Gdje su nestali novi pristupačni auti? U Hrvatskoj ih je ostalo samo sedam ispod 100.000 kuna

1 year,11 months ago - 26 travnja 2022, JutarnjiList
Gdje su nestali novi pristupačni auti? U Hrvatskoj ih je ostalo samo sedam ispod 100.000 kuna
Do ne tako davno, ispod 100.000 kuna imalo se što birati od novih automobila. Danas ih je tek nekolicina...

Sjećate se Dacije Duster za 99.900 kuna? Nije to bilo tako davno, prije samo godinu dana! Istina, bilo je to osnovna verzija bez klime, ali hej - bio je to solidan komad robusno složenog kompaktnog SUV automobila, s kojim se nakon prestanka asfalta komotno i bez straha moglo zabrazditi zapuštenim puteljcima.

A danas? U košmaru sveopćeg dizanja svih mogućih cijena, od povrća na placu i paste za zube u dućanima do automobila u prodajnim salonima, pronašli smo samo još sedam modela automobila koji se mogu kupiti za manje od 100.000 kuna, psihološke granice koja je mnogim privatnim kupcima dosad godinama bila svojevrsna barijera.

Letvica će se međutim, unatoč stagnirajućim plaćama morati dizati jer nedostupnost sirovina i dijelova prvo zbog korone, a potom rusko-ukrajinskog rata tvornicama enormno diže troškove proizvodnje, a onda i konačne cijene u prodajnim salonima.

Danas za te novce ne samo da se ne može kupiti Duster, ne mogu se više priuštiti niti inače popularni gradski automobili tipa Clio, Fabia, Corsa i ostali, i to u svojim najskromnijim varijantama.

Iznimka je Dacia Sandero, koji oduvijek ima specifičan status i imidž skromnijeg automobila. Osnovni nema klimu, ali i s doplatom ostaje mrvicu ispod 100 tisuća.

Uz Daciju, dostupno je još samo šest automobila i to najmanjeg gradskog formata, ispod četiri metra dužine, s malim prtljažnicima i svi uglavnom u svojim najskromnijim izdanjima motora i opreme. Svi doduše, imaju klimu bez koje se danas ne mogu zamisliti niti ovako mali automobili, dok se liste ostalih elemenata opreme u detaljima razlikuju od auta do auta.

Nekih specifičnosti ipak ima. Tako je recimo Suzuki Ignis jedini koji ima povišenu podnicu i mali crossoverski karakter, ali i jedini čiji motor ima četiri cilindra, koncepciju u koju mnogi hrvatski kupci još uvijek imaju najviše povjerenja. Povrh toga, motor ima blagohibridnu podršku male baterije, a takvu u ovom društvu nudi još jedino Fiat Panda.

Ona pak jedina ovdje nudi mjenjač sa šest brzina. Što se opreme tiče, Renault Twingo se ističe automatskom klimom i multimedijom s većim dodirnim ekranom (7 inča), dok se nova Toyota Aygo izdvaja najboljim sigurnosnim paketom i najduljim jamstvom od 10 godina ili 160.000 kilometara. Naravno, uz obvezu održavanja u ovlaštenom servisu.

Na koncu, ne samo da su novi automobili sve skuplji zbog aktualnih događanja (nedostatak poluvodiča, rat u Ukrajini, isporuke koje kasne) već se "rastanak" prosječnog kupca od novog auta počeo odvijati i ranije, jer su auti sve sofisticiraniji i time skuplji, posebno za nas na ovim prostorima...

I onda se čudimo što nam već godinama raste tržište polovnih iz uvoza i što nam je vozni park star toliko koliko je star, a nastavi li se rast cijena ovim tempom, uskoro više neće biti auta ispod 100 tisuća kuna.

Prodavači su tome najmanje krivi, jer cijene diktiraju tvornice pritisnute troškovima razvoja, a sada i rastom cijena sirovina i dijelova...

Hyundai i10 1.0 MPi Select 67 KS

Od i10 nema jeftinijeg

Cijenom najjeftiniji na tržištu, ali dokazano kvalitetan mali auto dobre prostranosti. U osnovnoj opremi ima klimu, radio, prednje prozore na struju, tempomat, automatsko kočenje, upozorenje na umor.... Garancija mu je 5 godina, bez ograničenja kilometara.

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid GL 83 KS

Hibrid sa 4 cilindra

Jedini auto ispod 100.000 kuna koji je crossoverski povišen i čiji motor ima 4 cilindra, a uz to je blagi hibrid. U opremi ima klimu, radio, prednje prozore i retrovizore na struju, pomoć pri naglom kočenju... Ima jamstvo 3 godine ili 100.000 kilometara.

Dacia Sandero 1.0 TCe Essential 90 KS

Doplata za klimu

Najveći je, najprostraniji i najudobniji ovdje, ali jedini je koji u prvoj opremi s radiom, prednjim prozorima na struju, automatskim kočenjem - nema klimu. No, može je imati uz doplatu 3000 kuna (99.800 kuna). Garancija je 3 godine ili 100.000 kilometara.

Mitsubishi Space Star 1.2 Inform+ 71 KS

Samozatajan, a dobar

Na hrvatskom tržištu prolazi prilično nezamijećeno, što je šteta jer se radi o kvalitetnom i izdržljivom malom gradskom autu, u kojem se ima osjećaj da će trajati desetljećima. U opremi ima klimu, a dolazi uz jamstvo od 5 godina ili 100.000 kilometara.

Renault Twingo 1.0 SCe Equilibre 65 KS

Ima i multimediju

Najpopularniji mali francuski auto uživa dobar glas među hrvatskim vozač(ic)ama. U trenutno jedinoj opremi Equilibre ima čak i automatsku klimu, multimediju s dodirnim ekranom, senzore kiše i svjetala, računalo... Garancija je 2 godine ili 100.000 kilometara.

Fiat Panda 1.0 GSE Easy (70 KS)

Ljupka i hibridna

Šarmantna je kao i prije 11 godina, kad je predstavljena. Ima štedljiv blagohibridni motor i jedina u ovoj cjenovnoj kategoriji mjenjač sa 6 brzina. Osnovna oprema ima klimu i prednje prozore na struju, bez radija. Jamstvo: 5 godina ili 120.000 kilometara.

Toyota Aygo X 1.0 VVT-i (72 KS)

Ima najdulje jamstvo i potpuno je nov model

Najnoviji mališa među najjeftinijima upravo ovih dana dolazi u prodajne salone i pritom se može pohvaliti opsežnom sigurnosnom opremom, najboljom u klasi gradskih automobila. U opremi je i klima, radija nema. Jamstvo je 10 godina ili 160.000 kilometara.

Support Ukraine