Nakon dviju generacija Aurisa, Toyota Corolla se vratila u punoj snazi. To ime sada osim limuzinske verzije ponovo nose hatchback i karavanska varijanta kompaktne Toyote. Prodaja nove Corolle u Hrvatskoj započela je prije desetak dana, a danas je tvrtka Toyota Hrvatska priredila prezentaciju za novinare.
Ovo je 12. generacija Corolle, najprodavanijeg automobila u povijesti. Dosad je proizvedeno čak 46 milijuna Corolla i to dovoljno govori o koliko važnome je automobilu riječ. U Hrvatsku su stigle sve tri karoserijske izvedbe Corolle, od kojih se najveći uspjeh očekuje od verzije s kosim stražnjim dijelom.
Nasljednik Aurisa osjetno je unaprijeđen u svim segmentima. Veliki koraci naprijed napravljeni su glede dizajna, voznih značajki i približavanja premium segmentu po dizajnu i opremi, sve u skladu s obećanjem koje su Japanci dali prije nekoliko godina – "Nećemo više raditi dosadne aute".
Koliko su se potrudili u vezi s dizajnom vidljivo je na prvi pogled. Corolla je, bez sumnje, jedan od najbolje dizajniranih kompakta na tržištu. Težište niže za jedan centimetar, 60 posto kruća konstrukcija i novi multilink ovjes jamstvo su boljega 'ponašanja' u vožnji. Ovjes je udoban, ali vrlo 'sposoban', a upravljač daje mnogo povratnih informacija.
Toyota planira prodavati u Europi 78 posto hibrida, u Hrvatskoj 63 posto, a tome bi trebale doprinijeti nosivosti u vezi s hibridnim pogonom. Sustav s 1,8-litrenim benzinskim motorom unaprijeđen je, ima bolji odaziv na gas i manju potrošnju. Razvija 122 KS, a s njim Corolla do 100 km/h ubrza za 10,9 sekundi. Apsolutna novost je novi hibridni sustav s 2-litrenim benzinskim motorom i 180 KS, koji je osjetno živahniji od slabijega hibrida i omogućava uzbudljivu sportsku vožnju. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,9 sekundi, a jurnjava otvorenim cestama pravi je užitak, što bismo inače teško mogli povezati s hibridnim pogonom. Tu je i benzinska inačica s 1,2-litrenim turbomotorom, a dizelskih motora neće biti u ponudi.
U unutrašnjosti dominira velik dodirni zaslon, no, tipično u Toyotinu stilu – još uvijek ima mnogo tipki. Tu su i atraktivni i vrlo funkcionalni digitalni instrumenti. Mjesta je mnogo više nego u prethodniku, a dojam o kvaliteti materijala i izradi je mnogo bolji nego u Aurisu.
Dok je Corolla hatchback dugačka 437, karavan mjeri 463 centimetra. Najprostraniji je u klasi, a i prtljažnik velik – zapremina je čak 598 litara, automatska su vrata prtljažnika i poklopac dna prtljažnika se može okrenuti na dvije strane, jednu s tepihom i ukrasima i drugu s grubom gumom praktičnom za prevoženje prljavijih stvari ili kućnih ljubimaca. Karavan ima jednake motore kao i hatchback, a limuzinska verzija je ponuđena samo sa slabijim hibridom i benzinskim 1,6-litrenim motorom sa 132 KS. Iako se od limuzine očekuje najslabija prodaja u Europi, taj automobil je izuzetno atraktivan pa ga je na prvi pogled lako zamijeniti s nekom premium limuzinom iz srednje klase.
Osnovni hatchback stoji 139.900 kuna, najniža cijena za hibrid je 175.900 kuna, a najsnažnija hibridna verzija stoji od 203.900 kuna. Karavanska verzija je 7000 kuna skuplja. Sedan stoji 139.900 kuna za verziju s 1,6-litrenim benzinskim motorom i od 189.900 kuna za verziju s hibridnim pogonom. Toyota planira ove godine prodati u Hrvatskoj oko 450 Corolla.
Povezane vijesti