Dacia, marka u sklopu Renault grupe, poznato je da je jedan od rijetkih proizvođača automobila na svijetu koji još uvijek nudi dvogorivne motore. Riječ je zapravo o jednom motoru koji koristi benzin i LPG (UNP ili ukapljeni naftni plin) i koji je na tržištu još od davne 2010. godine.
Rekli smo da ih nema puno, a što se Hrvatske tiče u ovome trenutku možemo naći u ponudi samo tri marke koje nude takvu mogućnost: Dacia, Renault i Fiat. Treba reći i kako je motor Dacije identičan motoru koji se ugrađuje u npr. Renault Clio. Ipak je riječ o sestrinskim tvrtkama.
Naravno, riječ je o dvogorivnom motoru koji se ugrađuje direktno kod proizvođača u procesu serijske proizvodnje automobila. Isto tako, to ne znači da se i naknadno kod ovlaštenih radionica za ugradnju plinske instalacije u osobne automobile ne može to napraviti. Vrijedno je napomenuti kako i kod ovlaštenih radionica to može (i mora) biti napravljeno na najvišoj razini, uz sve potrebne certifikate i homologaciju. Radionice ovlaštene za ugradnju se nalaze u registru Centra za vozila Hrvatske.
Ono što je povod ovom članku jest činjenica kako je upravo Dacia nedavno (krajem rujna) dostigla brojku od 1 milijun LPG vozila (u svim zemljama domaćinima zajedno). Isto tako, fascinira činjenica je Dacia lider na europskom tržištu UNP-a sa 67 posto udjela na kraju srpnja 2024. od čega je gotovo 40 posto kupaca marke odabralo LPG vozila.
Povezane vijesti