Tražite rabljeni gradski sportski auto do 10.000 eura? Ovo su najpristupačnije male rakete...

1 year,5 months ago - 24 listopada 2022, JutarnjiList
PEUGEOT 208 GTI
PEUGEOT 208 GTI
Pregled rabljenih gradskih sportaša vrijednosti oko 10.000 eura i do 150.000 km otkriva dobar izbor desetak godina starih primjeraka

Pregledavajući stotine oglasa rabljenih automobila gotovo svakome od nas pogled se ponekad dulje zadrži na Polu GTI, Corsi OPC, Cliju R.S…. U tim trenucima se budi onaj zatomljeni vozački nerv, koji uvijek čuči negdje duboko u nama i pokreće maštanje o posjedovanju gradskog auta s paprenim motorom.

Tim više što su sada, kad su u statusu rabljenih, daleko pristupačniji nego kad su bili novi. Izbor takvih automobila iz vremena kad europski ekolozi još nisu stavili šapu nad autoindustriju prilično je dobar, a mi smo, nakon surfanja oglasnicima, izdvojili najzanimljivije modele u kategoriji vrijednosti 10.000 eura (75.000 kuna) i do okvirnih 150.000 kilometara.

Ima naravno, i jeftinijih i skupljih, u svemu tome s obzirom na turbulentnost tržišta može biti i manjih odstupanja, ali ovo je dobar presjek stanja.

Može se računati na primjerke stare uglavnom 10 do 12 godina, a u cijeloj priči potreban je posebni oprez prilikom kupnje. Takvi automobili često su, u skladu sa svojim sportskim karakterom, voženi bez milosti, punim gasom i s jakim ubrzanjima, a ima ih i s raznoraznim preradama i doradama. Dobar pregled kod kvalificiranog mehaničara zato je nešto bez čega se takva jurilica ne kupuje.

PEUGEOT 208 GTI - Korisno relijaško iskustvo

Peugeot ima jaku sportsku tradiciju s malim autima započetu s 205 GTI, a pečatiranu uspjesima u WRC utrkama (206 i 207). Znanje i iskustvo stečeni u vrhunskom auto sportu pretočeni su i u cestovne sportske modele, pa i u sada desetak godina star 208 GTI. Ima 1.6 turbomotor (155 KS), s kojim ubrzava za 7,3 sekunde i postiže 215 km/h. Novija godišta imaju 200 i 208 KS.

ABARTH 500 - Tvrd je i bučan, ali ide kao metak

Odlično drži cijenu kao rabljeni i za 10-ak tisuća eura našli smo primjerke u najboljem slučaju iz 2010. Sportska prerada malog Fiata u režiji ugledne sportske radionice specijalizirane za paprene modele nije za svakog, jer sportski ovjes je neugodno tvrd na našim lošim cestama, a mala unutrašnjost bučna kad se gas jače stisne. Dakle, auto za entuzijaste.

SEAT IBIZA CUPRA - Polo GTI u španjolskoj režiji

Cupra je danas svježe formiran, zaseban brend španjolske auto industrije, ali nekad je to bila ugledna i poštovana oznaka za Seatove sportske automobile. Na spomen Cupre znalo se da je riječ o nečem posebnom, pa iznimka nije bila ni Ibiza Cupra. Dolazila je u izvedbi s trojim vratima (SportCoupe) i u tehnološkom segmentu je blizanac Pola GTI. Ima jednak 1.4 turbomotor sa 180 KS i DSG mjenjačem sa 7 brzina, pa stotku hvata za 6,9 sekundi i postiže 225 km/h.

VOLKSWAGEN POLO GTI - Na dobrom tragu Golfa GTI

Put prema stjecanju sportske karizme stvorio je Golf GTI, pa su i očekivanja od broj manjeg sportskog Pola bila jednako velika. Ima dobar kompromis udobnosti i čvrstog ležanja, čak i na našim lošim cestama nije neugodno tvrd, a za 10.000 eura može se računati s godištem oko 2010. Decentnim vanjskim GTI izgledom zapravo je dobar sleeper, jer njegov 1.4 turbomotor (180 KS) sa serijskim DSG mjenjačem (7 brzina) stotku uhvati već za 6,9 sekundi i na koncu postiže 229 km/h.

OPEL CORSA OPC - Dobar posao Performance Centera

Corsa GSi s kraja 1980-ih učinila je Opel popularnim u tadašnjim krugovima ljubitelja malih brzih automobila, a Corsa OPC (generacija D) stvorena u sportskom odjelu moderniji je nastavak dobre priče. Motor 1.6 Turbo (192 KS) ubrzava za 7,2 sekunde i ide do 225 km/h. Izgled je izrazito sportski nabrijan.

SUZUKI SWIFT SPORT - Lagan, pa je i bez turbine brz i okretan

Jedan je od rijetkih s atmosferskim motorom (bez turbopunjača). S druge strane, najlaganiji je (1115 kilograma na više) pa je i s 1.6 usisnim motorom (136 KS) korektno brz: sprinta za 8,7 sekundi i postiže konačnih 195 km/h. Nešto manje dimenzije i masa čine ga i vrlo okretnim i uz prilično direktno podešen volan i dobar, sportski ugođen ovjes čisti je gušt potjerati ga zavojima. Godišta? 2012 i 2013...

FORD FIESTA ST - Ženski auto čistog muškog karaktera

Prijašnju, uglatu Fiestu ST iz sredine 2000-ih u sportske je vode nosio atmosferski 2.0 motor sa 150 KS, ali nova tehnološka vremena donijela su 2012. turbomotor 1.6 nasviran na 182 KS (kasnije na 200 KS). Izgledom, čije su glavne odrednice posebne aluminijske felge i branici te upadljiv aerodinamični komplet sa povećim stražnjim krovnim spojlerom, ne skriva da ima papreni karakter. Do 100 km/h, naime, stiže već za 6,9 sekundi i postiže krajnjih 220 km/h. I ovjes je naravno, tvrđe podešen, a volan direktnijih omjera. Glavna značajka unutrašnjosti su izričito sportski profilirana prednja sjedala. Za 10.000 eura može se, uz malo sreće, dobiti redizajn s 2013. kao početnom godinom.

MINI COOPER S - Slatkiš sportskog šarma

Za svotu koju smo uzeli kao odrednicu nude se primjerci od 2008. do 2010. godine. Cooper S (generacija R56) s 1.6 turbomotorom od 184 KS slovi kao prava sportska mjera za Mini. Teži umjerenih 1140 kilograma, pa do stotke stiže za samo 7 sekundi i jurne do 228 km/h. Sjedi se “na podu”, volan i ovjes su sportskije ugođeni i osjećaj u vožnji je kao u luksuznijem, šarmantnom kartingu.

RENAULT CLIO R.S. - Mnogima referentan sportaš

Sportska verzija Clija za većinu je hrvatskih ljubitelja referenca ove klase. Tvrđi ovjes nije dramatično neudoban, a Clio se odlično vozi, ljuto izgleda, a takav mu je i atmosferski 2.0 motor (197 i 201 KS). Interijer daje sportsku atmosferu, a ubrzava za 6,9 sekundi i postiže 215 km/h. Godina je oko 2010.

ABARTH PUNTO EVO - Rijedak kao kiša u pustinji

U Hrvatskoj Abarthova verzija sportskog Punta nije bila u službenoj prodaji i zato je vrlo rijetka na našim cestama. Šteta, jer obični Punto je bio omiljen auto hrvatskih vozača. U talijanskom stilu sportski nabrijanu vanjštinu i dekoriranu unutrašnjost prati potentan 1.4 turbomotor od 155 KS (u verziji Essesse 180 KS).

ŠKODA FABIA RS - Polo GTI u češkoj izvedbi

Škodina varijanta Pola GTI složena je istim načinom kao Ibiza Cupra. A to znači da je ispod dizajna karakterističnog za tadašnju Fabiju smještena platforma i tehnologija Pola GTI, što znači 1.4 turbomotor od 180 KS i serijski DSG mjenjač sa 7 brzina. Za samo 7,3 sekunde je na stotki, a ide do 224 km/h.

Support Ukraine