Autocesta Zagreb – Karlovac dobit će treći trak!?

7 years,4 months ago - 21 prosinca 2016, Automobili.hr
Autocesta Zagreb – Karlovac dobit će treći trak!?
Autocesta Zagreb – Karlovac slovi za jednu od najprometnijih autocesta u Hrvatskoj. Problem prometne zagušenosti nije nov, a sada će po svemu sudeći napokon biti riješen.

Već ste imali prilike čitati o Hrvatskim cestama smrti, Podravskoj i Jadranskoj magistrali. Međutim, Lijepa naša nema problem samo s magistralama, odnosno regionalnim cestama već i s autocestama. Jedna od problematičnijih, autocesta Zagreb – Karlovac, sagrađena je pred više od 40. godina, a danas preko ljetnih mjeseci njome prometuje više od 70.000 vozila dnevno što je iznad njezinog kapaciteta. Struka je svijena tog problema i prema svemu sudeći spomenuta autocesta dobit će treći trak.

Iako se ovaj problem nije pojavio preko noći do sad gotovo da i nije bilo ozbiljnije ideje kako riješiti problem prekapacitiranosti, odnosno sigurnosti. Dok se raspravljalo o uvođenju vinjeta, bojanju tunela, privatizaciji i monetizaciji, ljudi su gubili živote. Tako se na primjer prije nešto više od pola godine dogodila stravična prometna nesreća koja je na žalost rezultirala izgubljenim životom. Valja podsjetiti i na problematične slučajeve vožnje u krivom smjeru koji su bili aktualni prije nekoliko godina, a da se ne nabrajaju ostale prometne nesreće.

Međutim, ako ste se ponadali kako će se već iduće ljeto za vrijeme turističke sezone, sukladno dobroj praksi u Hrvata, krenuti graditi treći trak, gadno ste se prevarili. Naime, Početak gradnje trebao bi krenuti tek 2020. godine. Ideja kako će se cijela priča izvesti još je u nastajanju, a cijeli projekt bi prema svemu sudeći trebao biti težak oko 117 milijuna kuna. Dio tog nova bi trebao doći iz fondova Europske Unije, a dio bi iz proračuna platili porezni obveznici.

Kako to već biva u Hrvatskoj, mišljenja oko potrebe proširivanja autoceste su različita. Dio struke tvrdi da je proširivanje nužno dok drugi dio smatra da postoje drugi načini kako povećati sigurnost, odnosno riješiti problem prekapacitiranosti. Ako se ipak krene u projekt proširivanja bit će potrebno izvesti niz dodatnih, popratnih radnji. Pošto se za ovu dionicu autoceste nije predviđalo proširivanje, nužno je rušiti i ponovno graditi niz objekata, a neki od njih su i nadvožnjaci.

Pošto se studija izvedivosti još treba izraditi, a struka je podijeljena postavlja se pitanje hoće li ponovno vrijediti ona stara narodna, tresla se brda, rodio se miš? Problem svakako postoji i treba pozdraviti svaku inicijativu njegovog rješavanja, jer uz problem prekapacitiranosti, potrebno je riješiti i problem odvodnih kanala, bukobrana i još poneku stvarčicu koja će uvelike povećati sigurnost. Inače, autocesta Zagreb – Karlovac je jedna od prvih autocesta u Hrvatskoj. Izgrađena je davnih 70tih godina kad je njome dnevno prolazilo oko 10.000 automobila.

Support Ukraine