Prva generacija BMW-a X3 (2004. – 2011.) nije bila omiljena zahvaljujući svojoj lošijoj kvaliteti, bizarnom stilu i presportskom ovjesu. Ali druga generacija, predstavljena krajem 2010., bila je toliko dobra da je trajala do 2018. godine, kada ga je zamijenio potpuno novi X3 treće generacije, koji je nastavio mnogo dobre ideje započete ovim automobilom.
Postava samo dizelskih motora sastojala se od 20d od 181 KS koji je koristio 2,0-litreni četverocilindrični motor, 30d 3,0-litreni redni „šestak“ s više od 255 KS te 35d s više od 310 KS. Ekonomičnija verzija 2,0-litrenog dizelaša stigla je 2012. u obliku 18d s oko 140 KS i jedini je X3 koji se može naći sa stražnjim pogonom.
Novi i snažniji 2,0-litreni dizel bio je dostupan kao dio redizajna 2014. godine, tako da i 18d i 20d proizvode 150 KS, odnosno 190 KS. Dizelski motori sa šest cilindara nisu se mnogo promijenili, ali su poboljšali potrošnju goriva i emisije.
Motori sa šest cilindara, očekivano, isporučuju uglađenije i mnogo jače performanse, ali su također znatno skuplji, zbog čega se većina kupaca odlučila za 20d. Koji god X3 odabrali, preporučili bismo uglađeni automatik umjesto manualca s nezgrapnim kvačilom.
Kada kupujete BMW također postoje određena očekivanja u vezi s iskustvom u vožnji, gdje je originalni X3 najviše zakazao. Takvih opasnosti nema s drugom generacijom, koja je istovremeno respektabilno brza i dobro zabavna kao što biste očekivalo od BMW-a, ali ujedno tiha i udobna.
Standardna oprema uključuje 17-inčne alu-naplatke, dvozonska klima, 6,5-inčni infotainment zaslon te prednji ii stražnji parking senzori. M-Sport paket dodaje sportski stil profiliranijim sjedalima, čvršćim ovjesom, 18-inčnim naplatcima i ksenonskim svjetlima.
Modeli nakon redizajna (2014.) kao opciju su dobili grijana prednja sjedala, unaprijeđeni Business paket navigacije i električna vrata prtljažnika. M-Sport uglavnom je zadržao svoje značajke, uz zamjenu 18-inčnih naplataka 19-inčnima.
Model druge generacije mnogo je veći od svog prethodnika, s puno prostora za četiri odrasle osobe za udobno putovanje. Prtljažnik je relativno velik, iako je dodatno središnje peto sjedalo još uvijek prilično usko – nešto što vrijedi i za suvremene konkurente kao što su Audi Q5, Volvo XC60 i Range Rover Evoque.
Ipak, sprijeda ćete stvarno moći uživati u X3, ne samo zbog povišenog vozačkog položaja i osjećaja prostranosti, već i zbog već i zbog otmjenog dizajna i solidne kvalitete izrade. Svi modeli opremljeni su BMW-ovim infotainment sustavom iDrive koji je još uvijek jedan od najboljih sustava na tržištu u smislu značajki i jednostavnosti korištenja.
Po pitanju sigurnosti, EuroNCAP je BMW-u X3 dao maksimalnih pet zvjezdica kada je testiran 2011. godine, iako su ti testovi očito postajali teži kako su godine prolazile. Sve verzije dolaze sa šest zračnih jastuka, dvije Isofix točke za pričvršćivanje preko stražnje klupe i elektroničkim programom stabilnosti (ESP) kao standardnom opremom za pomoć u kontroli nezgodnih uvjeta.
Treba napomenuti da iako većina verzija X3 ima pogon na sva četiri kotača, on nije terenac kao Land Rover. Ako trebate automobil koji se može nositi s putovanjima izvan utabanih staza, potražite nešto drugo.
Svi X3 koriste razvodne lance umjesto remena. Na ranim primjerima 20d to uključuje BMW-ov N47 motor za koji je poznato da ima problema s njim. Bilo bi pametno potražiti primjerak na kojem je lanac promijenjen, ili redizajnirani model s novijim B47 motorom.
(2010.-2018.) BMW F25 X3 xDrive20d