Europski trendovi i u Hrvatskoj: Rabljenih dizelaša sve je manje i raste im cijena!

15 srpnja 2021 - revijahak

Europski trendovi i u Hrvatskoj: Rabljenih dizelaša sve je manje i raste im cijena!

Na online licitacijama koje prate i domaći uvoznici rabljenih nema više tako puno automobila kao nekada

Kupnja i uvoz odnosno unos automobila s dizelskim motorima u Hrvatsku su unatrag godinu dana sve kompliciraniji. S jedne strane ovaj pogon sve manje ima udjela zbog straha kupaca od strogih regulativa, a istovremeno se na zapadnim tržištima, s kojih dolazi glavnina rabljenih automobila, događa manjak dizelskih pogona.

U prvih šest ovogodišnjih mjeseci dizeli su u Hrvatskoj u prodaji novih automobila imali udio od samo 25,8 posto, prošlu 2020. godinu završili su na 34,8 posto, u 2019. su imali udio 35,1 posto, u 2018. 42,7 posto, a u 2017. godini udio je bio 54,8 posto. Dakle, udio im se rapidno smanjuje, a trend je isti u mnogim zapadnoeuropskim zemljama.

Prije nešto više od godinu dana mnoge države poput Njemačke, Francuske i Španjolske u potpunosti su prekinule proizvodnju novih automobila, zbog širenja i pandemije koronavirusa. Posljedice takve odluke osjećaju i domaći auto saloni koji se bave uvozom rabljenih automobila iz Zapadne Europe.

Uobičajeni scenarij u Njemačkoj i nekim drugim zemljama bio je ovakav: nekoliko godina nakon kupnje novog automobila kupci dolaze u prodajne salone tražeći novi automobil, a pod račun ostavljaju svoj stari. U većini situacija radi se o prvim vlasnicima koji su svoj automobil čuvali i održavali te zbog toga imaju i dobru cijenu. Dakle, s koronakrizom nestala je tradicija staro za novo, što je mnogim hrvatskim kupcima jedina šansa za kupnju novijeg automobila.

Zbog korone nestali su i novi, mladi kupci odnosno djeca kojoj su njihovi bolje stojeći roditelji kupovali nove automobile. Dodajte tome i sve manje modela automobila s dizelskim motorima i već imate manjak takve vrste na tržištu.

Uz manjak automobila i veću potražnju automatski rastu i cijene automobila, što znači da je dizelima porasla cijena – u prosjeku za 13 posto u odnosu na lipanj 2020. Totalno suprotno od očekivanja tijekom proteklih godina. Raspitali smo se u nekoliko domaćih auto salona i dobili informaciju da su prodali praktički sve aute s dizelskim pogonom. Zbog toga nema niti velike prodaje jer novi (rabljeni) automobili ne dolaze u dovoljnim količinama u Hrvatsku. Domaćim kupcima je problem veća cijena jer su navikli da iz zapadnoeuropskih tržišta mogu nabaviti povoljniji automobil nego u Hrvatskoj.

Na online licitacijama koje prate i domaći uvoznici rabljenih nema više tako puno automobila kao nekada. Cijene su visoke, a poznato je da hrvatski kupci žele rabljeni automobil s 90.000 kilometara, ali da ima cijenu kao onaj od 230.000 kilometara. Zbog toga domaćim posrednicima mnogi automobili pobjegnu ispred nosa jer žele pregovarati oko cijene, a za to se vrijeme s drugih tržišta pojavljuju drugi posrednici koji su spremni platiti veću cijenu. Na zapadu prodavači smatraju da je hrvatsko tržište – tržište cjepidlaka.

Posrednici nisu spremni platiti visoku cijenu jer iz razumljivih razloga automobil neće lako prodati domaćem kupcu. Ako posrednici nešto i kupe onda je to „na silu“, samo da se nešto kupi. Marža je mala, kupca će morati dugo čekati. Osim ako imaju automobil u dobrom stanju – taj se proda gotovo isti dan. Loš niti nakon šest mjeseci, saznajemo od prodavača u domaćim salonima s kojima smo razgovarali.

U ovom je trenutku lakše prodati rabljeni automobil prethodno kupljen u Hrvatskoj jer takav automobil ima servisnu povijest, koliko-toliko realne prijeđene kilometre dok lošiji automobili iz inozemstva nemaju takve podatke, što je jako loše za domaće kupce. Dodajmo u cijelu priču i problem s nedostatkom prošlogodišnje rent-a car kupnje koja nakon završetka turističke sezone iznjedri gotovo nove i relativno dobro sačuvane automobile koji nemaju niti godinu dana starosti. Dizelima se u svakom slučaju loše piše, ne samo zbog strogih ekoloških mjera nego i zbog koronavirusa s čijim bismo se posljedicama mogli suočavati i u sljedećoj godini.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi A6Audi A8Audi E-tronAudi Q5Audi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW ix3BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vancar buying guideCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testCroatiacrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijadavor božinovićDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai i20Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusLotusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan GT-RNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricavladaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume