Toyota Century je najdugovječniji, najluksuzniji i najkonzervativniji japanski automobil

21 studenoga 2017 - IndexHR

Toyota Century je najdugovječniji, najluksuzniji i najkonzervativniji japanski automobil

IAKO se generacije modela na tržištu mijenjaju svakih nekoliko godina, neki modeli ne posustaju ni nakon nekoliko desetljeća. Toyota Century je upravo takav auto.

Kad spomenemo dugovječne modele, prvi nam na pamet padaju terenci Lada Niva i Mercedes G klase. Terenci sporije stare, a konkretni primjerci odlično se nose s godinama. Svaki na svoj način, pa tako Lada igra na cijenu i jednostavnost, a G klasa na luksuz i, dakako, snagu. I oba automobila su najjača po pitanju tradicije. I tako sve dok ne naiđete na jednu Toyotu.

Ime joj je Century, a toliko je posebna da je rezervirana isključivo za Japan i njegove najuglednije stanovnike. Svojevrsni japanski Rolls Royce nije se puno mijenjao pola stoljeća. Naprotiv, vješto se opirao trendovima nudeći iskonski luksuz i komfor. Pritom ga Toyota nije stavila pod pritisak tržišnog uspjeha, što je možda i glavna razlika u odnosu na, primjerice, VW-ov Phaeton, marku s kojom Toyota odmjerava snage već godinama.

Oba modela predstavljaju vrh ponude i ultimativni luksuz, no tu svaka sličnost staje. Toyotin adut je tu krajnje konzervativan, gotovo poput još ekstravagantnijeg Bristola s britanskog poluotoka. Century je predstavljen daleke 1967. godine povodom stotog rođendana Toyotinog utemeljitelja, Sakichija Toyode. Japanska konkurencija pokušala je ponuditi slično, ali s puno manje uspjeha. Century je tijekom godina dobivao nove V8 motore, a od 1971. ima automatsku klimu. Prvi redizajn događa se 1982. godine, a potkraj 1980-ih stiže i produljena izvedba. Novo izdanje s 5.0 V12 motorom od 280 KS dobio je tek 1997. godine, a sada je na scenu stigla i treća generacija.

Ovaj model u Japanu ima poseban status. U njemu se vozi japanski car (izvedba Royale), visoki državni dužnosnici i Yakuze. Toliko je poseban da za njega ne vrijede zakonska ograničenja po pitanju zapremine i snage motora. Po njega je kupac dolazio u posebne salone, i to tek nakon temeljite provjere i pozivnice, a u tom slučaju plaćao bi ga oko 100.000 USD.

S trećom generacijom modela status jedinog japanskog V12 modela sa sprijeda postavljenim motorom i stražnjim pogonom odlazi u povijest. Sada je tu hibridni pogon, a čini ga V8 benzinac u kombinaciji elektromotora. Navodno je još tiši od V12 prethodnika. Tišina je imperativ, pa su i gume posebne i amortiziraju većinu vibracija generiranih podlogom.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterdaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3test rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAvanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume