Cijene klasičnih, benzinskih i dizelskih goriva već godinama dodiruju, katkad i premašuju granicu od 10 kuna, što je za posljedicu imalo kontinuiranu privlačnost alternativa poput autoplina. Cijena litre LPG-a (Inin LPG – 4,47 kn/l), naime, još uvijek je uglavnom više nego upola niža od one benzina (Inin Eurosuper 95 – 9,25 kn/l) ili dizela (Inin eurodizel – 9,47 kn/l), što ugradnju i/ili korištenje LPG instalacije čini vrlo primamljivom opcijom za vozače benzinskim motorima pokretanih automobila, posebice ako godišnje prelaze veću kilometražu. Osim što je upola jeftiniji od benzina, autoplin nerijetko služi kao način da vozači anuliraju ionako nešto višu ili visoku potrošnju njihovih Otto-motora.
Posljednjih godina, broj proizvođača automobila koji nude tvorničku ugradnju plinske instalacije sve je manji, a onaj tvrtki koje nude naknadnu ugradnju istih sustava – sve veći.
Tvornička ugradnja autoplina
Jedan od najpoznatijih proizvođača koji na hrvatskom tržištu nude tvorničku ugradnju LPG instalacije jest Opel. Njemačka marka već dugi niz godina raspolaže brojnim modelima s opcijskim LPG-om, ali i kod njih je ta paleta sve manja. Danas, primjerice, Opel nudi tek tri modela s tvorničkim autoplinom – Adam, Corsu i Mokku.
Gradski Adam, među ostalim, nudi se sa standardnom i LPG verzijom 1,4-litrenog benzinca s 87 KS. Potonja “plinska” inačica u kombiniranom prosjeku troši 5,8 l/100 km benzina i 7,4 l/100 km autoplina. Osim toga, raspoloživa je s nekoliko razina opreme (Jam, Unlimited, Glam i Slam), a raspon cijena kreće se od 110.288 do 121.217 kuna. Svaka od izvedbi, drugim riječima, skuplja je za 8535 kuna u odnosu na istovjetnu benzinsku inačicu bez LPG instalacije.
Corsa LPG također dolazi u kombinaciji sa spomenutim 1,4-litrenim motorom, doduše s 90 KS, a dostupna je s paketima opreme Selection, Enjoy, Color Edition i Cosmo te u kombiniranom prosjeku troši 6,1 litru benzina, odnosno 7,8 l/100 km LPG-a. Cijene se kreću od 93.295 do 110.132 kune, što je oko 4500 kuna više u odnosu na istu benzinsku izvedbu bez “plinske” instalacije.
Turbobenzinska Mokka s 1,4-litrenim motorom i 140 KS dostupna je s LPG instalacijom te dva paketa opreme (Enjoy i Innovation) i cijenom od 164.846 i 177.600 kuna, koja je čak i nešto niža od istovjetne, usporedive verzije bez autoplina. Mokka LPG ima kombiniranu prosječnu potrošnju benzina od 6,7 l/100 km, a autoplina od 7,7 l/100 km.
Dacia je još jedna marka koja je na hrvatskom tržištu poznata po modelima s tvornički ugrađenom LPG instalacijom. Štoviše, od ukupno sedam dostupnih modela, njih čak pet može se dobiti uz autoplin. Sandero, Logan i Logan MCV nude se u kombinaciji s 0,9-litrenim TCe trocilindrašem s 90 KS i LPG instalacijom, a sva tri modela mogu se kombinirati s Essential ili Comfort paketima opreme te imaju slične kombinirane prosjeke potrošnje benzina (5,8 l/100 km) i autoplina (7,5 l/100 km). Cijene se kreću od 78.900 kuna za Sandero (3500 kuna više u odnosu na 0,9-litrenu verziju bez LPG-a), od 79.400 kuna za Logan i od 84.900 za Logan MCV.
Novi Duster i Dokker, s druge strane, nude tvorničku LPG instalaciju uz 1,6-litreni SCe benzinski motor sa 115, odnosno 102 KS. Duster je pritom “ograničen” samo na Essential opremu te troši 6,8 litara benzina i 8,7 litara LPG-a, a Dokker se može dobiti uz Essential ili Comfort opremu te troši 7,2 l/100 km benzina i 9,1 l/100 km autoplina. Cijene počinju od 107.900 kuna za Duster, odnosno od 103.000 kuna za Dokker.
U oba slučaja, Opelovu i Dacijinu, LPG instalacije potječu od provjerenih i godinama dokazanih proizvođača, a iako većina kupaca neće biti zainteresirana za kupnju “plinskih” verzija navedenih modela, dobro je znati da postoje kao opcije u slučaju da tražite dodatnu uštedu po kilometru vožnje.
Naknadna ugradnja plina
Ono što posljednjih godina brojne vozače usmjerava prema LPG-u ujedno je sve povoljnija cijena naknadne ugradnje instalacije, koja u nekim slučajevima može biti više nego dvostruko niža u odnosu na cijene od prije desetak godina. Ovisno o tome koga slušate, neki će vas mehaničari upozoriti na oprez kod ugradnje povoljnijih instalacija, poput kineskih, ruskih ili turskih, koje navodno nisu na razini talijanskih, poljskih ili nizozemskih sustava, no mnogi korisnici tih jeftinijih instalacija sasvim su zadovoljni njihovim performansama i pouzdanošću.
Brojne tvrtke na hrvatskom tržištu nude naknadnu ugradnju LPG instalacije, a cijene variraju ovisno o tome koliko vaš benzinski automobil ima cilindara i koje Euro norme o dopuštenoj emisiji CO2 udovoljava. Tako, primjerice, cijene povoljnijih instalacija za četverocilindarske modele mogu varirati od samo 4500 do 7500 kuna, za šesterocilindarske od 7000 do 10.000 kuna, a za osmerocilindraše od 8000 do 11.000 kuna.
Isplati li se takva investicija, ovisi o vašim vozačkim navikama, odnosno ponajprije o količini prijeđenih kilometara na godinu, no s obzirom na danas uistinu povoljne cijene instalacija, doduše katkad razmjerno nepoznatih brendova, ne sumnjamo da će mnogi uvidjeti prednost vožnje na LPG.
Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/auti/autoplin-istrazili-smo-tko-sve-nudi-tvornicku-te-koliko-stoji-naknadna-ugradnja-1299446 - www.vecernji.hr
Povezane vijesti