Hoće li plodonosnom partnerstvu doći kraj? Daimler prodaje čitav udio u Renaultu

2 years,5 months ago - 15 studenoga 2021, JutarnjiList
Hoće li plodonosnom partnerstvu doći kraj? Daimler prodaje čitav udio u Renaultu
Stručnjaci navode da je uhićenje bivšeg izvršnog direktora saveza Carlosa Ghosna 2018. dovelo partnerstvo u probleme

Daimler i Renault-Nissan Alliance sklopili su trosmjerno partnerstvo prije otprilike deset godina i kao rezultat toga plasirali nekoliko zajedničkih proizvoda. Dvojac Infiniti Q30 i QX30, oba temeljena na Daimlerovoj platformi kompaktnih automobila, vjerojatno su jedan od najboljih primjera, kao i suradnja na komercijalnim modelima Kangoo i Citan na istoj platformi te korištenje Renaultovih "malih" motora u Mercedes modelima. Međutim, situacija se u posljednjih nekoliko mjeseci promijenila i čini se da se partnerstvo polako raspada.

Daimler će navodno pokrenuti ponudu za 9,2 milijuna dionica institucionalnim investitorima. Vrijednost njihovog udjela prema sadašnjem tečaju iznosi oko 364 milijuna dolara. Taj potez uslijedio je nakon Nissanove odluke da u svibnju proda cijeli svoj udio u njemačkom proizvođaču automobila za 1,2 milijarde dolara. U ožujku ove godine Renault je također prodao svoj udio u Daimleru.

Daimler i partneri iz Renault-Nissana pustili su nekoliko zajedničkih modela na tržište, a najnoviji primjer je novi Mercedes-Benz Citan, koji je malo modificirana verzija Renault Kangooa. Prva generacija tog jednovolumena bila je ismijana zbog njegove relativno niske kvalitete koja je bila daleko ispod onoga što su nudili drugi proizvodi u asortimanu marke. U međuvremenu, X-klasa je bila Nissan Navara s oznakom trokrake zvijezde, ali prodaja skupljeg kamiona bila je vrlo niska i prisilila je Daimler da ga ugasi u svibnju 2020.

Drugi plodovi partnerstva uključuju Infiniti Q50, koji se u Europi prodavao s 2,2-litrenim Mercedesovim motorom spojenim na automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa. Mercedes je također isporučio svoj automatik s devet stupnjeva prijenosa za različita Nissanova i Infinitijeva vozila, počevši od 2018. godine.

Industrijski analitičari navode da je uhićenje bivšeg izvršnog direktora saveza Carlosa Ghosna 2018. godine dovelo partnerstvo u probleme. Budući da i Renault i Nissan traže načine kako optimizirati svoj novčani tok i vratiti profitabilnost, čini se da bi dani Daimler-Renault-Nissan partnerstva mogli biti odbrojani.

Support Ukraine