Nastavlja se kontinuirani rast uvoza rabljenih automobila iz inozemstva, započet ulaskom Hrvatske u Europsku uniju. Za razliku od prijašnjih godina kada je uvoz polovnjaka bio u normalnim okvirima, prošlogodišnja brojka djeluje zastrašujuće.
U 2016. godini naši su kupci uvezli 59.477 rabljenih automobila, 35 posto više nego godinu prije (44.109) i čak 54 posto više nego u 2014. kada je uvezeno 38.725 polovnjaka. Eskalaciju šopingmanije preko granice lakše je shvatiti usporedbom s prošlogodišnjom ukupnom brojkom od 44.106 registriranih novih automobila, od kojih je samo 13.507 otišlo u ruke privatnih kupaca.
Dakle, Hrvati nisu prestali kupovati automobile, jedina je razlika što to sada čine vani. A tamo kupuju sve i svašta, u prosjeku osam i pol godina star automobil, najčešće sa značkom Volkswagena, Renaulta, Mercedesa, BMW-a i Audija. Iako smo više puta upozoravali na gomilanje europskih starudija na našim cestama, treba biti realan i reći da uvezeni automobili nisu ništa lošiji od onih koje viđamo na našim cestama, štoviše.
Druga je stvar što većina domaćih kupaca umjesto potpuno novog automobila povoljnije marke, za isti novac radije bira izraubani primjerak sa "skupljom" značkom na haubi. U svakom slučaju, 2008. je vozni park u prosjeku bio star 9,7 godina, a danas taj prosjek iznosi gotovo 13 godina! Najtraženija marka među uvezenim rabljenim automobilima je Volkswagen te je kupljeno 12.916 primjeraka, od čega čak 6718 Golfova. Najviše se uvozi "šestica", potom "petica", a zanimljivo je da ima i dosta starih "četvorki". Kod motora, naravno, debelo prevladava provjereni TDI.
Uzevši u obzir tradicionalnu zaluđenost naših kupaca njemačkim premium markama, čak i u rabljenim varijantama, ne iznenađuje da među deset najprodavanijih marki iz uvoza odlično stoje i premium modeli poput BMW-a serije 3, Audija A4 te Mercedesa A i C klase. Visoko četvrto mjesto na ljestvici popularnosti drži francuski kompakt Renault Megane koji se za prilično malo novca u odličnom stanju može pronaći u prodajnim salonima, prvenstveno onima u Njemačkoj. U aktualnoj godini uvoz bi mogle usporiti tek nejasne odredbe novog Pravilnika o posebnom porezu na motorna vozila, koji, prema izvorima iz Carinske uprave, zagorčavaju život potencijalnim uvoznicima.
NOVI 44.106 (+8391 kom ili +23,5%)
RABLJENI 59.477 (+15.278 kom ili +34,6%)
UVOZNI RABLJENI MARKE
UVOZNI RABLJENI MODELI
Povezane vijesti