozač može odabrati jedan od tri načina vožnje: Sport, Normal i Eco.

Njegov ovjes je primjereno tvrd, a radi se o kombinaciji pseudo MacPherson ovjesa sprijeda i polukrute osovine na stražnjim kotačima.

Za kraj, što se cijena tiče, osvježeni Peugeot 208 kreće od razine ACTIVE PureTech 75 s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem od 18.212 eura, ACTIVE PureTech 100 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem od 19.620 eura. Hibridne verzije kreću od razine opreme ACTIVE PureTech od 100 KS s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem od 23.165 eura, a u GT verziji Hybrid 100 e-DCS6 kreće od 27.228 eura, s najjačim motorom PureTech od 136 KS s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem od 28.670 eura. Cijena našeg testnog modela sa svom dodatnom opremom stoji 30.378 eura.

Potpuno električne verzije kreću od verzije ACTIVE 136/50 kWh od 34.690 eura ili jače verzije ACTIVE 156/51 kWh od 36.990 eura. Najskuplja električna verzija je GT 156/51 kWh od 40.570 eura.

Support Ukraine