Hibridni SUV pokazao se odličnim izborom za grad, ali i za putovanje

1 year,9 months ago - 16 veljače 2023, Vecernji list
Hibridni SUV pokazao se odličnim izborom za grad, ali i za putovanje
Toyota Corolla Cross novi je model koji ima sve odlike obiteljskog automobila. Najnovija generacija hibridnog sustava sa samostalnim punjenjem na raspolaganje stavlja 197 konjskih snaga

Da su kompaktni SUV-ovi preuzeli primat i u srcima vozača i na prometnicama, sad je već svima jasno. Da je Toyota najpoznatija po hibridima, i to je već dobro poznato. Nije stoga nikoga iznenadilo predstavljanje Corolle Cross, a sada smo i velikom testu podvrgnuli pridošlicu u Toyotinoj gami. Štoviše, pridošlicu za koju se očekuje da će biti nova najprodavanija Toyota. Toyota u ponudi već ima kompaktne SUV-ove, no Corolla Cross ne bi trebala ugroziti ni C-HR ni RAV4 jer su namijenjeni različitoj publici te su različito cjenovno pozicionirani. Corolla Cross – koja je u hrvatske prodajne salone stigla krajem listopada – u Hrvatskoj stoji od 35.530 eura za inačicu 2,0 s prednjim pogonom. Isprobani primjerak je Corolla Cross 2,0 HSD, u FWD E-CVT Executive Panoramic inačici.

Za prvi dojam presudan je dizajn, a SUV izdanje najprodavanijeg automobila u svijetu ovdje ima dobre karte. Skladna je kombinacija robusnih obrisa i dinamičnijih linija, elemenata posuđenih od Corolle i nečeg novog. Izgleda kao SUV, a ima sve odlike obiteljskog automobila. Sjedi se ugodno, povišeno; u kabini je dovoljno prostora i na prednjim i na stražnjim sjedalima, a prostora nam nije nedostajalo ni u prtljažniku – bez obzira na simulaciju ozbiljnog obiteljskog putovanja. Ovisno o položaju naslona stražnjih sjedala, u prtljažnik stane 433 do 1337 litara. Od koristi je i mogućnost podešavanja nagiba naslona sjedala u drugom redu, no od te opcije prvenstveno profitiraju putnici. Sjedala su odlična. Corolla Cross nije nas umorila ni na dužim rutama. Tko je promišljao raspored i zapremninu pretinaca po vozilu, dobro ih je razmjestio jer sve se potrebno tijekom vožnje može smjestiti vozaču na dohvat ruke. U cijelom putničkom prostoru ima više pretinaca za odlaganje, zajedno s USB-A priključkom i bežičnim punjačem na prednjoj konzoli i dva USB-C priključka za putnike straga.

U kabini sve asocira na klasičnu Corollu. Ergonomija je uzorna, na praktičnost i kvalitetu materijala nemamo primjedbi. Novost je potpuno digitalna prilagodljiva 12,3-inčna instrumentna ploča. Serijski dolazi već u početnoj razini opreme. Zanimljiv je i novi Smart Connect sustav za multimedijalne i zabavne sadržaje s 12,3-inčnim dodirnim zaslonom bržeg odaziva putem kojeg se pristupa povezanim uslugama i koji omogućuje jednostavnu integraciju pametnog telefona, također dio osnovne opreme. Corolla Cross kombinira najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense i druge sustave za pomoć pri vožnji i parkiranju te aktivnu sigurnost. Većina funkcija je unaprijeđena, nova kamera i radar uočavaju veći prostor ispred i oko vozila. Automobil vodi računa i o eventualnim nelogičnim pokretima vozača te će stati ako nešto nije u redu. Upozorit će i na biciklista koji se odostraga približava parkiranom autu. Modeli s višom razinom opreme opremljeni su poluautonomnim, naprednim sustavom za pomoć pri parkiranju koji upotrebljava 4 panoramskih kamera i 12 ultrazvučnih senzora za uparkiravanje vozila, pri čemu vozač samo mora provjeriti okruženje i djelovati na ručicu mjenjača kad se to od njega zatraži. Sustav može upamtiti redovno korištena parkirna mjesta, primjerice kod kuće ili ispred ureda, a po novome može i odraditi manevre isparkiravanja nosom prema naprijed ili unatrag iz različitih parkirnih mjesta, što je, primjerice, korisno kad želite lakše pristupiti prtljažniku ispred supermarketa.

Poput svih hibrida, i Corolla Cross svoj puni potencijal iskorištava u gradskom, čak i u međugradskom prometu. Tada je, naime, najštedljivija. Do 50 posto vremena moguće ju je voziti na električni pogon. Tijekom testa u takvom smo režimu vožnje opet bili ispod deklarirane potrošnje, ispod pet litara na 100 prijeđenih kilometara. Corolla Cross s inteligentnim pogonom na sva četiri kotača, naime, troši 5,3 l/100 km. Žešća vožnja autocestom prosjek je dovela na osam litara, jer tada u prvi plan iskače dvolitreni benzinac. Buka je i pri ekstremnijim brzinama na autocesti u kabini umjerena te ne ometa normalan razgovor. Ubrzanja su za pohvalu. Upravljač je direktan, ugodan. Benzinac, elektromotor i automatski mjenjač savršeno surađuju. Ovaj pogonski sklop – najnovija generacija Toyotina hibridnog električnog sustava sa samostalnim punjenjem - vozaču na raspolaganje stavlja 197 konjskih snaga. U odnosu na prethodnu generaciju, reduciran je gubitak energije, odziv na gas je osjetno bolji. Toyotin inteligentni pogon na sva četiri kotača AWD-i dodatno je unaprijeđen i ima snažniji (41 KS i 84 Nm) stražnji elektromotor koji se još bolje ponaša u zavojima i prilikom vučenja u stranu na podlogama s niskom razinom prianjanja. Nadalje, nova litij-ionska baterija kompaktnija je, lakša, a ima veću izlaznu snagu. Executive AWD-i inačica Corolli Cross donosi cijenu od 44.947 eura.

Support Ukraine