Rabljeni Fiat 500 Cabrio: Stila i šarma koliko želiš, a za preporuku je 1,2-litreni benzinac

3 years,4 months ago - 30 srpnja 2021, JutarnjiList
Rabljeni Fiat 500 Cabrio: Stila i šarma koliko želiš, a za preporuku je 1,2-litreni benzinac
Cabrio reprint nekadašnje 500-ice i kao rabljeni pun je šarmantnog retro dizajna, a 1.2 benzinac, je najbolji za troškove

Koliko je potrebno za užitak i veselje, kad su automobili u pitanju? Malo, barem kad je riječ o rabljenom Fiatu 500 Cabrio, šarmantnom talijanskom četverosjedu koji se može naći već za 45 tisuća kuna, za primjerke iz prve ili druge godine proizvodnje. I to lijepo sačuvan, s dobrom opremom i relativno malo kilometara.

Međutim, da budemo na čisto, mali Fiat nije kabriolet u pravom smislu riječi. Ima, doduše, kako se dosad pokazalo, stvarno kvalitetan i na vremenske utjecaje otporan platneni krov koji se u tri stupnja elektromotorima lamelasto navlači iza stražnjeg stakla i ostavlja potpuno otvoren pogled u nebo, ali isto tako zadržava klasične bočne lukove kao obična 500-ica, pa mu karoserija nije razgolićena kao kod klasičnih kabrioleta. Svejedno, šarma ima na bacanje.

Upravo platneni krov i elektromehanizam zahtijevaju posebnu pažnju prilikom kupnje. Platno mora biti neoštećeno i čvrsto nalijegati na karoseriju, a prilikom razmatanja (ili namatanja) platnene lamele se moraju slijedno, pravilno i tiho slagati. Rad elektromehanizma isto tako treba biti lagan, bez čudnih zvukova koji se ne uklapaju u pravilan rad čitavog sklopa.

Treba znati da Cabrio ima u gornjem dijelu ojačanu i na uvijanje otporniju šasiju, pa čim se nasluti da nešto od elemenata nije u geometriji, to je zvono na uzbunu i moguć znak da je pretrpljen kakav sudar. I još nešto: razmotan krov nema spremište i sklapa se preko stražnjeg dijela što pogled iza auta u vožnji i prilikom parkiranja unatrag u principu svodi na sliku u vanjskim retrovizorima, što je posebno u gradu dosta nezgodno. Stražnji senzori zato uopće nisu glupa doplata, koliko god se takvom može učiniti.

Što se ostalog tiče, vrijede iste stvari kao za obični 500. Među motorima najpametnija opcija je dobri stari atmosferski 1.2 benzinac, poznat iz Punta i Pande. U gradu potroši i preko sedam litara, ali je jednostavne konstrukcije i troškovno zahvalan za održavanje. Slično vrijedi za 1.4 benzinac sa 100 konja, koji bolje ide, ali je skuplji, dok je za dizelaše 1.3 Multijet, koliko god dobri bili, zbog mogućih visokih troškova održavanja upitno koliko imaju smisla u malom kabrioletu.

Ono što malo tko zna jest da je platforma ista kao u Fordu Ka. Solidna završna izrada i materijali upotpunuju šarmantan retro ugođaj i nemaju veze s izlizanim i zastarjelim pričama o lošoj izradi, koji su nekad davno možda i vrijedili za talijanske automobile. Sjedi se dosta visoko, stabilnost je tako tako, a mjesta sprijeda puno, dok se straga treba stisnuti. S godinama treba računati na poneku vikend zabavu oko dotjerivanja nekih detalja, što zapravo dosta ovisi o odnosu prijašnjeg vlasnika, no standardi izrade su dobri i zabrinjavajućih manjkavosti nema.

Ukratko

Mali Fiat ima izdržljiv ovjes, ali je dimenzijama kratak i relativno visok, ima i mali osovinski razmak, pa poskakuje na lošoj cesti, posebno prve tvrđe serije

Platneni krov se namata lamelasto, elektromotorima. Postupak mora ići glatko i tiho, a treba znati da smotano platno limitira vidljivost unatrag. Prtljažnik je jednak kao u običnom 500

Oprema im je dobra, klima je uvijek tu, a mjenjači ugodni i precizni. Izrada nije top klasa, ali je bolja od zlih priča o Fiatovoj šeprtljavosti

Retro interijeru šarm nije izblijedio, a odlično stanje svih elemenata unutrašnjosti pokazuje da stare šale na račun talijanske nonšalancije nemaju temelja

Atmosferski 1.2 motor nije brz, štedljiv ni ekološki pristojan kao moderni motori, ali omiljen je zbog jednostavnosti i niskih troškova održavanja

POVIJEST MODELA

FIAT 500C

2009. dvije godine nakon običnog 500 predstavljena je cabrio izvedba s platnenim krovom na namotavanje. Sve je isto kao na standardnom 500, pa i sve redom 4-cilindarski motori: benzinski 1.2 (69 KS) i 1.4 (100 KS) te dizelski 1.3 (75 i 90 KS)

2010. uveden 2-cilindarski TwinAir turbobenzinski motor 0.9 (85 KS)

2015. napravljen redizajn, u sklopu kojeg je TwinAir motor dobio i jaču verziju (105 KS), a dodatne konje dobila je i jača verzija dizelaša (95 KS). Nema više 1.4 benzinca

2018. iz ponude isključeni dizel motori

2020. umjesto 1.2 benzinca uveden je suvremeniji 3-cilindarski 1.0 blagohibridni motor (70 KS), s mjenjačem sa 6 brzina

500C 1.2

Godište 2013.

Kilometara 47.000

Cijena 76.500 kuna

Motor: benzinski, atmosferski

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 51 kW/69 KS na 5500/min

Moment: 102 Nm na 3000/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Dimenzije: 355 x 1636 x 149 cm

Osovinski razmak: 230 cm

Prtljažnik: 185 litara

Najveća brzina: 159 km/h

0-100 km/h: 13,1 sekundi

Izmjerena potrošnja: 5,7 l/100 km

C02 ispuh: 113 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par): od 200 kn

Prednje pločice (par): od 245 kn

Kompresor klime: od 2020 kn

Hladnjak klime: od 555 kn

Spojka (komplet): od 525 kn

Hladnjak motora: od 385 kn

Elektropokretač: od 705 kn

Alternator: od 775 kn

Support Ukraine