Imate malu obitelj i tražite rabljeni gradski monovolumen do 5000 eura? Ovo je devet najisplativijih

1 year,10 months ago - 1 veljače 2023, JutarnjiList
Imate malu obitelj i tražite rabljeni gradski monovolumen do 5000 eura? Ovo je devet najisplativijih
Nekad omiljeni mali monovolumeni danas su gotovo nestali iz ponude svih proizvođača i jedni su od žrtava tržišnih crossover trendova

Stvari stoje ovako: imate malu obitelj, uobičajena primanja i budžet za rabljeni auto skrpan nekako na 5000 eura. Gradski auto vam se čini malen i nepraktičan za jednu ili dvije dječje sjedalice, a kamoli za odlazak na more sa svim stvarima.

Kompaktni je nešto bolje, ali nije i pravo rješenje, a monovolumeni iz klase tipa Zafira, da ne govorimo o onima velikima ala Sharan, nisu praktični za prometne gužve, razvažanja na dječje aktivnosti, tijesna parkiranja....

Kao dobar kompromis umjerenih vanjskih dimenzija, a velike praktičnosti i prostranosti, nameće se kategorija rabljenih monovolumena gradskog formata, danas pred trendovskom najezdom povišenih crossover i SUV automobila u nestajanju.

Izvana mali, a iznutra veliki – pravo je geslo ovih automobila čija se dužina uglavnom kreće oko četiri metra ili 10 do 15 centimetara više od običnih gradskih modela tipa C3, Fiesta... Na temelju kojih su ovi monovolumeni, zapravo, i nastali. Troškovi održavanja su im podjednako podnošljivi, a tajna veće funkcionalnosti leži u 20-ak centimetara većoj visini.

Izdvojili smo desetak modela koji se mogu pronaći za spomenuti iznos, uz okvirnu godinu proizvodnje. S umjerenom kilometražom, naravno.

HYUNDAI ix20 (2010.) - Samozatajan, a vrijedan pažnje

Blizanac Kije Venge, dugačak 4,10 metra i s velikim prtljažnikom od 440 litara na cestama se viđa puno rijeđe nego što zaslužuje. Dopadljivog je izgleda i jako dobre prostranosti na stražnjim sjedalima, a izradom i motorima koje dijeli s Vengom je tipičan korejac, izdržljiv kao magarac.

PEUGEOT 1007 (2009.)- Malen, ali originalan

Dugačak tek 3,73 metra, skromnog prtljažnika od 175 litara ovaj Peugeot nije najbolji primjer ove klase, ali teško nam je bilo preskočiti ovaj mali, a zbog kliznih vrata (koja znaju stvarati probleme u radu!) koncepcijski vrlo zanimljiv monovolumen. No, možda će i takav nekima biti prihvatljiva opcija.

CITROEN C3 PICASSO (2009.) - Multipraktik s dobrim dizelskim motorima

Uz spretno pregovaranje i malo sreće za 5000 eura može se uhvatiti jedan od dizajnerski najdopadljivijih i funkcionalno najbolje promišljenih automobila ovog tipa. U tom slučaju može se računati uglavnom na 2009. ili 2010., njegove prve godine na tržištu, možda čak i s dobrim dizelskim motorom. Proizvodio se u Slovačkoj, a postavljen je na globalnu PSA modularnu platformu PF1, koja se i danas koristi za neke od gradskih modela grupe Stellantis.

Dizelski motori 1.6 HDi pokazali su se boljima od benzinskih 1.4 VTi i 1.6 VTi, između ostalog poznatih po povećanoj potrošnji ulja. U funkcionalnom smislu, oduševljavaju detalji poput kliznog stražnjeg sjedala, ravne podnice s preklopljenim sjedalima, dvostrukog dna prtljažnika (obujma 385 litara), preklopivog naslona suvozačkog sjedala ili sklopivih stolića u naslonima prednjih sjedala.

LANCIA MUSA (2011.) - Miris premiuma, ali s Fiatovim potpisom

S neobično malom kromiranom maskom, tipičnom za Lancije onog vremena, Musa može biti zanimljiv izbor za ljude koji žele rijedak i poseban dimenzijama nevelik, a prostran i praktičan auto. Osim što karoserija u svoja 4,04 metra nudi dobar komfor i prtljažnik od 390 litara, Musa ima i klizno stražnje sjedalo, lijepe instrumente u sredini armature i u pravilu dobru, kompletnu opremu s kvalitetnim materijalima. Musa je, u stvari, premium izvedba Fiat Idee i s obzirom da, kao i Idea, ima platformu i motore sveprisutnog Grande Punta održavanje nije bauk ni posebno skupo. Dizelski motori 1.3, 1.6 i 1.9 JTD poznati su po izdržljivosti, ali dobar je i benzinski motor 1.4 16V.

OPEL MERIVA (2010.) - Reprezentativan primjerak klase

Nesvakidašnja koncepcija nasuprotno otvorivih stražnjih vrata ima svoje poklonike i osporavatelje, ali Meriva je na koncu bila vrlo uspješna. Čvrsta je i masivna, postavljena na skraćenu platformu Zafire sa 4,29 metra najduža je u klasi, najmodernija i s najviše mjesta. Vrlo iskoristiv je i prtljažnik od 400 litara. Za 5000 eura može se računati jedino na prvo godište proizvodnje, ali i to samo uz malo sreće. Dizelaši 1.3 CDTI (Fiat) i 1.7 CDTI (Isuzu) pouzdani su i izdržljivi strojevi, ali nije greška uzeti uglađeni 1.4 turbobenzinac.

FORD B-MAX (2012.) - Inovativan i neprimjetan

Zanimljiva ideja kliznih stražnjih vrata, bez središnjeg stupa, prošla je gotovo nezapaženo kod hrvatskih kupaca, iako je zapravo idealna za lagan unos dječje sjedalice ili ulazak na stražnje sjedalo. B-Max je dugačak 4,08 metra, prtljažnik ima 318 litara, a platformu i motore dijeli s popularnom Fiestom.

KIA VENGA (2012.) - Nema karizmu, ali lako ju je zavoljeti

Blizanac Hyundaija ix20 dijeli isti set karakteristika, a jedine prave razlike su izvana u dizajnu prednjeg dijela, a iznutra u arhitekturi instrumenata i općenito armature. Venga je, kao i Hyundai, tip automobila koji možda nije toliko atraktivan na prvu, ali prema kojemu ljubav plane s vremenom. Praktički je jednakih vanjskih i unutrašnjih gabarita kao blizanački ix20, jednako ugodno prostrana i udobna na stražnjem sjedalu, ali i velika u prtljažniku (440 litara). Dizelski motori 1.4 CRDi i 1.6 CRDi te benzinski 1.4 i 1.6 dokazane su trajnosti i izdržljivosti, a kao i ix20, vozi na modularnoj platformi PB (i20, Rio, Soul…).

RENAULT MODUS (2011.) - Zgodan modus operandi do više prostora

Za 5000 eura može se dobiti posljednja serija Modusa, redizajnirana 2007., ali koja se na hrvatskom tržištu više nije prodavala. Razliku u odnosu na model prije redizajna, kakav je na našoj fotografiji, daju malo veća svjetla i elegantnije linije maske i branika. Modus je u osnovi povišeni Clio III, a vrlo simpatična karoserija dugačka 3,8 metra nudi mnoga praktična rješenja u prostranoj unutrašnjosti, sa centralno smještenim instrumentima. Prtljažnik ima 305 litara obujma, ali postoji i 23 centimetra dulja i komfornija izvedba Grand, s prtljažnikom od 410 litara. Svi motori dobro su poznati benzinski 1.2 16V i dizelski štedljivac 1.5 dCi.

FIAT IDEA (2011.) - Malo tko zna da postoji

Fiat je koncepcijski dobro i dizajnerski dopadljivo realizirao ideju gradskog monovolumena na bazi Grande Punta, ali na hrvatskim cestama taj auto jedva da postoji. Šteta. Izvedbom skromniji blizanac Lancije Muse malo je kraći (3,93 metra), ima prtljažnik od 320 litara i vrlo je pregledan. Motori su kao u Grande Puntu.

Support Ukraine