Evo koliko rabljenih auta ćemo uvesti ove godine i koliko su stara vozila u Hrvatskoj

5 years,11 months ago - 19 studenoga 2018, Vecernji list
Evo koliko rabljenih auta ćemo uvesti ove godine i koliko su stara vozila u Hrvatskoj
Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske otkrio nam je u emisiji do kojih su saznanja stigli u velikim istraživanjem.

Tema sigurnosti u prometu i tehničke ispravnosti vozila u posljednjih godinu dana sve više dobivaju na važnosti. Iz tog razloga u studiju Večernji TV-a ugostili smo Gorana Pejića, pomoćnika uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.

Sigurnost u cestovnom prometu iznimno je važna za širu zajednicu i izravno se ubraja u opće potrebe. Tehnička ispravnost i pouzdanost autobusa, teretnih automobila i priključnih vozila najveće dopuštene mase veće od 7.500 kg od velikog je značaja jer je riječ o gospodarskim vozilima koja su praktički stalno prisutna na prometnicama s glavnim ciljem da prevezu što je moguće više osoba i tereta. S druge strane, ukoliko su pri tome tehnički neispravna, predstavljaju iznimno veliku opasnost po ostale sudionike u prometu, a ukoliko dođe do nesreće, ljudske žrtve i materijalne štete u pravilu su znatno veće nego u slučaju nesreća u kojima sudjeluju brojnija osobna vozila.

Fakultet strojarstva i brodogradnje, Fakultet prometnih znanosti i Centar za vozila Hrvatske stoga su proveli veliko istraživanje o tehničkoj ispravnosti gospodarskih vozila. Goran Pejić u emisiji nam je otkrio do kojih su saznanja stigli tim istraživanjem, a ti podaci bit će prezentirani i na okruglom stolu kojeg Centar za vozila Hrvatske organizira 21. studenoga.

- Nedostaci koji su utvrđeni na gospodarskim vozilima nisu bili banalni pa da bi se moglo reći da je 27 posto vozila palo na tehničkom pregledu zbog hrđavog blatobrana. U zabilježenim nedostacima kod pedeset posto vozila koja nisu prošla pregled uočili smo teškoće na kočionom sustavu, a to je nešto što ima izravan utjecaj na sigurnost na cestama. Zatim velik broj imao je nedostatke na ovjesu ili pneumaticima - obrazložio je Pejić i dodao kako bolja situacija nije niti kad je riječ o autobusima.

- Otprilike 24 posto autobusa nije prošlo tehnički pregled - dodao je, a potom se osvrnuo na uvoz rabljenih vozila.

- Članstvo u EU imalo je veliki utjecaj na uvoz vozila u Hrvatsku. Stalno bilježimo rast broja uvezenih vozila. Prošlu godinu smo završili sa 62 tisuće unesenih vozila, a u ovoj je dosad stiglo 66.500. Do kraja godine očekujemo više od 70 tisuća.

Goran Pejić još je otkrio koliko je star vozni park u Hrvatskoj, kada se provodi izvanredni tehnički pregled, ima li razlike u tehničkoj ispravnosti između autobusa koji prevoze djecu i onih koji prevoze putnike na udaljena putovanja... 

Support Ukraine