Ducati Monster 797: Čudovište od kojeg strepe samo rivali

20 lipnja 2017 - JutarnjiList

Ducati Monster 797

Naked iz Bologne u svom najmanjem izdanju vratio se korijenima zahvaljujući dvocilindričnom zrakom hlađenom motoru i dizajnu koji podsjeća na prvu seriju. Uz zavidnu razinu udobnosti i funkcionalnosti, jedan od aduta kojima osvaja naklonost jesu i odlične dinamičke osobine

Kad je prije dvije godine predstavljen 821, činilo se da je Monster zauvijek napustio zrakom hlađeni motor s dva ventila. Legendarni Twin prema najavama je trebao ostati živjeti u Scrambleru, no šefovi u Borgo Panigaleu promijenili su mišljenje i lani u Milanu pojavio se 797 s motorom s kojim je Monster i rođen. Povratak korijenima za nostalgičare je razlog da 797 više od svih ostalih verzija definiraju kao pravi Monster, model koji se dizajnom, okvirom načinjenim samo od čeličnih cijevi i masivnim aluminijskim stražnjim mononosačem spojenim izravno na motor najviše približio izdanju iz 1993. godine.

U Ducatijevoj ponudi postoje kudikamo moćniji Monsteri, koji svojim performansama golicaju maštu, ali razlog zbog kojeg je 797 predodređen za uspjeh upravo su umjerene performanse i vrhunski izbalansirane dinamičke kvalitete koje ga čine prihvatljivim širokom rasponu vozača. Te su osobine uvijek krasile Monster u najmanjem izdanju i zbog njih je bio puno više od običnog ulaznog modela. Koncept „pravog motocikla” naglašen je sportski nastrojenom ciklistikom. Prednja vilica ne nudi mogućnosti regulacije, dok je stražnji mono podesiv na kompresiju opruge i prigušivanje amortizera. Kočni sustav sprijeda se oslanja na par diskova (320 mm) s radijalno postavljenim čeljustima i disk promjera 245 mm straga. Sve to donosi masu od 182 kg bez goriva.

Sportski karakter je naglašen, ali u odnosu na verzije hlađene tekućinom 797 je upotrebljiviji u svakodnevnom životu na cesti. Odraz je to poboljšane ergonomije sa sjedalom na 805 mm od tla i niže postavljenim osloncima za noge. Prvi put i oni viši od 180 cm mogu Monster voziti opušteni i spremni za poneki živahan manevar. Brzina ulaska u zavoje ponekad djeluje preoštro i potrebno je nekoliko kilometara naukovanja, a kad se ubrza ritam, iziskuje i rad tijelom. No 797 nije nervozan jer Ducatijevi inženjeri pravi su majstori u potrazi za idealnom ravnotežom između krutosti okvira i parametara ciklistike.

Vilica će za agresivnije vozače biti premekana u prvoj fazi spuštanja, a s obzirom na cijenu Monstera 797 Talijani su mogli ponuditi i podešavanje. Zauzvrat odlično upija neravnine, ne prenosi vibracije i jamči solidnu preciznost u vožnji. No vibracije nisu potpuno uklonjene i u nogama se osjete između 4000 i 6000 o/min, ali vrlo umjereno, za razliku od reakcija stražnjeg ovjesa koji naglo reagira na neravnine. No to je cijena dobrog oslanjanja i puno trakcije stražnjeg kotača koji trpi naglo otvaranje gasa na izlasku iz zavoja. Zaboravite trzaje prethodnih verzija Twina hlađenog zrakom. U šestoj pri 2000 o/min može malo zakašljati, ali u svim ostalim situacijama vuče ujednačeno sve do maksimalnih 8500 o/min.

Ukratko

Kao i kod ostalih Ducatija klasične instrumente zamjenjuje LCD zaslon, a završna obrada i kvaliteta izrade su izvrsni, što je, uostalom, u skladu s cijenom

Uravnotežen i lagan, Monster 797 nije najjači član slavne familije, ali zahvaljujući poboljšanoj poziciji sigurno ga je najlakše i najugodnije voziti. Prednje svjetlo ovalnog oblika u sebi ima LED dnevnu lampu, a ista je tehnologija i u stražnjem. Prednja vilica i motor već su viđeni na Scrambleru

Monster 797

TEHNIČKI PODACI

  • Motor 2 cilindra u L,
  • 4 ventila, 4 takta, hlađen zrakom
  • Obujam 803 cm
  • Snaga 75 KS pri 8250 o/min
  • Moment 68,9 Nm 5750 o/min
  • Provrt x hod 88 x 66 mm
  • Mjenjač 6 stupnjeva
  • Prijenos lanac
  • Okvir čelične cijevi
  • Ovjes sprijeda teleskopska vilica
  • hoda 130 mm, straga monoamortizer
  • hoda 150 mm
  • Kočnice sprijeda dvostruki disk promjera
  • 320 mm, straga disk 245 mm; ABS
  • Gume sprijeda 120/70 ZR17,
  • straga 180/55 ZR17
  • Dužina 2099 mm
  • Međuosovinski razmak 1435 mm
  • Visina sjedala 805 mm
  • Masa 175 kg
  • Spremnik goriva 16,5 litara
  • Cijena 74.990 kuna

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume