Prije šesnaest godina Dacia je i u Europu stigla sa željom da kupcima ponudi automobile koji su jeftini i koji udovoljavaju njihovim glavnim potrebama. Recept je to koji djeluje, evo već gotovo dva desetljeća. Nakon izazovne 2020. godine, Daciji se sada u tekućoj godini smiješi novi uspjeh.
Razloga je više: osim nedavnog lansiranja novog modela Sandero, puno se očekuje i od potpuno električnog malog gradskog crossovera Spring. Prve isporuke u Europi kreću početkom iduće jeseni, a predbilježbe će se otvoriti tijekom ljeta.
Nova Dacija ulazi u SUV i crossover segment na koji otpada 40 posto prodanih novih automobila u Europi, a Spring se usprkos svojih 3,73 metra duljine s 2,52 metra međuosovinskog razmaka, 1,58 metra širine i 1,52 metra visine predstavlja kao mali pustolov s prilično značajnim razmak od tla od 15,1 centimetara.
U Francuskoj su tako već odrađene prve testne vožnje za novinare i to "poslovne" verzije, odnosno modela rezerviranog za usluge dijeljenja automobila. Evo i dojmova kolega. Lajtmotiv Dacije živi i u Springu: uklonjeno je sve što je suvišno kao bi se zadržala povoljna cijena uz zadržavanje bitnog. Tako kad sjednete za volan Springa primjećuje se da doista nema ničeg suvišnog, ali da je tu sve što treba.
Od opreme tu su klima uređaj, šest zračnih jastuka, električni podizači prozora, vrlo jednostavan, ali cjeloviti informacijsko-zabavni sustavom sa sedam-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir (podržava Apple CarPlay i Android Auto) te s tipkom glasovne kontrole na upravljaču koja poziva Siri na iPhone ili Google asistent na Androidu.
Što se tiče povezivosti, Dacia Spring stiže s besplatnom aplikacijom "MyDacia", koja omogućuje daljinsko upravljanje grijanjem, punjenjem ili položajem automobila. Armaturna ploča podsjeća na starije modele Dacija ali je sve solidno izrađeno. Jeftinija plastika je posvuda, no unatoč tome udobnost je pristojna, kao i ergonomija, a povrh svega, na prednjoj strani nalazi se puno prostora za pohranu stvari od 23 litre obujma.
Straga se nalaze dva sjedala, a ne klupa za troje, a što se tiče prtljažnika, njegov je obujam 290 litara i raste do 620 litara nakon što se "monoblok" stražnje sjedalo sklopi. Dobra stvar: kasnije 2022. u ponudi će se naći i verzija "Cargo" bez stražnje klupe za poslovne zadaće.
Pogon: sa svojom malom litij-ionskom baterijom od 27,4 kWh, Dacia Spring ima domet od 230 kilometara prema kombiniranom ciklusu WLTP što je vrijednost otprilike između Renauta Twinga Electric (22 kWh i 190 kilometara) i Volkswagenove e-up! (36,8 kWh i 260 kilometara). Taj se domet može činiti prikladnim za svestranu uporabu, a u Daciji pretpostavljaju da će se Spring u većini slučajeva koristiti kao drugi automobil jer su izračunali kako dnevna kilometraža prosječnog Europljana iznosi 31 kilometar.
Pritom, u isključivo gradskoj vožnji domet se penje na više od 300 kilometara. Treba planirati gdje i kako napuniti bateriju, a evo i podataka Dacije: na klasičnoj kućnoj utičnici od 2,3 kW punjenje traje 13 i pol sati, na zidnom punjaču od 3,7 kW osam i pol sati, na 7,4 kW punjaču četiri i pol sata, a na brzom punjaču DC 30 kW, od 0 do 100 posto punjenje traje sat i pol. Što se tiče priključaka, standardno se isporučuje kabel za kućnu utičnicu, dok se kabel za Wallbox ili javni terminal naplaćuje dodatnih 250 eura i 600 eura za DC punjač za "brzo" punjenje u Francuskoj.
Iako se prodaje samo u Europi, Dacia Spring rezultat je poslovnih sinergija unutar Renault Nissan Mitsubishi alijanse. Spring je tako postavljena na CMFA platformu kao i Renault K-ZE, gradski automobil koji se prodaje u Kini od 2019. godine, ali i kao Renault Kwid, model rezerviran za indijsko i brazilsko tržište s motorima s unutarnjim izgaranjem. Iako je Dacia Spring samosvojan model s vlastitim obilježjima, proizvodi se u pogonima u Kini zajedno s modelom K-ZE.
U praksi, sa svoje 44 konjske snage i 125 Nm koliko isporučuje elektromotor, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 19,1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 125 km/h. Za volanom se sjedi povišeno, no za još bolju ergonomiju bilo bi dobro da su dostupni podešavanje visine sjedala i upravljača. Francuski novinari donose i dojmove iz vožnje:
s tek 970 kilograma mase Spring je vrlo živahan do 50 km/h, a u gradu se pokazuje vrlo okretnim s krugom okretanja od samo 4,80 metara, prilično laganim upravljačem, mekše podešenim ovjesom i solidnom preglednošću. Dacia Spring ima i "Eco" način rada koji omogućuje postizanje od 9 do 10 posto dodatne autonomije ograničavanjem snage motora na 31 KS i maksimalne brzine na 100 km/h, no nažalost, to se pokazalo pomalo nedostatnim na bržim cestama, zaključuju francuski novinari.
Nadalje, kineske gume Linglong nude solidno prianjanje, dok nisko težište pridonosi dobrom ležanju. Ipak, najvažnije poglavlje Dacije Spring su cijene. Rumunji najavljuju Spring kao najpristupačniji električni automobil u Europi, koji u Francuskoj s poticajima stoji tek 12.403 eura u verziji Comfort (verzija Comfort Plus stoji 13.498 eura).
To je 3000 eura povoljnije od Renaulta Twinga Electric i dva puta jeftinije od Renaulta Zoe. Modele za privatne kupce Dacija će nuditi uz dugoročni najam od 89 eura mjesečno tijekom četiri godine i 40.000 kilometara.
Nova električna Dacia je idealna kao drugi automobil u kućanstvu za kratka dnevna putovanja, pa čak i malo više od toga. No, ostaje za vidjeti hoće li to cijeniti i vozači ili će si ipak postaviti pitanje žele li potpuno električni automobil, pogotovo zato što je tu i dalje Sandero, nešto jeftiniji, svestraniji i bolje izrađen model s benzinskim motorom.
O startu Springa u Hrvatskoj još nema službenih informacija, no za očekivati je kako će isporuke krenuti odmah nakon zemalja koje su i najveća tržišta poput Norveške, Nizozemske Francuske, Njemačke i Italije, a hoće li cijene biti kao i u Francuskoj ili nešto više, ostaje za vidjeti...
Povezane vijesti