Zanimljiva reinterpretacija Citroën Berlinga inspirirana modelom 2CV Fourgonnette

1 year,6 months ago - 27 rujna 2022, tportal
Zanimljiva reinterpretacija Citroën Berlinga inspirirana modelom 2CV Fourgonnette
Talijanski karoserist Caselani na tržište donosi Berlingo 2CV Fourgonnette, službeno licenciran od strane Citroëna. Gospodarsko vozilo veličine 'M' (4,40 m) bit će dostupno za profesionalce, a potom će se proizvoditi i verzija za slobodno vrijeme za prijevoz osoba. Na izbor će biti svi tipovi motora, uključujući električni

Citroën Berlingo ima niz vanjskih stilskih komponenti koje odaju počast legendarnom 2CV Fourgonnette AU (U za 'Utility') lansiranom 1951. koji je uživao vjerne sljedbenike sa svojim brojnim izdanjima do 1987. Berlingo 2CV Fourgonnette njegova je moderna reinterpretacija, onaj koji ima sve prednosti povezane sa trenutnim Berlingom što se tiče arhitekture, utovarnih kapaciteta, modularnosti, ugrađenih tehnologija i performansi na cesti.

'Iznimno smo ponosni što je naš najprodavaniji Berlingo ponovno pregledao Caselani, crpeći inspiraciju iz kultnog 2 C V Fourgonnettea, koji je ostavio traga u povijesti Citroëna i šire u automobilskom sektoru. Rad na njegovom dizajniranju započeo je u studijima proizvođača karoserija. Zatim smo radili zajedno, ruku pod ruku. Naši vlastiti dizajneri pažljivo su pazili na rad kako bi osigurali da izvorni 2CV Fourgonnette nije previše doslovno interpretiran, već da rezultat doista ima Citroënov DNK u sebi. Digitalni alati s kojima smo navikli raditi korišteni su za obradu površina i skaliranje volumena, dajući vozilu moderan okus', rekao je Pierre Leclercq, voditelj Citroën Style.

Narudžbe će započeti 1. listopada, a početak proizvodnje planiran je za siječanj 2023.

Putovanje kroz vrijeme
Caselani je iskoristio val vintage trenda, koji je dobro utemeljen u talijanskoj kulturi automobila. Ovaj trend je očit i u vozilima za pojedince i profesionalce, što uključuje davanje novog života legendarnom modelu iz prošlosti, uz istovremeno uključivanje sve moderne opreme i visokih performansi koje možete pronaći na trenutnom vozilu.

Što se tiče konkretnog slučaja konverzije izvedene na Berlingu, to je reinterpretacija koja se oslanja na uspjeh pionirskog kombija i uspjeh modela Berlingo furgon, glavnog igrača u svom segmentu u Europi od lansiranja 1996., sve tri generacije koji su prodali više od 1.891.196 jedinica. Do kraja kolovoza 2022. bilo je drugo najuspješnije vozilo u svom segmentu u Europi, sa 17 posto tržišnog udjela. Vrlo svestrano vozilo koje se tijekom godina uspjelo iznova osmisliti i pionir u segmentu vozila za slobodno vrijeme, uvelo je brojne inovacije, uključujući integriranu kabinu, konfiguraciju s tri prednja sjedala, električnu parkirnu kočnicu i nedavno na trećoj generaciji, indikator preopterećenja. Također je bio jedan od prvih električnih kombija kada je lansiran 2013.

Caselani je ovu vježbu restiliziranja za Berlingo povjerio Davidu Obendorferu, poznatom po tome što je prethodno stilizirao Type H temeljen na Citroën Jumperu 2017. i novi Type HG za Jumpy/SpaceTourer 2020. Ovo upotpunjuje Citroënov asortiman dostavnih vozila koje je dizajnirao Caselani.

'Specifikacije dizajna nisu uključivale jednostavno kopiranje oblika starog kombija u najstrožem smislu. Umjesto toga, uključivali su povratak u prošlost i donošenje jedinstvenog šarma vozilu 21. stoljeća. Kao daleki potomak, Berlingo je u potpunosti dizajniran kao posveta Citroënu 2CV iz 1950-ih. Bio je to uzbudljiv izazov jer je originalni kombi imao potpuno drugačije proporcije. Imao je vrlo kratak prednji prepust, lijep dugi poklopac motora i vizualno samostalan prtljažni prostor, vrlo različite karakteristike od onih u Berlingu. Stoga sam se više usredotočio na sveukupni evokativan aspekt izvornog vozila, umjesto da naprežem pojedinačne elemente dizajna kako bi izgledali kao 2CV Fourgonnette.', objašnjava Caselanijev dizajner David Obendorfer.

Karakterisitični stilski elementi za neo-retro osobnost

Berlingo 2CV Fourgonnette je moderan 'lifestyle' prikaz, crpeći inspiraciju iz legendarnog 2CV AU lansiranog 1951., koji se u svoje vrijeme pokazao iznimno uspješnim s gotovo 1.247.000 prodanih jedinica, i njegovog potomka, 2CV AZU lansiranog 1954. Bezvremenski kodovi originalnog kombija nisu zaboravljeni:

  • Berlingoova prednja ploča potpuno je obnovljena, otkrivajući značajke koje su bile toliko karakteristične za stari 2CV iz prošlih dana. Rešetka, branik i lukovi kotača zamijenjeni su novim komponentama od stakloplastike prilagođenim okviru, koji uključuje kopče i vijke za njihovo pričvršćivanje. Sve ove komponente sastavljaju se u Caselanijevim radionicama u Lombardiji, u sjevernoj Italiji.
  • Kupolasti poklopac motora u obliku slova V sužava se prema donjem dijelu – 'štipa', da se izrazimo dizajnerovim žargonom – baš kao i prije. Čuveni poklopac s reljefnim prugama nalazi se u središtu prednje ploče, protežući se gotovo cijelom njom.
  • Okrugla prednja svjetla djelomično su odvojena od poklopca motora, uklapajući se u njega dok se šire prema natrag – za razliku od originalnih koji su bili potpuno pomaknuti. Modernija interpretacija s komponentama koje se uklapaju u ostatak vozila.
  • Utori s niskim reljefom na vrhu lukova kotača koji su se nalazili na starom 2CV i korišteni su za ventilaciju motora.
    Sa svojim konkavno izrezanim gornjim dijelom (ili u obliku slova M, proširenim prema vrhu), rešetka je atraktivna i izrazito Citroënova, amblematična za 2CV AU. Veliki kromirani 'ševroni' – potpis marke – istaknuti su, postavljeni točno u središte rešetke i prekriveni njome, dodatno ih naglašavajući. Sve te komponente ono su što je oblikovalo identitet kombija, povezujući ga s poviješću i ugledom Citroëna. Impozantna maska ​​hladnjaka je visoko zaobljena, integrirana u prednji dio i kao u to vrijeme čini jedno s poklopcem motora. Proteže se prema dolje od poklopca motora, ostavljajući dojam da lukovi kotača lebde - uklapajući se u ovu ključnu komponentu. Linija iznad svjetala za maglu, koja se proteže cijelom širinom vozila, dodatno pojačava ovaj efekt. Daje stabilnost prednjoj strani i širi je, pojačavajući njen robustan karakter.
  • Vizualno je prednji branik niži nego na Berlingu. Dok je branik 2CV-a bio kromiran, ovaj je obojen u bijelo, u kontrastu s karoserijom. Time se naglašava zaštitna priroda komponente, a istovremeno joj se daje određena suvremenost.
  • Bočne strane, stražnja vrata i krov dobili su drugu 'kožu', koja je iznad Berlingove karoserije. Sve ove komponente od stakloplastike odaju počast izrazito prepoznatljivoj valovitoj foliji 2CV. Ali na ovom vozilu oni su čisto dekorativni. Izvorno su imali stvarnu svrhu - oni su cijeloj strukturi davali krutost. Ove prugaste komponente i prerađeni – podignuti – krov – namjerni su pokušaj stvaranja stila u kojem je putnički dio vozila odvojen od teretnog dijela. To je već bila karakteristika starog kombija.
  • Na stražnjem dijelu vozila, mali okomiti prozor koji je zaobljen na vrhu i na dnu nalazi se na oba stražnja vrata Berlinga – dodatna počast modelu 2CV. Za moderniji dojam uklonjena je vrlo debela crna brtva oko prozora. Što se tiče stop svjetala i svjetla za vožnju unatrag, njihov savršeno okrugli oblik privlači pažnju svojom samom veličinom. Okruženi su crvenim rubovima, što ih čini još vidljivijima i daje im suvremeniji dojam.
  • Razna ključna mjesta na vozilu su kromirana, što je još jedan znak detalja koje je 2CV imao. To se odnosi na prednja svjetla, središnji rub poklopca motora, rešetku sa svojim 'ševronima' i obrubom, originalne poklopce glavčina (koji se još proizvode do danas) i kromirane ručke na prednjim svjetlima koje su korištene za njihovo otvaranje (za zamjenu žarulje). Jedino ručka za otvaranje poklopca motora nije uključena u ovu novu verziju.

Sve prednosti modernog vozila
U to je vrijeme 2CV Fourgonnette izazvao preokret u svom segmentu zbog toga kako je izgledao i kako se ponašao. Komercijalni kombi mogao je postići prosječne brzine između 40 i 50 km/h i prevoziti do 250 kg robe (kao i vozača) u efektivnom volumenu od 1,88 m³.

Nova verzija je uklonila svu buku dvocilindričnog motora i rupu u rešetki za ručicu za pokretanje motora. Nepotrebno je reći da Berlingo 2CV Fourgonnette sa sobom donosi najbolje iz svoje ere u pogledu udobnosti, prostora, modularnosti i sigurnosti. Berlingo Van može prevoziti 3 osobe (5 u privatnoj putničkoj verziji) i može ići znatno brže. Također je veći – njegov kapacitet utovara se učetverostručio: (sada može nositi do tone), a efektivni volumen mu se praktički utrostručio (sada iznosi 4,4 m³).

Unatoč tome što je kompaktan – što ga čini okretnim i lakim za rukovanje – i dalje se može pohvaliti s puno prostora, što ovo pomoćno vozilo čini idealnim alatom za trgovce i obrtnike. Zahvaljujući kabini Extenso®, efektivna duljina vozila može se produžiti do 3,09 m (veličina M) uvlačenjem suvozačevog sjedala. Kako bi se olakšala vožnja, utovar i izvođenje manevara, Berlingo Van ima do 18 tehnologija za pomoć vozaču i 4 tehnologije povezivanja. To uključuje head-up zaslon u boji, pristup i pokretanje bez upotrebe ruku, indikator preopterećenja i surround stražnju vidljivost, kao i Active Safety Brake, kontrolu stabilnosti vuče, Grip Control s Hill Assist Descent i sustav nadzora mrtvog kuta.

Gospodarsko vozilo dostupno je s 1.5 BlueHDi s dizelskim motorom, 1.2 PureTech s benzinskim motorom i automatskim mjenjačem EAT8. Električna verzija ima domet do 275 km dnevno, pružajući vožnju bez buke i vibracija. Ima isti efektivni volumen, a baterija mu se može napuniti do 80 posto u 30 minuta na javnoj punionici. ë-Berlingo Van ima funkciju odgođenog punjenja, a temperatura putničkog prostora može se unaprijed podesiti.

Citroën Berlingo 2CV Fourgonette zaokružuje ponudu modela Type H
Godine 2017., za proslavu 70. rođendana modela Type H (od kojih je 500.000 prodano između 1948. i 1981.), proizvođač karoserije razvio je komplet karoserije temeljen na Citroën Jumperu. Zatim je 2020. skrenuo pažnju na Jumpy/SpaceTourer.

Što se estetske preobrazbe tiče, tehnika je ista za sva tri Citroënova kombija. Sprijeda su komponente karoserije (poklopac motora, branik i lukovi kotača) zamijenjeni stakloplastikom. Bočni, stražnji i krovni dijelovi prekriveni su pločama zalijepljenim izravno na karoseriju. Okrugla prednja svjetla koriste se umjesto onih koja se nalaze na trenutnim komunalnim vozilima kako bi se usavršio starinski izgled i prožela im sva moćna osobnost Type H ili 2CV Fourgonnette.

Komplet Type H kompatibilan je sa svim tipovima karoserije Jumper (L1 4,96 / L2 4,95 / L3 5,99 / L4 6,30), a komplet HG dostupan je za sve veličine Jumpy /SpaceTourer (XS 4,60 m / M 4,95 / XL 5,30). Dostupne su i verzije za baze preinačenih kombija u Citroën katalogu, kao što su kombiji obloženi panelima, kombiji sa prozorima, šasije-kabine, platformske kabine, prilagođeni kombiji, kamperi, minibusevi, kamioni s hranom itd.

Transformacija Jumpera u Type H pokazala se pravim izazovom. Najveći Citroënov kombi zapravo nije pravokutnog oblika te ima svoj specifičan dizajn s brojnim linijama od kojih su neke prevučene preko panela. Komplet je razvijen kako bi se savršeno prilagodio karoseriji Jumpera stvarajući robusnu vezu između metalne strukture osnovnog vozila i ploča od stakloplastike. Komponenta dizajna monobloka stvorena je i integrirana za prednji dio vozila. Prednja strana i poklopac motora modelirani su zajedno kako bi se olakšalo sastavljanje i učvršćivanje površine. Značajna tehnička snaga, koja daje Berlingu 2CV Fourgonnette odlučan i robustan izgled.

Support Ukraine