AD Plastik: Dokaz da automobilska industrija živi i u Hrvatskoj!

19 prosinca 2019 - revijahak

AD Plastik: Dokaz da automobilska industrija živi i u Hrvatskoj!

Trebamo biti savršeno koordinirani i nemamo prostora za pogreške. Moramo isporučiti kvalitetne proizvode na vrijeme jer u protivnom ugrožavamo proizvodnju svojih kupaca

Hrvatska još uvijek nije dočekala globalnog proizvođača automobila na svojem području, ali zato ima respektabilne igrače u auto-industriji. Među njima je sigurno najistaknutiji solinski AD Plastik, čiji se proizvodi vrhunske kvalitete na bazi plastike ugrađuju u brojna vozila diljem svijeta.

AD Plastik pod ovim imenom posluje od 1994, a nastao je na temeljima splitske Jugoplastike koja je prije 50 godina počela s razvojem i proizvodnjom dijelova namijenjenih automobilskoj industriji. Danas solinski gigant ima čak osam tvornica u vlasništvu u pet različitih država: tri u Hrvatskoj (Solin i dvije u Zagrebu), dvije u Rusiji (Samara i Kaluga), te po jednu u Srbiji (Mladenovac), Mađarskoj (Tiszaujvaros) i Rumunjskoj (Mioveni – joint venture). U tim pogonima nastaju plastični proizvodi koji se ugrađuju u više od 90 različitih modela Renault Grupe, PSA Grupe, FCA Grupe, VW Grupe, Suzukija, Toyote, Forda, Opela, BMW-a, Daimlera, VAZ-a, GM-VAZ-a, Mitsubishija, Daewooa i mnogih drugih.

Lijepa solinska priča na zagrebačkom tlu je započela 1995. godine. Danas se AD Plastik može pohvaliti tvornicom Zagreb 1 u kojoj nastaju proizvodi namijenjeni eksterijeru vozila (fantastična lakirnica s automatiziranom linijom bojanja) i tvornicom Zagreb 2 u kojoj nastaju dijelovi koji se ugrađuju u interijer vozila (instrument ploča, obloge vrata i motora...). Glavni razlog širenju u hrvatsku metropolu bila je blizina tvornice Revoz iz Novog Mesta, iako treba naglasiti da za Slovence radi i matična tvornica u Solinu.

– Zbog smanjivanja troškova logistike i skraćivanja vremena isporuke proizvoda, a samim time i bolje konkurentnosti, u ovoj je industriji jako važno biti što bliže tvornicama svojih kupaca. Naime, ovo je industrija u kojoj se posluje bez zaliha i naši proizvodi direktno iz naših tvornica idu na proizvodne linije kupaca. Nekada je to bilo drukčije, ali promjene na tržištu su prepoznate na vrijeme, pa je gotovo u isto vrijeme pokrenuta proizvodnja u Zagrebu i Rusiji gdje smo radili s AvtoVAZ-om. Tvornica u Srbiji otvorena je zbog Fiata, u Rumunjskoj primarno zbog Dacije, a prošle smo godine kupili tvornicu u Mađarskoj koja se nalazi na jednom od najbrže rastućih tržišta u automobilskoj industriji, čime smo dodatno proširili portfelj svojih kupaca – rekao je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.

Prilikom posjeta Jankomiru, i osobno smo se uvjerili da iz ovih proizvodnih pogona u svijet odlazi vrlo vrijedna i kvalitetna roba. S obzirom da su dijelovi koji nastaju u lakirnici tvornice Zagreb 1 relativno veliki (radi se uglavnom o prednjim i stražnjim branicima), te ih zbog toga u tegljače stane točno određeni broj, blizina Novog Mesta je u ovom poslu od presudnog značaja.

– Trebamo biti savršeno koordinirani i nemamo prostora za pogreške. Moramo isporučiti kvalitetne proizvode na vrijeme jer u protivnom ugrožavamo proizvodnju svojih kupaca, a to u ovom poslu nije dopušteno. Kako biste to postigli, potrebna je uistinu vrhunska stručnost, znanje i iskustvo koje mi imamo. Naši su procesi vrlo zahtjevni i rigidni, ali jedino tako možete dostaviti jasno dogovorene komponente zadovoljavajuće kvalitete, eventualno jasno definiranih boja, točno dogovorenog dana – objašnjava Došen, dodajući kako su ove godine tvornice u Hrvatskoj prošle kroz veliki investicijski ciklus, a sljedeće godine ih isto očekuje u Rusiji, gdje će stići novi alati i strojevi potrebni za realizaciju novih poslova ugovorenih upravo u ovoj godini:

– Za opstanak u ovako dinamičnoj industriji, nužno je stalno ulaganje u najmoderniju opremu s najboljim tehničkim karakteristikama. Naše su linije bojenja opremljene najsuvremenijim uređajima s najvišim stupnjem zaštite okoliša i u svim aspektima trebamo biti na zavidnoj razini.

AD Plastik trenutno u Hrvatskoj ima oko 1.600 zaposlenih, pri čemu su pogoni u Solinu i Zagrebu podjednako brojni. Ovaj najveći hrvatski proizvođač plastičnih komponenti za automobilsku industriju još uvijek nema ozbiljnih problema s pronalaskom adekvatne radne snage, iako je na tržištu teško pronaći ljude s iskustvom u ovoj industriji koja u Hrvatskoj nije razvijena. Iako su proizvodni pogoni u tvornicama automatizirani, pokazuju kako robotizacija nužno ne donosi smanjenje broja zaposlenika.

– Naprotiv, mi kontinuirano ulažemo u automatizaciju i robotizaciju postrojenja, a istovremeno zapošljavamo sve veći broj ljudi. Sukladno tome, mijenja se opis poslova i otvaraju se potpuno nova radna mjesta. Robotizacija je mnoge poslove učinila znatno bržim, sigurnijim i kvalitetnijim, kako za kupce tako i za same zaposlenike. Ljudski je faktor nezamjenjiv unatoč robotizaciji. Ona nam donosi povećanu potrebu za kadrovima iz STEM područja. Ulaganje u moderne tehnologije i automatizaciju nužno je za opstanak, jedino tako možemo biti konkurentni. To je preduvjet za ugovaranje novih poslova i daljnji rast i razvoj kompanije – govori Došen.

Plastični dijelovi danas su zastupljeni u svim vozilima, klasičnim, hibridnim i onim najmodernijima – na struju, u čijem proizvodnom procesu sudjeluje i hrvatska tvornica, zbog čega AD Plastik ne mora brinuti za budućnost. Solinjani prate sve trendove u svjetskoj auto-industriji i duboko vjeruju da im najbolje godine tek dolaze. Počevši već od 2020...

– Smanjenje težine vozila, veća udobnost, bolja sigurnost i prilagodljivost, ključni su ciljevi automobilske industrije. Udio plastičnih komponenti u automobilima sigurno će rasti, bez obzira o kojoj vrsti pogonskog goriva je riječ. Manja težina vozila smanjuje emisije CO2, a plastične komponente tu zasigurno imaju veliku prednost u odnosu na druge materijale, ali u prednosti su i zbog svoje oblikovnosti, lakoće održavanja, otpornosti na habanje, višestruke mogućnosti dekoriranja i personalizacije, troškova transporta i uporabe. Tehnički i tehnološki unaprjeđeni polimerni materijali bit će osnova za veći dio interijera i eksterijera vozila i u budućnosti. Uz znanje, iskustvo i kvalitetu koju imamo, možemo sigurno usmjeriti svoj pogled prema budućnosti automobilske industrije – zaključio je Došen.

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo Stelvioalpinealpine a110Aston MartinaudiAudi SQ8AustraliaAustrijaautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautoškolabenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW M4BMW M5BMW X7boatboatsBosna i Hercegovinabrabusbrzinaburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDysonelectricEUeuropeevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgumegužvehacHAKHarley-Davidsonhondahow toHrvatskaHrvatske cestehydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonistraživanjejaguarjeepJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia Sportagekoenigseggkupnjalamborghinilancialand roverLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliopelOpel ComboOpel CorsaOsijekParis Motor Showpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911požarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kaznePSArabljenirabljeni autiRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijarenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault ZoeRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat LeonservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSlavonski BrodSljemesmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVolkswagenVolkswagen Golfvolvovozačivozačka dozvolavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume
Prodati auto