AD Plastik: Dokaz da automobilska industrija živi i u Hrvatskoj!

19 prosinca 2019 - revijahak

AD Plastik: Dokaz da automobilska industrija živi i u Hrvatskoj!

Trebamo biti savršeno koordinirani i nemamo prostora za pogreške. Moramo isporučiti kvalitetne proizvode na vrijeme jer u protivnom ugrožavamo proizvodnju svojih kupaca

Hrvatska još uvijek nije dočekala globalnog proizvođača automobila na svojem području, ali zato ima respektabilne igrače u auto-industriji. Među njima je sigurno najistaknutiji solinski AD Plastik, čiji se proizvodi vrhunske kvalitete na bazi plastike ugrađuju u brojna vozila diljem svijeta.

AD Plastik pod ovim imenom posluje od 1994, a nastao je na temeljima splitske Jugoplastike koja je prije 50 godina počela s razvojem i proizvodnjom dijelova namijenjenih automobilskoj industriji. Danas solinski gigant ima čak osam tvornica u vlasništvu u pet različitih država: tri u Hrvatskoj (Solin i dvije u Zagrebu), dvije u Rusiji (Samara i Kaluga), te po jednu u Srbiji (Mladenovac), Mađarskoj (Tiszaujvaros) i Rumunjskoj (Mioveni – joint venture). U tim pogonima nastaju plastični proizvodi koji se ugrađuju u više od 90 različitih modela Renault Grupe, PSA Grupe, FCA Grupe, VW Grupe, Suzukija, Toyote, Forda, Opela, BMW-a, Daimlera, VAZ-a, GM-VAZ-a, Mitsubishija, Daewooa i mnogih drugih.

Lijepa solinska priča na zagrebačkom tlu je započela 1995. godine. Danas se AD Plastik može pohvaliti tvornicom Zagreb 1 u kojoj nastaju proizvodi namijenjeni eksterijeru vozila (fantastična lakirnica s automatiziranom linijom bojanja) i tvornicom Zagreb 2 u kojoj nastaju dijelovi koji se ugrađuju u interijer vozila (instrument ploča, obloge vrata i motora...). Glavni razlog širenju u hrvatsku metropolu bila je blizina tvornice Revoz iz Novog Mesta, iako treba naglasiti da za Slovence radi i matična tvornica u Solinu.

– Zbog smanjivanja troškova logistike i skraćivanja vremena isporuke proizvoda, a samim time i bolje konkurentnosti, u ovoj je industriji jako važno biti što bliže tvornicama svojih kupaca. Naime, ovo je industrija u kojoj se posluje bez zaliha i naši proizvodi direktno iz naših tvornica idu na proizvodne linije kupaca. Nekada je to bilo drukčije, ali promjene na tržištu su prepoznate na vrijeme, pa je gotovo u isto vrijeme pokrenuta proizvodnja u Zagrebu i Rusiji gdje smo radili s AvtoVAZ-om. Tvornica u Srbiji otvorena je zbog Fiata, u Rumunjskoj primarno zbog Dacije, a prošle smo godine kupili tvornicu u Mađarskoj koja se nalazi na jednom od najbrže rastućih tržišta u automobilskoj industriji, čime smo dodatno proširili portfelj svojih kupaca – rekao je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.

Prilikom posjeta Jankomiru, i osobno smo se uvjerili da iz ovih proizvodnih pogona u svijet odlazi vrlo vrijedna i kvalitetna roba. S obzirom da su dijelovi koji nastaju u lakirnici tvornice Zagreb 1 relativno veliki (radi se uglavnom o prednjim i stražnjim branicima), te ih zbog toga u tegljače stane točno određeni broj, blizina Novog Mesta je u ovom poslu od presudnog značaja.

– Trebamo biti savršeno koordinirani i nemamo prostora za pogreške. Moramo isporučiti kvalitetne proizvode na vrijeme jer u protivnom ugrožavamo proizvodnju svojih kupaca, a to u ovom poslu nije dopušteno. Kako biste to postigli, potrebna je uistinu vrhunska stručnost, znanje i iskustvo koje mi imamo. Naši su procesi vrlo zahtjevni i rigidni, ali jedino tako možete dostaviti jasno dogovorene komponente zadovoljavajuće kvalitete, eventualno jasno definiranih boja, točno dogovorenog dana – objašnjava Došen, dodajući kako su ove godine tvornice u Hrvatskoj prošle kroz veliki investicijski ciklus, a sljedeće godine ih isto očekuje u Rusiji, gdje će stići novi alati i strojevi potrebni za realizaciju novih poslova ugovorenih upravo u ovoj godini:

– Za opstanak u ovako dinamičnoj industriji, nužno je stalno ulaganje u najmoderniju opremu s najboljim tehničkim karakteristikama. Naše su linije bojenja opremljene najsuvremenijim uređajima s najvišim stupnjem zaštite okoliša i u svim aspektima trebamo biti na zavidnoj razini.

AD Plastik trenutno u Hrvatskoj ima oko 1.600 zaposlenih, pri čemu su pogoni u Solinu i Zagrebu podjednako brojni. Ovaj najveći hrvatski proizvođač plastičnih komponenti za automobilsku industriju još uvijek nema ozbiljnih problema s pronalaskom adekvatne radne snage, iako je na tržištu teško pronaći ljude s iskustvom u ovoj industriji koja u Hrvatskoj nije razvijena. Iako su proizvodni pogoni u tvornicama automatizirani, pokazuju kako robotizacija nužno ne donosi smanjenje broja zaposlenika.

– Naprotiv, mi kontinuirano ulažemo u automatizaciju i robotizaciju postrojenja, a istovremeno zapošljavamo sve veći broj ljudi. Sukladno tome, mijenja se opis poslova i otvaraju se potpuno nova radna mjesta. Robotizacija je mnoge poslove učinila znatno bržim, sigurnijim i kvalitetnijim, kako za kupce tako i za same zaposlenike. Ljudski je faktor nezamjenjiv unatoč robotizaciji. Ona nam donosi povećanu potrebu za kadrovima iz STEM područja. Ulaganje u moderne tehnologije i automatizaciju nužno je za opstanak, jedino tako možemo biti konkurentni. To je preduvjet za ugovaranje novih poslova i daljnji rast i razvoj kompanije – govori Došen.

Plastični dijelovi danas su zastupljeni u svim vozilima, klasičnim, hibridnim i onim najmodernijima – na struju, u čijem proizvodnom procesu sudjeluje i hrvatska tvornica, zbog čega AD Plastik ne mora brinuti za budućnost. Solinjani prate sve trendove u svjetskoj auto-industriji i duboko vjeruju da im najbolje godine tek dolaze. Počevši već od 2020...

– Smanjenje težine vozila, veća udobnost, bolja sigurnost i prilagodljivost, ključni su ciljevi automobilske industrije. Udio plastičnih komponenti u automobilima sigurno će rasti, bez obzira o kojoj vrsti pogonskog goriva je riječ. Manja težina vozila smanjuje emisije CO2, a plastične komponente tu zasigurno imaju veliku prednost u odnosu na druge materijale, ali u prednosti su i zbog svoje oblikovnosti, lakoće održavanja, otpornosti na habanje, višestruke mogućnosti dekoriranja i personalizacije, troškova transporta i uporabe. Tehnički i tehnološki unaprjeđeni polimerni materijali bit će osnova za veći dio interijera i eksterijera vozila i u budućnosti. Uz znanje, iskustvo i kvalitetu koju imamo, možemo sigurno usmjeriti svoj pogled prema budućnosti automobilske industrije – zaključio je Došen.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3test rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAvanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume