Budući klasici: Ovi auti će uskoro vrijediti puno više

12 listopada 2018 - Auto Start

Budući klasici: Ovi auti će uskoro vrijediti puno više

Predviđanje koji bi autiomobili u budućnosti mogli postati klasici može biti poprilično riskantno, ali postoji velik potencijal da mnogi od njih vlasnicima stvore dobru zaradu

Kako bi se prepoznao budući klasik, bitno je sagledati nekoliko stavki - koliko je automobil trenutno poželjan, koliko je primjeraka proizvedeno te ima li dizajn koji će uvijek biti privlačan. Također, poželjna stavka može biti ako je automobil na neki način revolucionaran, svojom tehnologijom ili značenjem za neku publiku.

Honda Integra Type R (1995. – 2001.)

Honda se proslavila svojom Integrom pod kodnim nazivom 'DC2', koja je proglašena najboljim automobilom s prednjim pogonom ikada. Pokreće ju 1,8-litreni motor VTEC koji razvija 204 konjske snage pa sevvrti do čak 8800 okretaja. Cijena takve 'zabave' varira između 60 i 115 tisuća kuna, a s obzirom na to da ih je svaki dan sve manje na cestama, vrijednost može ići samo gore.

Audi TT (1998. – 2006.)

Originalni TT je 1998. godine svojim dizajnom osvojio svijet, a kako i ne bi kad se još i danas svi okreću za njime. Na našim cestama može se pronaći nekoliko primjeraka, a vrijednost mu se kreće na 40 tisuća kuna. Audi TT prve generacije pokreće 1,8-litreni turbomotor sa 180 KS i s pogonom na sva četiri kotača.

Renault Sport Clio 182 Cup (2005.)

'Bahati mališan' diči se svojom snagom i malom masom. Pokreće ga 2-litreni benzinac sa 16 ventila, koji razvija više od 180 konjskih snaga, a sve to na masu od samo tisuću kilograma. U kombinaciji s tvrđim ovjesom, Clio postaje prava zvijer, a vrijednost mu se kreće već od 37 tisuća kuna, no na našim cestama gotovo da ga ni nema. Rast vrijednosti ovakvih automobila je poprilično očekivan.

Alfa Romeo 147 GTA (2002. – 2005.)

Dok je većina sportskih kompakata pogonjena 4-cilindrašima, Alfa je u 147 GTA sakrila 'zvijer'. Pokreće ju 3,2-litreni motor V6 s 250 KS, koji pruža savršene performanse i jednu od najboljih simfonija koju možete čuti. Cijene ovakvog automobila se kreću od 60 do 100 tisuća kuna, a vrlo je vjerojatno da će vrijednost uskoro rasti.

Volkswagen Corrado (1988. – 1995.)

Volkswagenov Corrado u svoje je vrijeme nudio savršen kompromis između coupea i kompakta, a ponudom motora postao je još poželjniji. Iako najčešće pogonjen 1,8-litrenim motorom koji razvija 130 KS, najpoželjnija verzija bila je ipak ona s poznatim motorom VR6. S niti pretvrdim niti premekim ovjesom Corrado je bio odličan za svakodnevno korištenje, a pritiskom na papučicu gasa bez problema bi pokazao svoje sportsko lice.

Mercedes C36 AMG (1997. – 2004.)

Mercedesova linija W202 uvijek je bila nekako u sjeni BMW-ove Serije 3 pa tako danas i modeli M3 se smatraju poželjnijim od navedene 'zvijeri'. Pokreće ju 3,6-litreni redni 'šestak' koji razvija više od 280 konjskih snaga, ali to nije najveća vrijednost ovog automobila. C36 AMG prvi je automobil koji su zajednički razvili Mercedes i AMG te se zbog toga smatra začetnikom jedne iznimno važne suradnje u automobilskoj povijesti.

Maserati Quattroporte (2002. – 2012.)

Luksuznu limuzinu pokreće 4,2-litreni Ferrarijev motor V8 koji razvija 400 KS i 460 Nm okretnoga momenta. Osim toga, u ostatku automobila ćete pronaći obilje talijanskoga luksuza i kvalitetnih materijala. Treba li vam išta više? Ovakav automobil iz 2006. godine može se pronaći već za 198 tisuća kuna.

Porsche 911 (996) Carrera (1997. – 2004.)

Prema najvećim Porscheovim obožavateljima generacija 996 je najmanje cijenjena verzija 911-ice. Glavni razlog je napuštanje tradicionalnoga zrakom hlađenog motora, a usto nema okrugla prednja svjetla. Bez obzira na te činjenice, ovaj automobil će vam pružiti izvanredno iskustvo vožnje, a cijena započinje već od 200 tisuća kuna.

Alpine A110 (2017.)

Iako je ovaj model tek izašao, A110 predstavlja nasljednika jednog od najpoznatijih relijaških legendi iz 60.-ih godina prošlog stoljeća. Inače je iznimno teško nadmašiti svojeg odličnoga prethodnika, ali novi Alpine to odlično radi. Pokreće ga 1,8-litreni turbobenzinac koji razvija više od 250 KS i 320 Nm okretnoga momenta, a sve to na malu masu od 1080 kilograma.

Zastava 750 (1955. – 1985.)

Iako se 'Fićek' već smatra klasikom, zanimljivo je vidjeti koliko mu posljednjih godina raste vrijednost. Dok se prije tri do četiri godine dobar primjerak mogao pronaći za samo 3500 kuna, danas će barem oni u voznom stanju stajati skoro deset tisuća kuna. Osim toga, sve više restauriranih primjeraka na hrvatskim oglasnicima prelazi cijene od 70 tisuća kuna.

 

 

 

Prodati auto