NE MOGU PRONAĆI KUPCE: POGLEDAJTE TOP 10 MODELA kojih se saloni automobila nikako ne mogu riješiti, prije pronalaska kupca u salonima stoje 195 dana!

5 years,7 months ago - 4 travnja 2019, JutarnjiList
NE MOGU PRONAĆI KUPCE: POGLEDAJTE TOP 10 MODELA kojih se saloni automobila nikako ne mogu riješiti, prije pronalaska kupca u salonima stoje 195 dana!
Planirati prodaju modela nije lako, a to se posebno odnosi primjerice na modele na "zalasku" ili na novitete koji tek dolaze i za koje se ne može procijeniti točna zainteresiranost.

Tako se često događa da na tržište dođe novi model koji vas je oduševio, no razočaranje kreće kada dođete u salon i čujete da biste svog novog limenog ljubimca trebali čekati gotovo godinu dana...

S druge strane, postoji i drugi problem, koji je, ako pitate vlasnike salona, kudikamo gori - a to je manjak potražnje za modelom uz koji neki automobili mjesecima zauzimaju mjesto na skladištu, a prodavateljima pritom zadaju glavobolje i novčane gubitke. USA Today je objavila podatke upravo o takvim modelima - top 10 "neslavnih" modela za koje su američki kupci pokazali najmanje interesa te su kao takvi na skladištima i u salonima stajali mjesecima! Podaci su uzeti od kompanije Kelly Blue Book, a u skladu s očekivanjima, na listi se većinom nalaze limuzine koje sve više gube tržišnu bitku s popularnim SUV i crossover modelima. Pa krenimo redom:

10. Audi A7 Sportback

Kao što možete vidjeti sa slike, riječ je o prošloj generaciji Audija A7. Ipak, kako to obično biva, salonima često na zalihama ostanu prethodni modeli koji se onda prodaju po diskontnim cijenama. Ipak, teško je prodati nekome model koji je već dobio svog naprednijeg nasljednika, pa stoga ne čudi kako je ovaj model prosječno u salonu proveo 143,6 dana prije nego što bi našao novog vlasnika.

9. Fiat 500 L

Prema dostupnim podacima, Fiat 500 L bio je jedan od najslabije prodavanih automobila 2018. godine s tek 1500 prodanih primjeraka u SAD-u. Naravno, glavni razlog je prebacivanje kupaca na atraktivnije crossover modele. Tako Fiat 500 L svog kupca u salonu prosječno čeka čak 146,2 dana...

8. Jaguar XJ

Jedan od modela koji se očekivano našao na ovoj listi je Jaguar XJ. Uzmite samo za primjer puno moderniju konkurenciju: Audijev novi A8, osvježena Mercedes S-klasa te BMW Serije 7. S druge strane, aktualna generacija modela XJ predstavljena je još 2009. godine, pa je logično da po pitanju tehnologije zaostaje za konkurentima. To prepoznaju i kupci, pa tako XJ u prosjeku svog novog vlasnika u salonu čeka 146,3 dana.

7. Chevrolet Impala

Ovaj model pokazuje pravo stanje stvari kod limuzina u SAD-u. Naime, Impala je drugi najprodavaniji model u svom segmentu dvije godine zaredom, a i dalje se našla na ovoj neslavnoj listi. Jasno je kako velike limuzine više nisu "in", već njihovo mjesto zauzimaju modeli s povišenom podnicom. Impala svog kupca čeka u prosjeku 147,7 dana...

6. Mercedes E-klase

Na listi je i Mercedesova E-klasa koja je najbolje prodavani automobil u svom segmentu 2017. i 2018. godine. Tako je prošle godine prodano gotovo 50 tisuća primjeraka u SAD-u, što je puno bolje od svih ostalih modela na listi. Stoga je ovdje više riječ o pretjeranom naručivanju modela od strane salona (prosječno vrijeme u salonu prije pronalaska kupca je 156 dana). Kupce sve više zanimaju Mercedesove alternative za E-klasu - GLE, GLC, kao i crossover coupe modeli, tako da uz velik odabir kupci možda dođu u salon s naumom da kupe E-klasu, no izlaze iz njega u novom GLE-u...

5. Chrysler 200

Chrysler 200 također je jedan od modela koji je očekivano ovdje. Proizvodnja je završila, a saloni se očito i dalje muče s rasprodajom budući da je prosječno vrijeme automobila u salonu čak 157,6 dana...

4. Fiat 500

Prodaja Fiata 500 u SAD-u osjetno je pala 2018. godine u odnosu na godinu prije (5370 naspram 12685), a samim time automobili provode duže vrijeme u salonu prije nego pronađu put do krajnjeg kupca. Prosječno čak 160,3 dana...

3. Volvo S60

Sličan slučaj kao sa Jaguarom XJ - Volvo S60 dobio je svog nasljednika koji je prikazan sredinom prošle godine, pa je jasno kako su mnogi kupci odlučili pričekati da nova generacija dođe u salone. Uz to, druga generacija je na tržištu od 2010. godine (s osvježenim licem od 2014. godine), pa su konkurenti i po tom pitanju bili u prednosti. Prodavatelji su tako imali problema s prodajom, pa je tako sada već prošla generacija u salonu prosječno provodila čak 177,9 dana!

2. Volkswagen Touareg

Priča s Touaregom posebno je zanimljiva. Kao što vidite sa slike, ovdje je riječ o prošloj generaciji, a nova zapravo i nije dostupna američkim kupcima budući da su u Volkswagenu odlučili da novi Touareg neće biti dostupan u SAD-u. Ipak, u ponudi je još uvijek (pa čak i sada, u travnju 2019. godine) prethodna generacija ovog modela. Budući da je riječ o modelu koji tehnologijom ne prati svoje suparnike, a uz to se kao alternativa nameću VW Atlas s tri reda sjedala i Tiguan, jasno je kako kupci u salonu zaobilaze Touareg kojem trebaju, u prosjeku, čak 194 dana provedena u salonu da pronađe svog kupca...

1. Mitsubishi Lancer

Mitsubishi je nakon loših prodajnih rezultata odlučio ukinuti Lancer na tržištu SAD-a u drugoj polovici 2017. godine, a zatim je krenulo mukotrpno rješavanje preostalih primjeraka. Njih 3,351 prodano je u 2018. godini, a prosječno vrijeme provedeno u salonu prije pronalaska kupca iznosi 195 dana, što Lancera čini neslavnim rekorderom i prvim modelom na ovoj listi.

Support Ukraine