Koliko je potrebno za užitak i veselje, kad su automobili u pitanju? Malo, barem kad je riječ o rabljenom Fiatu 500 Cabrio, šarmantnom talijanskom četverosjedu koji se može naći već za 45 tisuća kuna, za primjerke iz prve ili druge godine proizvodnje. I to lijepo sačuvan, s dobrom opremom i relativno malo kilometara.
Međutim, da budemo na čisto, mali Fiat nije kabriolet u pravom smislu riječi. Ima, doduše, kako se dosad pokazalo, stvarno kvalitetan i na vremenske utjecaje otporan platneni krov koji se u tri stupnja elektromotorima lamelasto navlači iza stražnjeg stakla i ostavlja potpuno otvoren pogled u nebo, ali isto tako zadržava klasične bočne lukove kao obična 500-ica, pa mu karoserija nije razgolićena kao kod klasičnih kabrioleta. Svejedno, šarma ima na bacanje.
Upravo platneni krov i elektromehanizam zahtijevaju posebnu pažnju prilikom kupnje. Platno mora biti neoštećeno i čvrsto nalijegati na karoseriju, a prilikom razmatanja (ili namatanja) platnene lamele se moraju slijedno, pravilno i tiho slagati. Rad elektromehanizma isto tako treba biti lagan, bez čudnih zvukova koji se ne uklapaju u pravilan rad čitavog sklopa.
Treba znati da Cabrio ima u gornjem dijelu ojačanu i na uvijanje otporniju šasiju, pa čim se nasluti da nešto od elemenata nije u geometriji, to je zvono na uzbunu i moguć znak da je pretrpljen kakav sudar. I još nešto: razmotan krov nema spremište i sklapa se preko stražnjeg dijela što pogled iza auta u vožnji i prilikom parkiranja unatrag u principu svodi na sliku u vanjskim retrovizorima, što je posebno u gradu dosta nezgodno. Stražnji senzori zato uopće nisu glupa doplata, koliko god se takvom može učiniti.
Što se ostalog tiče, vrijede iste stvari kao za obični 500. Među motorima najpametnija opcija je dobri stari atmosferski 1.2 benzinac, poznat iz Punta i Pande. U gradu potroši i preko sedam litara, ali je jednostavne konstrukcije i troškovno zahvalan za održavanje. Slično vrijedi za 1.4 benzinac sa 100 konja, koji bolje ide, ali je skuplji, dok je za dizelaše 1.3 Multijet, koliko god dobri bili, zbog mogućih visokih troškova održavanja upitno koliko imaju smisla u malom kabrioletu.
Ono što malo tko zna jest da je platforma ista kao u Fordu Ka. Solidna završna izrada i materijali upotpunuju šarmantan retro ugođaj i nemaju veze s izlizanim i zastarjelim pričama o lošoj izradi, koji su nekad davno možda i vrijedili za talijanske automobile. Sjedi se dosta visoko, stabilnost je tako tako, a mjesta sprijeda puno, dok se straga treba stisnuti. S godinama treba računati na poneku vikend zabavu oko dotjerivanja nekih detalja, što zapravo dosta ovisi o odnosu prijašnjeg vlasnika, no standardi izrade su dobri i zabrinjavajućih manjkavosti nema.
Ukratko
Mali Fiat ima izdržljiv ovjes, ali je dimenzijama kratak i relativno visok, ima i mali osovinski razmak, pa poskakuje na lošoj cesti, posebno prve tvrđe serije
Platneni krov se namata lamelasto, elektromotorima. Postupak mora ići glatko i tiho, a treba znati da smotano platno limitira vidljivost unatrag. Prtljažnik je jednak kao u običnom 500
Oprema im je dobra, klima je uvijek tu, a mjenjači ugodni i precizni. Izrada nije top klasa, ali je bolja od zlih priča o Fiatovoj šeprtljavosti
Retro interijeru šarm nije izblijedio, a odlično stanje svih elemenata unutrašnjosti pokazuje da stare šale na račun talijanske nonšalancije nemaju temelja
Atmosferski 1.2 motor nije brz, štedljiv ni ekološki pristojan kao moderni motori, ali omiljen je zbog jednostavnosti i niskih troškova održavanja
POVIJEST MODELA
FIAT 500C
2009. dvije godine nakon običnog 500 predstavljena je cabrio izvedba s platnenim krovom na namotavanje. Sve je isto kao na standardnom 500, pa i sve redom 4-cilindarski motori: benzinski 1.2 (69 KS) i 1.4 (100 KS) te dizelski 1.3 (75 i 90 KS)
2010. uveden 2-cilindarski TwinAir turbobenzinski motor 0.9 (85 KS)
2015. napravljen redizajn, u sklopu kojeg je TwinAir motor dobio i jaču verziju (105 KS), a dodatne konje dobila je i jača verzija dizelaša (95 KS). Nema više 1.4 benzinca
2018. iz ponude isključeni dizel motori
2020. umjesto 1.2 benzinca uveden je suvremeniji 3-cilindarski 1.0 blagohibridni motor (70 KS), s mjenjačem sa 6 brzina
500C 1.2
Godište 2013.
Kilometara 47.000
Cijena 76.500 kuna
Motor: benzinski, atmosferski
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1242 ccm
Snaga: 51 kW/69 KS na 5500/min
Moment: 102 Nm na 3000/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Dimenzije: 355 x 1636 x 149 cm
Osovinski razmak: 230 cm
Prtljažnik: 185 litara
Najveća brzina: 159 km/h
0-100 km/h: 13,1 sekundi
Izmjerena potrošnja: 5,7 l/100 km
C02 ispuh: 113 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par): od 200 kn
Prednje pločice (par): od 245 kn
Kompresor klime: od 2020 kn
Hladnjak klime: od 555 kn
Spojka (komplet): od 525 kn
Hladnjak motora: od 385 kn
Elektropokretač: od 705 kn
Alternator: od 775 kn
Povezane vijesti