Kad spomenemo dugovječne modele, prvi nam na pamet padaju terenci Lada Niva i Mercedes G klase. Terenci sporije stare, a konkretni primjerci odlično se nose s godinama. Svaki na svoj način, pa tako Lada igra na cijenu i jednostavnost, a G klasa na luksuz i, dakako, snagu. I oba automobila su najjača po pitanju tradicije. I tako sve dok ne naiđete na jednu Toyotu.
Ime joj je Century, a toliko je posebna da je rezervirana isključivo za Japan i njegove najuglednije stanovnike. Svojevrsni japanski Rolls Royce nije se puno mijenjao pola stoljeća. Naprotiv, vješto se opirao trendovima nudeći iskonski luksuz i komfor. Pritom ga Toyota nije stavila pod pritisak tržišnog uspjeha, što je možda i glavna razlika u odnosu na, primjerice, VW-ov Phaeton, marku s kojom Toyota odmjerava snage već godinama.
Oba modela predstavljaju vrh ponude i ultimativni luksuz, no tu svaka sličnost staje. Toyotin adut je tu krajnje konzervativan, gotovo poput još ekstravagantnijeg Bristola s britanskog poluotoka. Century je predstavljen daleke 1967. godine povodom stotog rođendana Toyotinog utemeljitelja, Sakichija Toyode. Japanska konkurencija pokušala je ponuditi slično, ali s puno manje uspjeha. Century je tijekom godina dobivao nove V8 motore, a od 1971. ima automatsku klimu. Prvi redizajn događa se 1982. godine, a potkraj 1980-ih stiže i produljena izvedba. Novo izdanje s 5.0 V12 motorom od 280 KS dobio je tek 1997. godine, a sada je na scenu stigla i treća generacija.
Ovaj model u Japanu ima poseban status. U njemu se vozi japanski car (izvedba Royale), visoki državni dužnosnici i Yakuze. Toliko je poseban da za njega ne vrijede zakonska ograničenja po pitanju zapremine i snage motora. Po njega je kupac dolazio u posebne salone, i to tek nakon temeljite provjere i pozivnice, a u tom slučaju plaćao bi ga oko 100.000 USD.
S trećom generacijom modela status jedinog japanskog V12 modela sa sprijeda postavljenim motorom i stražnjim pogonom odlazi u povijest. Sada je tu hibridni pogon, a čini ga V8 benzinac u kombinaciji elektromotora. Navodno je još tiši od V12 prethodnika. Tišina je imperativ, pa su i gume posebne i amortiziraju većinu vibracija generiranih podlogom.