Toyota Century je najdugovječniji, najluksuzniji i najkonzervativniji japanski automobil

7 years,1 month ago - 21 studenoga 2017, IndexHR
Toyota Century je najdugovječniji, najluksuzniji i najkonzervativniji japanski automobil
IAKO se generacije modela na tržištu mijenjaju svakih nekoliko godina, neki modeli ne posustaju ni nakon nekoliko desetljeća. Toyota Century je upravo takav auto.

Kad spomenemo dugovječne modele, prvi nam na pamet padaju terenci Lada Niva i Mercedes G klase. Terenci sporije stare, a konkretni primjerci odlično se nose s godinama. Svaki na svoj način, pa tako Lada igra na cijenu i jednostavnost, a G klasa na luksuz i, dakako, snagu. I oba automobila su najjača po pitanju tradicije. I tako sve dok ne naiđete na jednu Toyotu.

Ime joj je Century, a toliko je posebna da je rezervirana isključivo za Japan i njegove najuglednije stanovnike. Svojevrsni japanski Rolls Royce nije se puno mijenjao pola stoljeća. Naprotiv, vješto se opirao trendovima nudeći iskonski luksuz i komfor. Pritom ga Toyota nije stavila pod pritisak tržišnog uspjeha, što je možda i glavna razlika u odnosu na, primjerice, VW-ov Phaeton, marku s kojom Toyota odmjerava snage već godinama.

Oba modela predstavljaju vrh ponude i ultimativni luksuz, no tu svaka sličnost staje. Toyotin adut je tu krajnje konzervativan, gotovo poput još ekstravagantnijeg Bristola s britanskog poluotoka. Century je predstavljen daleke 1967. godine povodom stotog rođendana Toyotinog utemeljitelja, Sakichija Toyode. Japanska konkurencija pokušala je ponuditi slično, ali s puno manje uspjeha. Century je tijekom godina dobivao nove V8 motore, a od 1971. ima automatsku klimu. Prvi redizajn događa se 1982. godine, a potkraj 1980-ih stiže i produljena izvedba. Novo izdanje s 5.0 V12 motorom od 280 KS dobio je tek 1997. godine, a sada je na scenu stigla i treća generacija.

Ovaj model u Japanu ima poseban status. U njemu se vozi japanski car (izvedba Royale), visoki državni dužnosnici i Yakuze. Toliko je poseban da za njega ne vrijede zakonska ograničenja po pitanju zapremine i snage motora. Po njega je kupac dolazio u posebne salone, i to tek nakon temeljite provjere i pozivnice, a u tom slučaju plaćao bi ga oko 100.000 USD.

S trećom generacijom modela status jedinog japanskog V12 modela sa sprijeda postavljenim motorom i stražnjim pogonom odlazi u povijest. Sada je tu hibridni pogon, a čini ga V8 benzinac u kombinaciji elektromotora. Navodno je još tiši od V12 prethodnika. Tišina je imperativ, pa su i gume posebne i amortiziraju većinu vibracija generiranih podlogom.

Support Ukraine